Ženeva - autosalon bez lesku?

Světová ekonomika právě prochází složitým obdobím, a tak se automobilky při svých prezentacích chlubí především loňskými výsledky a málokterý výrobce letos doprovázel uvádění nového modelu hudební či taneční show.

Oproti minulým letům je patrné, že se výrobci snaží šetřit a jen málokterá automobilka představuje na autosalonu futuristické vozy budoucnosti. Hlavní novinky se soustředí především na běžné vozy a modifikace současných modelů. Automobilky na veletrhu představily celkem více než 70 světových premiér, většina z nich však vychází pouze z úprav nynějších modelů.

A tak zatímco trh hladoví po automobilových novinkách, koncern Volkswagen, do něhož spadá i česká Škoda, na ženevském autosalonu nabídl jen vozy Touran a Multivan. U typu Multivan jde navíc pouze o luxusní verzi velkoprostorového modelu Transporter. Stejně tak Škoda představila jen sportovní variantu vozu Fabia RS. Největšími stánky z celkem 265 firem z více než 30 zemí se prezentují především tradiční výrobci, jako jsou Volkswagen, Peugeot či Renault. V centru pozornosti jsou však tradičně především luxusní a sportovní vozy.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků