Ženeva 2016 živě: Audi Q2 si vytváří trh samo pro sebe

Seznam kapitol
  1. Audi Q2
  2. Fotogalerie: Audi Q2

Audi konečně odhaluje nové kompaktní SUV Q2. Zajímavé je, že tento model založený na koncernové modulární platformě MQB si vlastně vytváří trh sám pro sebe. Řadí se pod Audi Q3 (je menší než A3 Sportback a váží jen 1205 kg) a i když se dá za konkurenci považovat třeba Mercedes-Benz GLA, BMW proti němu přímého soupeře nemá, pokud nepočítáme Mini Countryman.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi Q2 je menší než A3 Sportback a váží jen 1205 kg. V základu dostane tříválec 1.0 TSI a pohon předních kol. Bude ale i čtyřkolka s nastavitelným podvozkem

Audi Q2 je dlouhé 4,2 metru a asi nikoho nepřekvapí, že dostalo poměrně konvenční koncernovou techniku. V základní verzi se jedná o předokolku s motorem 1.0 TSI (85 kW / 115 k), pohon všech kol pak u dražších verzí obstarává mezinápravová spojka Haldex.

Audi RS Q3 performance: Ještě vyšší výkon, stovka za 4,4 s

Audi RS Q3 performance: Ještě vyšší výkon, stovka za 4,4 s

Bude i sportovní verze Audi SQ2 s motorem 2.0 TFSI o výkonu okolo 230 koní, automatickou převodovkou DSG a pohonem všech kol. Zatím musíme počkat na informace ohledně verze Audi RS Q2, která by měla dostat pětiválec 2,5 l.

Z dalších motorů jmenujme jednotku 1.4 TFSI s vypínáním válců nebo motor 2.0 TFSI o výkonu 140 kW (190 k). Naftu spaluje základní verze 1.6 TDI o výkonu 85 kW (115 k), nad ní je pak motor 2.0 TDI o výkonech 110 kW a 140 kW jako u ostatních vozů koncernu VW.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kdo je vlastně konkurence pro Audi Q2? Mercedes GLA a Mini Countryman? zřejmě ano. Trh kompaktních prémiových crossoverů a SUV se nám začíná zaplňovat

Zajímavostí je podvozek, který se v režimu off-road zvedne o 20 cm a upraví nastavení ESP, motoru, převodovky a pohonu všech kol. Ovšem vystavené auto je obuté do pneumatik Pirelli P-Zero, což o jeho určení na silnici vypovídá asi nejvíc.

Prodej Audi Q2 začne na podzim letošního roku a automobilka plánuje prodat okolo 70 000 aut ročně, aby se projekt vyplatil. Při správně pojatém marketingu, a při rostoucí popularitě kompaktních vozů SUV v Evropě, to ale určitě problém nebude.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Audi Q2
  2. Fotogalerie: Audi Q2
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 17 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků