Ženeva 2013: galerie méně známých a neznámých

Na každém větším autosalonu jsou kromě známých automobilek a dlouho očekávaných novinek k vidění také méně známé nebo úplně neznámé značky. Ženeva není výjimkou.
Seznam kapitol
  1. Fornasari Hunter, Exagon nebo obří Panda?
  2. Fotogalerie

Kromě známých jmen je k vidění na ženevském autosalonu také celá řada méně známých, nebo úplně neznámých automobilů. Oproti poslednímu velkému evropskému autosalonu, tedy tomu v Paříži, jich je zde výrazně více a musím říci, že jde o docela zajímavé zpestření. Co si tedy případní návštěvníci budou moci prohlédnout?

Range Rover Mystere z dílen Hamann: toto auto nepřehlédnete

Range Rover Mystere z dílen Hamann: toto auto nepřehlédnete

Fialový Range Rover na stánku značky Hamann jsme vám představili samostatně. Četl jsem různé reakce na tohle auto, ale jak už psal kolega ve svém článku, jde především o nástroj sloužící k upoutání pozornosti. Po cestě ze Ženevy jsem prohlížel různé noviny, tento vůz byl bez výjimky ve všech.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Tohle prý pojede až 280 km/h. Nechci být pesimista, ale obávám se, že na takové tvary bude i slibovaných 600 koní málo.

Na žebříčku neznámých automobilů u mě jednoznačně zvítězil model Fornasari Hunter. Zřejmě má jít o drsné SUV, u kterého výrobce hrdě hlásá přítomnost sedmilitrového osmiválce, výkon 600 koní, hmotnost dvou tun a maximální rychlost 280 km/h. K té rychlosti bych měl jednu poznámku – 280 km/h ani omylem. Kromě toho, že je tento koncept dost ošklivý, také přímo na výstavišti spíše působí jako přerostlá hračka.

Podstatně serióznější záležitostí je třeba  Exagon Furtive-eGT. Elektrický sportovní automobil používá dva elektromotory značky Siemens, přičemž výrobce slibuje 402 koní v rozmezí od 5000 do 10000 ot/min, respektive 516 Nm od nuly do 5000 ot./min. Vůz váží 1640 kg, stovku zvládne za 3,5 s a maximální rychlost má omezenou na 250 km/h. Dojezd by měl přesáhnout 300 km.

Ani indická Tata nechybí v Ženevě. Představuje celou řadu modelů

Ani indická Tata nechybí v Ženevě. Představuje celou řadu modelů

Co také určitě stojí za zmínku, to je obrovský Fiat Panda postavený na obřích kolech. Tento exemplář sice nenajdeme přímo na výstavišti, pokud ale půjdete z letiště nebo od vlaku, určitě jej neminete. Mimochodem na fotkách to sice není dobře vidět, ale ta kola jsou velká jako běžně vysoký člověk. 

Další zajímavé exempláře najdete v přiložené fotogalerii. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Fornasari Hunter, Exagon nebo obří Panda?
  2. Fotogalerie
Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

včera | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků