Ženeva 2016 živě: Aston Martin DB11 dostal motor 5.2 V12 twin-turbo

Aston Martin vstupuje rovněž do nové přeplňované kapitoly svých dějin. Ovšem s tím downsizingem to není zas tak hrozné. Koncepce V12 totiž zůstala.
Seznam kapitol
  1. Aston Martin DB11
  2. Fotogalerie: Aston Martin DB11

„Tak se nám ten downsizing dostal už i do Astonu Martin, paní Müllerová...“ Jenže když se podíváme na technické parametry nové generace vrcholného luxusního GT britské automobilky, není to zas tak hrozné. Zůstala koncepce V12 a zvedal se výkon i točivý moment. To, že klesla spotřeba a emise, je jen takový malý bonus.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový dvanáctiválec twin-turbo si údajně vyvinul Aston Martin sám. Zatím má výkon 608 koní a točivý moment 700 Nm. Bude ale i výkonnější a sportovnější verze

Aston Martin DB11 je nástupce modelu DB9 a nad ním už vlastně v nabídce výrobce nic není, pokud nepočítáme sem tam nějakou tu specialitu. Úplně nový dvanáctiválec má sice objem snížený na 5,2 litru, ale díky dvojici turbodmychadel ze sebe dostane výkon 447 kW (608 koní) a točivý moment 700 Nm. Aspoň tedy prozatím.

Aston Martin DB11 s motory od Mercedesu nezní vůbec špatně

Aston Martin DB11 s motory od Mercedesu nezní vůbec špatně

Sílu přenáší na zadní kola osmistupňová automatická převodovka ZF s pádly pod volantem a mechanický samosvor. Z 0 na 100 km/h akceleruje Aston Martin DB11 za 3,9 sekundy. Maximální rychlost leží za hranicí 320 km/h, ale na definitivní čísla se ještě čeká. Emise CO2 jsou nižší o 20 % proti DB9.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Výbava je vskutku bohatá a luxusní. Základní konstrukce vozu je ale až o 300 kg lehčí než u předchůdce. Aston Martin DB11 dostal i plno bezpečnostních asistentů

Aston Martin DB11 využívá pevnější a lehčí platformu, ale celkově je auto delší, má větší rozvor a díky luxusnější a rozsáhlejší bezpečnostní výbavě na tom bude s hmotností zhruba stejně jako předchůdce. Nechybí adaptivní podvozek, vektorování točivého momentu, všemožné bezpečnostní asistenty včetně 360° kamery a podobně.

Zajímavé je, že Aston Martin nepoužil k ladění zvuku DB11 elektronický syntetizátor. Všechno, co lidé slyší, je skutečný zvuk motoru, sání a výfuku. Cena v Německu je stanovena na 204 900 eur (5 530 000 korun) a už teď je jasné, že později přijde ještě výkonnější a dynamičtější model. A také roadster.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Aston Martin DB11
  2. Fotogalerie: Aston Martin DB11
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků