Ženeva 2005: velký přehled novinek (speciál)

Na ženevském autosalonu se představí řada zajímavých novinek, jejichž kompletní přehled najdete v našem speciálu. Mimo jiné to bude Alfa Romeo 159 a Brera, Ferrari F430 Spider, Škoda Yeti, Peugeot 407 kupé, Volkswagen Passat aj. (doplněno 4. března)
Ženeva 2005: velký přehled novinek (speciál)
Seznam kapitol
  1. Alfa Romeo, Aston Martin, Audi, Bentley
  2. BMW, Citroën
  3. Cadillac, Dodge, Chevrolet, Fiat, Ferrari, Ford
  4. Ford, Honda, Hyundai, Kia
  5. Kia, Lamborghini, Laraki, Lotus, Maserati, Mazda
  6. Mazda, Maybach, Mercedes-Benz, Mitsubishi
  7. Mitsubishi, Morgan, Nissan, Opel, Pagani
  8. Peugeot, Protoscar, Renault, Rinspeed
  9. Toyota, Saab, Seat, Škoda, Volkswagen

Praktické informace

Autosalon je pro veřejnost otevřen od 3. do 13. března 2005. Otvírací hodiny jsou v pondělí až pátek od desíti do dvaceti hodin, v sobotu a neděli od devíti do devatenácti hodin. Za celodenní lístek zaplatíte 12 franků, děti od šesti do šestnácti let bude lístek stát sedm franků stejně jako důchodce, pokud půjdete ve skupině minimálně dvaceti lidí, zaplatí každý člen skupiny sedm franků. Pokud byste chtěli na autosalon chodit po celou dobu konání, zaplatíte 70 franků.

Pokud do Ženevy nepoletíte nebo nepojedete autobusem či vlakem, ale zvolíte cestování po vlastní ose, připravte se na zhruba tisíc km strávených v autě. K nákladům za benzín je nutné připočítat 40 franků za švýcarskou dálniční známku a 20 franků za parkovné. Nezakoupení dálniční známky a zjištění této skutečnosti policií znamená pokutu ve výši 100 franků. Máte-li auto, budete mít výhodu v hledání ubytování; to se může nacházet i mimo město. Za 25 eur se můžete ubytovat v motelu Formule 1 hned za francouzskými hranicemi; v ceně jsou tři lůžka, snídaně pro jednu osobu stojí cca tři eura.

Tip: 300 fotografií z autosalonu vč. hostesek

Alfa Romeo 159

Oproti předchozímu modelu je 159 o dost větší, mezi generacemi je rozdíl 22 cm: délka auta je 4 660 mm, šířka 1 828 mm a výška 1 417 mm (Alfa 156 měla rozměry 4,44 x 1,74 x 1,43 m), zvětšil se také rozvor o více než 10 cm na 2,7 m. Na trhu bude vůz zpočátku dostupný se třemi benzínovými motory s přímým vstřikem paliva JTS: 1.9 118 kW, 2.2 136 kW a 3.2 V6 191 kW. Nafťáky budou zastupovat klasické motory JTD, a to 1.9 88 kW, 1.9 110 kW a pětiválec 2.4 147 kW.

Nejvýkonnější verze budou obouvat pneumatiky 235/45 R18. Pro vybrané motorizace bude Alfa nabízet permanentní pohon všech kol, který bude pocházet ze současné Alfy Crosswagon. Ve výbavě nebudou kromě výše uvedených bezpečnostních prvků chybět také tempomat, dešťový senzor, přední i zadní parkovací senzor, satelitní navigace, hlasové ovládání, zabudované mobilní handsfree, dvou nebo třízónová automatická klimatizace, CD přehrávač s MP3 a changerem na deset CD, Bose Sound System, sedadla s elektrickým nastavením apod. Samozřejmě ne vše bude ve standardu, za mnohé drobnosti si budete muset připlatit. (více informací)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Alfa Romeo Brera

Alfa Romeo Brera, nástupce modelu GTV Coupé, se představí v Ženevě. Vychází z dřívější studie, má však o něco civilnější vzhled. Délka kupé s rozmístěním sedadel 2+2 je 4 414 mm, šířka 1 830 mm a výška 1 372 mm; koncept byl o pár cm kratší, širší a nižší. Vůz budou pohánět motory 2.2 JTS s výkonem 136 kW, 3.2 V6 191 kW a 2.4 JTD 147 kW. Alfa Romeo uvádí, že některé modely budou mít pohon všech kol Q4; bohužel už zapomněla dodat, které. Předpokládám ale, že půjde o model s nejvýkonnějším šestiválcem. (více informací)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Aston Martin V8 Vantage

V8 Vantage pod svojí kapotou ukrývá osmiválec s objemem 4.3 l, který disponuje výkonem 280 kW (380 k) v 7 000 ot. Maximální kroutící moment je 410 Nm v 5 000 ot. S těmito parametry zvládá nový Aston Martin stovku za 5 s a svižně pokračuje až k nejvyšší rychlosti 280 km/h. Síla motoru je přenášena na zadní kola přes šestistupňový manuál. V blatnících jsou osmnáctipalcová kola z lehkých slitin s pneumatikami 235/45 vpředu a 275/40 vzadu.

Brzdný systém má na přední nápravě 350 mm velké odvětrávané kotouče, které svírají čtyřpístkové třmeny a kotouče vzadu mají průměr 330 mm. Ke zklidnění tohoto dravce vám pomůže ABS s elektronickým asistentem, kontrola trakce a ESP. (další informace)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Audi RS4

Nové Audi RS4, které bude mít svou premiéru v Ženevě, vychází vzhledově z faceliftované áčtyřky. Oproti svému předchůdci nemá pod kapotou turbomotor (2.7 V6 280 kW a 440 Nm), ale po vzoru M3 či M5 „obyčejný“ atmosférický motor. Jde o klasický osmiválec 4.2 V8, ovšem s přímým vstřikováním a výkonem vyhnaným na 309 kW/8 250 ot. (420 k). Maximální točivý moment je jen nepatrně nižší než u předchozího šestiválce, tedy 430 Nm a je dostupný v 5 500 ot. Na stovku zrychlí ostrá eresčtyřka za 4,8 s a dvoustovkou uhání už za 16,6 s. Maximálka je omezena na 250 km/h. (více informací)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Audi TT Quattro Sport

Přepracovaný sériový turbomotor 1.8T bude disponovat výkonem 176 kW (240 k) v 5 700 ot., maximální kroutící moment má 320 Nm při 2300-5000 ot., což je o 40 Nm více, než ve slabší verzi. Sprint zvládne tohle kupátko za 5,9 s a maximální rychlost byla elektronicky omezena na 250 km/h. Motor spolupracuje s šestirychlostní manuální převodovkou, která je z top verze TT 3.2 l, a výkon se přenáší na všechna čtyři kola. Nápravy dostaly nové tlumiče z verze S a potřebou adhezi zajistí osmnáctipalcová litá kola s pneumatikami o rozměrech 235/40 R18. (více informací)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Bentley Continental GT Spur

Nový sedan vychází z kupé Bentley Continental GT, jeho celý název zní Continetal Flying Spur. Pod kapotou se skrývá dvanáctiválec do tvaru W, který má svůj původ ve Volkswagenu. Oproti motoru v Audi A8 či Phaetonu je však přeplňován dvěma turbodmychadly, díky čemuž se výkon vyšplhal na 412 kW. Vůz se dostane na stovku za pět sekund a rozjede se na 306 km/h, poháněna jsou samozřejmě všechna čtyři kola. Podvozek byl s mírnými úpravami převzat z GT, zůstalo zachováno vzduchové pérování. Interiér je plný luxusních prvků jako kůže nebo dřevo. Ve čtyřmístném uspořádání lze každou sedačku elektricky polohovat a každý cestující má své nastavení klimatizace. (více informací)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Alfa Romeo, Aston Martin, Audi, Bentley
  2. BMW, Citroën
  3. Cadillac, Dodge, Chevrolet, Fiat, Ferrari, Ford
  4. Ford, Honda, Hyundai, Kia
  5. Kia, Lamborghini, Laraki, Lotus, Maserati, Mazda
  6. Mazda, Maybach, Mercedes-Benz, Mitsubishi
  7. Mitsubishi, Morgan, Nissan, Opel, Pagani
  8. Peugeot, Protoscar, Renault, Rinspeed
  9. Toyota, Saab, Seat, Škoda, Volkswagen
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků