Kapitoly článku:
Crossovery
Ford EcoSport
Evropský Ford v Ženevě konečně představil definitivní podobu evropského provedení svého lehkého SUV s poněkud zavádějícím jménem EcoSport. Základem bude atmosféricky plněný zážehový čtyřválec s objemem 1,5 l a výkonem 110 koní (81 kW), „vrcholem“ nabídky se pak stane pověstný tříválec EcoBoost , jenž z objemu 1,0 l dosahuje výkonu 125 koní (92 kW). Zastánci nafty budou mít možnost v podobě vznětového čtyřválce 1,5 TDCi s výkonem 90 koní (66 kW).
Peugeot 2008
Jak už asi víte, základem pro tento vůz se stal Peugeot 208, což je asi nejlépe patrné v interiéru. Těšit se máme na dostatek prostoru ve všech směrech, přičemž zavazadelník pojme v základu 360 litrů. Po sklopení sedaček se dostanete maximálně na 1 194 litrů.
Renault Captur
Model Captur přichází v pravý čas. Zákazníci chtějí změnu a tohle auto ji očividně nabízí. Nahradí model Modus, jehož prodeje spadly loni o 37 procent na 30 315 kusů. Ve výbavě se má objevit multimediální systém Renault R-Link, Bluetooth nebo Arkamys hi-fi audiosystém. Výroba je umístěna ve španělském závodě Valladolid, premiéra se uskuteční v Ženevě.
SsangYong SIV-1
Nový koncept z dílen jihokorejské automobilky SsangYong by mohl poněkud vylepšit pověst značky, jejíž automobily dosud mnoho krásy nepobraly. Na přední části karoserie si všimneme hlavně zaoblené masky chladiče a světlometů sestavených z LED, zadní části pak dominují střešní spoiler a mohutný nárazník s integrovaným difuzorem a dvojicí vestavěných koncovek výfuků.
Suzuki SX4
Model SX4 i po letech patří k nejoblíbenějším lehkým SUV v Evropě. Nyní se představuje jeho druhá generace, jež je po všech stránkách větší a bude se s původní verzí ještě nějaký čas vyrábět a prodávat souběžně. Nový SX4 vyniká hlavně podstatně větším zavazadlovým prostorem se základním objemem 430 l, který byl dosud jedním z nejčastěji kritizovaných bodů vozů této řady.
Toyota RAV4
Přichází čtvrtá generace legendárního modelu Toyota RAV4, který v Evropě pomohl založit úspěšnou tradici lehkých SUV. Jak je v dnešní době zvykem, noví nástupci jsou oproti svým předchůdcům větší a tohoto trendu se přidržela také Toyota RAV4. Na délku přibrala 205 mm, na šířku třicet a rozvor náprav narostl o rovných sto. Jediný rozměr, kde se ubíralo, je výška. Čtvrtá generace je o 25 mm nižší.