Ženeva 2013: výběr toho nejlepšího

Desítky více či méně významných novinek, spousty lidí a příjemných překvapení i zklamání. Taková je letošní Ženeva.
Seznam kapitol
  1. Ženeva: to nejlepší
  2. Sportovní vozy, Luxusní vozy
  3. Cestovní vozy
  4. Crossovery

Dneškem se brány ženevského výstaviště Palexpo otevřely nejširší veřejnosti, aby zájemcům umožnily nahlédnout do světa nejnovějšího vývoje na poli osobních automobilů. Světové premiéry na 83. mezinárodním autosalonu již byly představeny během dvou novinářských dnů, ovšem je jich tolik, že nám, ve stavu novinářském, bude trvat ještě několik dnů, než se s nimi důstojně vypořádáme.

A proč že jich je tolik? Je to jednoduché, hospodářská krize zemí civilizovaného světa v posledních několika letech přispěla k ukončení kariéry většiny věhlasných autosalonů. Například v Evropě tak zůstaly jen jarní Ženeva a podzimní bienále střídajících se autosalonů ve Frankfurtu a Paříži.

S ohledem na klesající poptávku přitom boj o zákazníka překračuje všechny dosud známé hranice. Automobilky v kvantech chrlí novinky, jimiž se pokoušejí ucpat i tu nejmenší mezeru na trhu. „Modelů“ je tak čím dále tím více, ovšem automobilových konstrukcí paradoxně čím dále tím méně. Některé automobilky navíc vysloveně lžou o „nových generacích“, přičemž jde zpravidla jen o upravená světla a nárazníky.

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled novinek (4. aktualizace)

Autosalon Ženeva 2012: velký přehled novinek (4. aktualizace)

Dostáváme se do fáze virtuální reality. Automobilky ve snaze maximálním způsobem racionalizovat svoji výrobu radikálně (a celkem logicky) omezují počet podlahových plošin, motorů a dalších skupin, přičemž marketingová oddělení se stále agresivnějším způsobem pokouší vzbudit v očích veřejnosti dojem, že se vlastně portfolio dostupných modelů a verzí rozrůstá.

Ženeva 2013: výrobci hledají mezery na trhu, čeká se více než sto premiér!

Ženeva 2013: výrobci hledají mezery na trhu, čeká se více než sto premiér!

Je to všechno jenom hra, do níž vstupují také vlivy legislativní. Jistě, moderní spalovací motory v posledních letech učinily znamenité pokroky v oblasti efektivity, ovšem nesmyslně striktní požadavky na snižování emisí CO2 z Bruselu je nutí stavět motory tak, aby vyhověly předepsaným limitům v úzkém spektru režimů laboratorních podmínek. A jaká je praxe? Stručně řečeno: motory jsou stále komplikovanější, ty slabší i přes optimistické informace z tabulek technických údajů nejedou a ty silnější sice někdy jedou, ale vykazují extrémní rozptyly reálných hodnot spotřeb paliva.

Škoda Octavia Combi vs. Volkswagen Golf Variant: první dojmy

Škoda Octavia Combi vs. Volkswagen Golf Variant: první dojmy

Ale zpět do Ženevy. Fenoménem současného vývoje na evropském trhu jsou vozy nižší třídy. To znamená segment B (Clio, Fiesta, atd.), který nyní patří k nejlépe prosperujícím, neboť střízlivě uvažující motoristé opouštějí v době ekonomické nejistoty vyšší sféry a uchylují se právě tam. Za zmínku stojí také pokračující ofenzíva tzv. crossoverů, kterých letos v Ženevě vidíme ohromnou spoustu. Zmiňme třeba Opel Adam Rocks nebo dvojčata Italdesign Parcour kupé a roadster: auta diametrálně odlišná, přesto má jít o SUV. Je tak docela možné, že nástupce dnes nového LaFerrari bude mít za pár let zvýšenou světlost a bakelit kolem blatníků…

Následuje výběr modelů, jež považujeme za nejvýznamnější novinky letošního autosalonu v Ženevě, rozdělené do kategorií. Jak bylo řečeno výše, významných premiér jsou letos v Ženevě desítky, a pokud v našem výběru neobjevíte svého favorita, zmiňte jej alespoň v komentářích.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ženeva: to nejlepší
  2. Sportovní vozy, Luxusní vozy
  3. Cestovní vozy
  4. Crossovery

bazar

Opel Astra 1,7
Rok výroby: 2009
Stav: 204 428 km
Cena: 94 000 Kč
Opel Astra 1,4
Rok výroby: 2003
Stav: 129 003 km
Cena: 36 000 Kč
Opel Insignia 2
Rok výroby: 2011
Stav: 168 569 km
Cena: 191 000 Kč
Opel Insignia 2
Rok výroby: 2010
Stav: 146 961 km
Cena: 191 000 Kč
Opel Insignia 2
Rok výroby: 2009
Stav: 144 508 km
Cena: 191 000 Kč
Opel Insignia 2
Rok výroby: 2009
Stav: 165 318 km
Cena: 191 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků