Ženeva 2016 živě: Audi Q2 si vytváří trh samo pro sebe

Seznam kapitol
  1. Audi Q2
  2. Fotogalerie: Audi Q2

Audi konečně odhaluje nové kompaktní SUV Q2. Zajímavé je, že tento model založený na koncernové modulární platformě MQB si vlastně vytváří trh sám pro sebe. Řadí se pod Audi Q3 (je menší než A3 Sportback a váží jen 1205 kg) a i když se dá za konkurenci považovat třeba Mercedes-Benz GLA, BMW proti němu přímého soupeře nemá, pokud nepočítáme Mini Countryman.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi Q2 je menší než A3 Sportback a váží jen 1205 kg. V základu dostane tříválec 1.0 TSI a pohon předních kol. Bude ale i čtyřkolka s nastavitelným podvozkem

Audi Q2 je dlouhé 4,2 metru a asi nikoho nepřekvapí, že dostalo poměrně konvenční koncernovou techniku. V základní verzi se jedná o předokolku s motorem 1.0 TSI (85 kW / 115 k), pohon všech kol pak u dražších verzí obstarává mezinápravová spojka Haldex.

Audi RS Q3 performance: Ještě vyšší výkon, stovka za 4,4 s

Audi RS Q3 performance: Ještě vyšší výkon, stovka za 4,4 s

Bude i sportovní verze Audi SQ2 s motorem 2.0 TFSI o výkonu okolo 230 koní, automatickou převodovkou DSG a pohonem všech kol. Zatím musíme počkat na informace ohledně verze Audi RS Q2, která by měla dostat pětiválec 2,5 l.

Z dalších motorů jmenujme jednotku 1.4 TFSI s vypínáním válců nebo motor 2.0 TFSI o výkonu 140 kW (190 k). Naftu spaluje základní verze 1.6 TDI o výkonu 85 kW (115 k), nad ní je pak motor 2.0 TDI o výkonech 110 kW a 140 kW jako u ostatních vozů koncernu VW.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kdo je vlastně konkurence pro Audi Q2? Mercedes GLA a Mini Countryman? zřejmě ano. Trh kompaktních prémiových crossoverů a SUV se nám začíná zaplňovat

Zajímavostí je podvozek, který se v režimu off-road zvedne o 20 cm a upraví nastavení ESP, motoru, převodovky a pohonu všech kol. Ovšem vystavené auto je obuté do pneumatik Pirelli P-Zero, což o jeho určení na silnici vypovídá asi nejvíc.

Prodej Audi Q2 začne na podzim letošního roku a automobilka plánuje prodat okolo 70 000 aut ročně, aby se projekt vyplatil. Při správně pojatém marketingu, a při rostoucí popularitě kompaktních vozů SUV v Evropě, to ale určitě problém nebude.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Audi Q2
  2. Fotogalerie: Audi Q2
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků