Minulý víkend nás navždy opustil Yoshihiko Matsuo, člověk, který stál za designem sporťáku 240Z, jednoho z nejlegendárnějších vozů značky Nissan. Rodina úmrtí legendárního designéra držela v tajnosti a veřejnosti jej oznámila až koncem tohoto týdne. Matsuo zemřel ve věku ve věku 86 let, den po svých narozeninách. autowp.ru

Minulý víkend nás navždy opustil Yoshihiko Matsuo, člověk, který stál za designem sporťáku 240Z, jednoho z nejlegendárnějších vozů značky Nissan. Rodina úmrtí legendárního designéra držela v tajnosti a veřejnosti jej oznámila až koncem tohoto týdne. Matsuo zemřel ve věku ve věku 86 let, den po svých narozeninách. | autowp.ru

Matsuo si kreslil auta již od útlého věku. Během studování ho pak napadl koncept tříkolového malého náklaďáku, který ještě před nástupem na univerzitu realizoval u automobilky  Daihatsu . Vznikl tak legendární Midget a šlo o první masově úspěšný automobil značky.  autowp.ru

Matsuo si kreslil auta již od útlého věku. Během studování ho pak napadl koncept tříkolového malého náklaďáku, který ještě před nástupem na univerzitu realizoval u automobilky Daihatsu. Vznikl tak legendární Midget a šlo o první masově úspěšný automobil značky.  | autowp.ru

Po dokončení univerzity se Matsuo uchytil u automobilky Datsun. Jeho prvním automobilem bylo mikroauto Datsun Baby, po kterém se připojil k týmu designérů automobilu Datsun Bluebird. autowp.ru

Po dokončení univerzity se Matsuo uchytil u automobilky Datsun. Jeho prvním automobilem bylo mikroauto Datsun Baby, po kterém se připojil k týmu designérů automobilu Datsun Bluebird. | autowp.ru

Aby vozy Bluebird získaly více pozornosti, zkonstruoval Matsuo s týmem verzi SSS, která měla dva karburátory a celkový výkon tak činil 90 koní. Tento silný model byl v Japonsku velmi oblíbený. autowp.ru

Aby vozy Bluebird získaly více pozornosti, zkonstruoval Matsuo s týmem verzi SSS, která měla dva karburátory a celkový výkon tak činil 90 koní. Tento silný model byl v Japonsku velmi oblíbený. | autowp.ru

V roce 1966 začal pracovat na speciálním sportovním modelu s označením Z, který by vzkřísil myšlenku legendárního modelu Fairlady. Tehdy ještě nikdo netušil, že začíná rodokmen automobilu, který přežije až dodnes. První  Datsun 240Z  se představil v roce 1969. Číslo 240 značilo objem motoru, později existovaly i silnější verze 260 a 280. autowp.ru

V roce 1966 začal pracovat na speciálním sportovním modelu s označením Z, který by vzkřísil myšlenku legendárního modelu Fairlady. Tehdy ještě nikdo netušil, že začíná rodokmen automobilu, který přežije až dodnes. První Datsun 240Z se představil v roce 1969. Číslo 240 značilo objem motoru, později existovaly i silnější verze 260 a 280. | autowp.ru

Tvary, které Yoshihiko Matsuo vozu vtiskl, jsou nesmrtelné. Jeho odkaz tu tak bude navždy. Sportovní automobily značky Datsun/Nissan jsou dodnes velmi respektované a nadšenci vyhledávané. Aktuální verze 370Z bude v budoucnu nahrazena verzí  400Z , o které toho však zatím víme málo. autowp.ru

Tvary, které Yoshihiko Matsuo vozu vtiskl, jsou nesmrtelné. Jeho odkaz tu tak bude navždy. Sportovní automobily značky Datsun/Nissan jsou dodnes velmi respektované a nadšenci vyhledávané. Aktuální verze 370Z bude v budoucnu nahrazena verzí 400Z, o které toho však zatím víme málo. | autowp.ru

 autowp.ru

| autowp.ru

 autowp.ru

| autowp.ru

 autowp.ru

| autowp.ru

 autowp.ru

| autowp.ru

 autowp.ru

| autowp.ru

 autowp.ru

| autowp.ru

 autowp.ru

| autowp.ru

 autowp.ru

| autowp.ru

 autowp.ru

| autowp.ru

 autowp.ru

| autowp.ru

 autowp.ru

| autowp.ru

Matsuo si kreslil auta již od útlého věku. Během studování ho pak napadl koncept tříkolového malého náklaďáku, který ještě před nástupem na univerzitu realizoval u automobilky  Daihatsu . Vznikl tak legendární Midget a šlo o první masově úspěšný automobil značky.  autowp.ru
Po dokončení univerzity se Matsuo uchytil u automobilky Datsun. Jeho prvním automobilem bylo mikroauto Datsun Baby, po kterém se připojil k týmu designérů automobilu Datsun Bluebird. autowp.ru
Aby vozy Bluebird získaly více pozornosti, zkonstruoval Matsuo s týmem verzi SSS, která měla dva karburátory a celkový výkon tak činil 90 koní. Tento silný model byl v Japonsku velmi oblíbený. autowp.ru
V roce 1966 začal pracovat na speciálním sportovním modelu s označením Z, který by vzkřísil myšlenku legendárního modelu Fairlady. Tehdy ještě nikdo netušil, že začíná rodokmen automobilu, který přežije až dodnes. První  Datsun 240Z  se představil v roce 1969. Číslo 240 značilo objem motoru, později existovaly i silnější verze 260 a 280. autowp.ru
17
Fotogalerie

Zemřel Yoshihiko Matsuo, designér Datsunu 240Z. Jeho odkaz je nesmrtelný

Auta si kreslil od útlého věku. Vedle legendárního sporťáku stojí i za úspěšným Daihatsu.

Minulý víkend nás navždy opustil Yoshihiko Matsuo, člověk, který stál za designem sporťáku 240Z, jednoho z nejlegendárnějších vozů značky Datsun (dnes Nissan). Rodina úmrtí legendárního designéra držela v tajnosti a veřejnosti jej oznámila až koncem týdne. Matsuo zemřel ve věku 86 let, den po svých narozeninách.

Matsuo si kreslil auta již od útlého věku. Během studií ho napadl koncept tříkolového malého náklaďáku, který ještě před nástupem na univerzitu realizoval u automobilky Daihatsu. Vznikl tak legendární Midget a šlo o první masově úspěšný automobil značky. 

Po dokončení univerzity se Matsuo uchytil u Datsunu. Jeho prvním automobilem bylo mikroauto Datsun Baby, po kterém se připojil k týmu designérů vozu Datsun Bluebird. Aby vozy Bluebird získaly více pozornosti, zkonstruoval Matsuo s týmem verzi SSS, která měla dva karburátory a výkon tak činil 90 koní. Tento silný model byl v Japonsku velmi oblíbený.

V roce 1966 začal pracovat na speciálním sportovním modelu s označením Z, který by vzkřísil myšlenku legendárního modelu Fairlady. Tehdy ještě nikdo netušil, že začíná rodokmen automobilu, který přežije až dodnes. První Datsun 240Z se představil v roce 1969. Číslo 240 značilo objem motoru, později existovaly i silnější verze 260 a 280.

Tvary, které Yoshihiko Matsuo vozu vtiskl, jsou nesmrtelné. Jeho odkaz tu bude navždy. Sportovní vozy značky Datsun/Nissan jsou dodnes velmi respektované a vyhledávané. Aktuální verze 370Z bude nahrazena verzí 400Z, o které toho však zatím víme málo.

Nissan

Historie japonského Nissanu sahá do roku 1911. Jeho automobily se však až do 1982–1984, kdy nastalo přejmenování, nazývaly Datsun.

Nissan v roce 1989 vytvořil samostatnou luxusní značku Infiniti. V roce 1999 uzavřel partnerství s Renaultem.

Nissan Micra • Nissan Leaf •​ Nissan Qashqai •​ Nissan X-Trail •​ Nissan Juke •​ Nissan Navara •​ Nissan 370Z •​ Nissan Ariya •​ Nissan GT-R

Doporučujeme

Články odjinud