Ženeva 2005: velký přehled novinek (speciál)

Ženeva 2005: velký přehled novinek (speciál)

Kapitoly článku:


Peugeot 107

Malé vozy Peugeot 107, Toyota Aygo a Citroën C1 jsou koncernová trojčata, která začnou na jaře vyjíždět z továrny v českém Kolíně. Vozy mají na délku 3,4 metru a liší se nepatrně vnějším designem. Základními motory bude litrový benzín (50 kW) a nafťák s objemem 1.4 l (40 kW). Sériová výroba začne už na konci prvního čtvrtletí příštího roku, továrna má v plánu vyrábět tři sta tisíc aut ročně (na každý model sto tisíc). Uvedení na trh je plánováno v červnu. Cena by měla začínat na cca 220 tisících korunách, v základu bude airbag řidiče a ABS. (další fotografie)

   

Peugeot 407 Prologue

Prologue je stylisticky čistší než 407 sedan a uchvacuje svými ladnými a sportovně laděnými rysy. Jak se mi záď sedanu moc nelíbí, tak kupé považuji za skutečně povedené. Studie má mnoho společného se sedanem, má však výraznější „lví tlamu“, jiné mlhovky a samozřejmě plynuleji se svažující záď. To ukazuje na nedostatek místa nad hlavami cestujících vzadu, ale to nikoho nemusí trápit. Toto není auto pro rodinu. Studie bude vystavena s novým naftovým šestiválcem 2.7 V6 HDI s výkonem 150 kW v kombinaci s šestistupňovým automatem s možností sekvenčního řazení. (více informací)

  

Protoscar: Porsche 911 Carrera jako kombi

Designové studio Protoscar ze Švýcarska, které mimo jiné úzce spolupracuje se světoznámým tunerem Rinspeed, představí na ženevském autosalónu úpravu vozu Porsche 911 Carrera (modelová řady 996). Nová studie nese jméno Porsche 911 Shooting Brake. Zatímco přední část 911-kombi se oproti sériové verzi vůbec nezměnila, zadní část s protaženou střechou a tvarem skla připomínající nové Toledo vypadá velmi odvážně. Původní linie auta jsou dobře patrné při pohledu z boku, kde vidíme křivky původního kupé. (další informace)

  

Renault Laguna facelift

Kromě vzhledu přední masky, která se u nové Laguny přiblíží modelu Mégane a Modus, budou rozdíly mezi novou a starou Lagunou ve výbavách, faceliftovaná verze dostane bi-xenonové světlomety, automatickou parkovací brzdu, CD přehrávač s podporou MP3, DVD navigaci s třírozměrným zobrazením či bluetooth handsfree. Ovladání navigace bude umístěno u řadicí páky, displej pak umístěn nad palubní deskou.

Pod kapotou faceliftované Laguny se lehce upravené motory: 1.6 16V s výkonem 85 kW (115 k), 2.0 16V s výkonem 99 kW (135 k), 2.0T s výkonem 125 kW (170 k) a 3.0 V6 s výkonem 154 kW (210 k). Nafťáky budou reprezentovat motory 1.9 dCi a 2.2 dCi s výkony od 70 do 110 kW. Sportovně laděný model GT bude mít pod kapotou motor 2.0T s výkonem 150 kW, dostane snížený podvozek, 17" litá kola a kožený interiér. (více informací a fotografií)

   

Renault Vel Satis facelift

Drobnou úpravou vzhledu prošel stejně jako model Laguna také Vel Satis. Zde ale nebyl přerod tak výrazný, vůz měl masku „nové generace“ už při uvedení na trh. Přibylo jen trochu chromu, nové dvě koncovky výfuku a upraven byl nasávací otvor v dolní části nárazníku. Přibyly dvě nové barvy nový design 17" a 18" litých kol.

K žádným výrazným změnám nedošlo ani u motorů, pozměněn byl jen základní benzíňák 2.0T 16V, který dostal 125 kW (dříve 120 kW) a 270 Nm (250 Nm). Zážehový 3.5 V6 a naftové motory 2.2 dCi a 3.0 V6 dCi jsou totožné, jen menší nafťák dostal do standardu filtr pevných částic. Do základní výbavy přibyl parkovací asistent vpředu i vzadu a byl vylepšen komunikační a navigační systém. (další fotografie)

  

Renault Zoe

Francouzská automobilka Renault si na ženevský autosalón připravila malé dvoudvéřové vozítko s výklopnou zádí. Velmi malé autíčko je ideální do městského provozu, bude se s ním velmi dobře parkovat; majitelé smartu by mohli vyprávět. Navíc podle evropských statistik sedí v každém autě jen 1,4 cestujícího. Proč tedy mít čtyři sedadla nebo čtyři dveře?

Studie Zoe má v interiéru tři  sedadla a poskytuje poměrně dostačující zavazadlový prostor za řidičem. V designu je možné vidět určité prvky, které se objeví na podzim v nové generaci Clia nebo u modelu Twingo, jehož další linii můžeme očekávat za rok. Na ženevské autoshow zveřejní Renault název sériové podoby konceptu Zoe spolu s dalšími podrobnějšími parametry.

Rinspeed Senso: třísedadlový okřídlenec

Senso je je třísedadlové nekapotované vozítko se zajímavým rozložením sedadel 1+2. Pod kapotou se ukrývá šestiválcový boxer z Porsche Boxster S, který po modifikaci může spalovat i zemní plyn. Pohonná jednotka disponuje výkonem 184 kW v 6 200 ot. a maximálním kroutícím momentem 300 Nm v 4 600 ot. Síla je přenášena přes šestistupňovou manuální převodovku na zadní nápravu. Sprint z nuly na stovku zvládne Senso za 5,9 s a nejvyšší rychlost je 250 km/h. (více informací)

Doporučujeme

Články odjinud