Ženeva 2016 živě: 5 elektrických kupé, která dají dohromady 2632 kW

Ženevský autosalon je přehlídkou také méně známých značek a hlavně ukázkou toho, že někteří do budoucna počítají s elektrickým pohonem i pro vysoce výkonné sportovní automobily. Zde je pět ženevských elektrických kupé, která svými výkony poskládají dohromady 2632 kW (3580 k).

Náš seznam začneme zlehka konceptem značky DS. Ta ukazuje kupé E-Tense, které pracuje s elektromotorem o výkonu 300 kW (402 k) a jehož točivý moment dosahuje na 516 Nm. E-Tense má zvládnout sprint na 100 km/h za 4,5 s a maximálně může jet 250 km/h. Dojezd na jedno nabití slibuje Citroën (respektive DS) dlouhý 310 km mimo město, respektive 360 km po městě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Elektrické sportovní kupé dovezla do Ženevy například značka DS. Koncept E-Tense disponuje výkonem 300 kW (402 k)

Zajímavější koncept elektrického sportovního automobilu je k vidění na stánku společnosti Italdesign. Ta dovezla GTZero, které pracuje hned s trojicí elektromotorů. Dva pohání přední nápravu a jeden se stará o nápravu zadní.

Celkový výkon systému je 360 kW (490 k), maximální rychlost ale pořád dosahuje na 250 km/h. Nicméně dojezd by se měl pohybovat kolem 500 km. Čas potřebný pro zrychlení na 100 km/h u toho téměř pětimetrového automobilu Italdesign neudává.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
O něco výkonnější elektromobil ukazuje Italdesign. Jmenuje se GTZero, má dva elektromotory a výkon 360 kW (490 k). A také velmi dobře vypadá 

Svůj příspěvek do této kategorie přivezla také společnost Pininfarina. Koncept H2 Speed pracuje s dvojicí synchronních elektromotorů, přičemž celkový výkon systému je 370 kW (503 k). Jenže na rozdíl od předchozích dvou jsou zde použity palivové články. Vůz je navíc velmi lehký, takže sprint 0-100 km/h je údajně otázkou 3,4 s, maximální rychlost dosahuje na 300 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pininfarina H2 Speed je pro změnu vodíkový elektromobil. Tentokrát se bavíme o výkonu 370 kW (503 k)

Ty nejvýkonnější elektromobily ale hledejte někde jinde. Chorvatská společnost Rimac Automobili totiž dorazila s modelem One, který pracuje dokonce se čtyřmi elektromotory, přičemž každý pohání jedno kolo. Celkem má řidič k dispozici 800 kW (1088 k) a 1600 Nm.

Chorvatský Rimac umí sprint 0-300 km/h za 14,2 s. Vznikne jen osm kusů  

Chorvatský Rimac umí sprint 0-300 km/h za 14,2 s. Vznikne jen osm kusů  

Zde se už bavíme o zrychlení na 100 km/h pod tři sekundy (2,6 s). Sprint 0-300 km/h proběhne na 14,2 s. Pohon všech kol s nezávisle pracujícími motory pak dává velké možnosti z pohledu distribuce výkonu a jízdních vlastností. Dohromady vznikne osm exemplářů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vůbec nejrychlejší elektromobil ukazuje chorvatská společnost Rimac. Její kupé One má rovnou čtyři elektromotory, výkon 800 kW (1088 k), stovku umí za 2,6 s a bude se vyrábět

Ještě výkonnější (ale nikoliv rychlejší) vůz prezentuje společnost nanoFlowcell AG. Ta v Ženevě vystavuje nejnovější verzi konceptu Quant FE, kde písmeno E v názvu znamená slovo Evolution. Zde se pro změnu získává elektrická energie systémem přečerpávání elektrolytu. Dohromady má řidič k dispozici 802 kW (1090 k), stovka proběhne za 2,8 s a maximální rychlost leží za hranicí 300 km/h. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků