Zemřel Sergio Marchionne. Těsně poté, co opustil vedení FCA a Ferrari

Jedna z největších osobností automobilového průmyslu neopustila v posledním týdnu jen profesní, ale dnes také faktický svět.
Zemřel Sergio Marchionne. Těsně poté, co opustil vedení FCA a Ferrari

Ve věku 66 let zemřel Sergio Marchionne. Jeho smrt byla potvrzena ve středu 25. července společností Exor NV, vlastněnou rodinou Agnelli, která stojí za koncernem Fiat Chrysler.

Minitest Fiat 500X 1.6 MultiJet: Sluha dvou „pánů“

Minitest Fiat 500X 1.6 MultiJet: Sluha dvou „pánů“

Z funkce generálního ředitele FCA, stejně jako šéfa Ferrari byl postupně o víkendu právě pro zdravotní stav odvolán. Smrt byla zapříčiněna zdravotními problémy, které plynuly od nepovedeného rutinního zákroku v oblasti ramene.

Svět automobilů tak přichází o velkého muže. Šéfem Fiatu byl od roku 2004, kdy italskou automobilku převzal v nejisté době. Tehdy byl čtvrtým šéfem za dva roky. Sám o sobě prohlásil, že je doktorem této společnosti a ostatní o něm hovořili jako o "panu účetním". Nastartoval restrukturalizaci společnosti a v roce 2007 byl Fiat vyhlášen za nejrychleji rostoucí automobilku.

Fiat postavil opravdovou letní stylovku. 500 Spiaggina půjde koupit!

Fiat postavil opravdovou letní stylovku. 500 Spiaggina půjde koupit!

O dva roky později byl Marchionne u spojení Fiatu s Chryslerem. Mezi jeho úspěchy patří také znovuzavedení prodejů Alfy Romeo ve spojených státech. V roce 2014 se navíc stal i šéfem Ferrari, když nahradil oblíbeného Lucu di Montezemola. Zde vedl také aktivity v motorsportu.

Fiat

Fiat (zkratka z Fabbrica Italiana Automobili Torino) je největší italská automobilka. Byla založená v roce 1899 a vyráběla také motory, vojenská auta nebo letadla. Fiat v roce 2009 uzavřel partnerství s americkým Chryslerem.

Fiat 500 • Fiat 124 Spider • Fiat Panda •  Fiat PuntoFiat Tipo • Fiat 500L • Fiat 500X • Fiat 500C

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

24.  1.  2021 | Richard Herbich | 97 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 83 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků