Ženeva 2013: galerie méně známých a neznámých

Na každém větším autosalonu jsou kromě známých automobilek a dlouho očekávaných novinek k vidění také méně známé nebo úplně neznámé značky. Ženeva není výjimkou.
Seznam kapitol
  1. Fornasari Hunter, Exagon nebo obří Panda?
  2. Fotogalerie

Kromě známých jmen je k vidění na ženevském autosalonu také celá řada méně známých, nebo úplně neznámých automobilů. Oproti poslednímu velkému evropskému autosalonu, tedy tomu v Paříži, jich je zde výrazně více a musím říci, že jde o docela zajímavé zpestření. Co si tedy případní návštěvníci budou moci prohlédnout?

Range Rover Mystere z dílen Hamann: toto auto nepřehlédnete

Range Rover Mystere z dílen Hamann: toto auto nepřehlédnete

Fialový Range Rover na stánku značky Hamann jsme vám představili samostatně. Četl jsem různé reakce na tohle auto, ale jak už psal kolega ve svém článku, jde především o nástroj sloužící k upoutání pozornosti. Po cestě ze Ženevy jsem prohlížel různé noviny, tento vůz byl bez výjimky ve všech.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Tohle prý pojede až 280 km/h. Nechci být pesimista, ale obávám se, že na takové tvary bude i slibovaných 600 koní málo.

Na žebříčku neznámých automobilů u mě jednoznačně zvítězil model Fornasari Hunter. Zřejmě má jít o drsné SUV, u kterého výrobce hrdě hlásá přítomnost sedmilitrového osmiválce, výkon 600 koní, hmotnost dvou tun a maximální rychlost 280 km/h. K té rychlosti bych měl jednu poznámku – 280 km/h ani omylem. Kromě toho, že je tento koncept dost ošklivý, také přímo na výstavišti spíše působí jako přerostlá hračka.

Podstatně serióznější záležitostí je třeba  Exagon Furtive-eGT. Elektrický sportovní automobil používá dva elektromotory značky Siemens, přičemž výrobce slibuje 402 koní v rozmezí od 5000 do 10000 ot/min, respektive 516 Nm od nuly do 5000 ot./min. Vůz váží 1640 kg, stovku zvládne za 3,5 s a maximální rychlost má omezenou na 250 km/h. Dojezd by měl přesáhnout 300 km.

Ani indická Tata nechybí v Ženevě. Představuje celou řadu modelů

Ani indická Tata nechybí v Ženevě. Představuje celou řadu modelů

Co také určitě stojí za zmínku, to je obrovský Fiat Panda postavený na obřích kolech. Tento exemplář sice nenajdeme přímo na výstavišti, pokud ale půjdete z letiště nebo od vlaku, určitě jej neminete. Mimochodem na fotkách to sice není dobře vidět, ale ta kola jsou velká jako běžně vysoký člověk. 

Další zajímavé exempláře najdete v přiložené fotogalerii. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Fornasari Hunter, Exagon nebo obří Panda?
  2. Fotogalerie

bazar

Fiat Sedici 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 59 174 km
Cena: 210 000 Kč
Fiat Doblo 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 130 402 km
Cena: 141 000 Kč
Fiat Stilo 1,6
Rok výroby: 2004
Stav: 145 428 km
Cena: 54 000 Kč
Fiat Stilo 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 69 473 km
Cena: 95 000 Kč
Fiat Panda 1,1
Rok výroby: 2007
Stav: 131 914 km
Cena: 60 000 Kč
Fiat Panda 1,1
Rok výroby: 2007
Stav: 140 196 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

dnes | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků