Ženeva 2016 živě: Audi Q2 si vytváří trh samo pro sebe

Seznam kapitol
  1. Audi Q2
  2. Fotogalerie: Audi Q2

Audi konečně odhaluje nové kompaktní SUV Q2. Zajímavé je, že tento model založený na koncernové modulární platformě MQB si vlastně vytváří trh sám pro sebe. Řadí se pod Audi Q3 (je menší než A3 Sportback a váží jen 1205 kg) a i když se dá za konkurenci považovat třeba Mercedes-Benz GLA, BMW proti němu přímého soupeře nemá, pokud nepočítáme Mini Countryman.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi Q2 je menší než A3 Sportback a váží jen 1205 kg. V základu dostane tříválec 1.0 TSI a pohon předních kol. Bude ale i čtyřkolka s nastavitelným podvozkem

Audi Q2 je dlouhé 4,2 metru a asi nikoho nepřekvapí, že dostalo poměrně konvenční koncernovou techniku. V základní verzi se jedná o předokolku s motorem 1.0 TSI (85 kW / 115 k), pohon všech kol pak u dražších verzí obstarává mezinápravová spojka Haldex.

Audi RS Q3 performance: Ještě vyšší výkon, stovka za 4,4 s

Audi RS Q3 performance: Ještě vyšší výkon, stovka za 4,4 s

Bude i sportovní verze Audi SQ2 s motorem 2.0 TFSI o výkonu okolo 230 koní, automatickou převodovkou DSG a pohonem všech kol. Zatím musíme počkat na informace ohledně verze Audi RS Q2, která by měla dostat pětiválec 2,5 l.

Z dalších motorů jmenujme jednotku 1.4 TFSI s vypínáním válců nebo motor 2.0 TFSI o výkonu 140 kW (190 k). Naftu spaluje základní verze 1.6 TDI o výkonu 85 kW (115 k), nad ní je pak motor 2.0 TDI o výkonech 110 kW a 140 kW jako u ostatních vozů koncernu VW.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kdo je vlastně konkurence pro Audi Q2? Mercedes GLA a Mini Countryman? zřejmě ano. Trh kompaktních prémiových crossoverů a SUV se nám začíná zaplňovat

Zajímavostí je podvozek, který se v režimu off-road zvedne o 20 cm a upraví nastavení ESP, motoru, převodovky a pohonu všech kol. Ovšem vystavené auto je obuté do pneumatik Pirelli P-Zero, což o jeho určení na silnici vypovídá asi nejvíc.

Prodej Audi Q2 začne na podzim letošního roku a automobilka plánuje prodat okolo 70 000 aut ročně, aby se projekt vyplatil. Při správně pojatém marketingu, a při rostoucí popularitě kompaktních vozů SUV v Evropě, to ale určitě problém nebude.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Audi Q2
  2. Fotogalerie: Audi Q2
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

včera | Jan Mička | 102 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 23 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků