Zemřel Sergio Marchionne. Těsně poté, co opustil vedení FCA a Ferrari

Jedna z největších osobností automobilového průmyslu neopustila v posledním týdnu jen profesní, ale dnes také faktický svět.
Zemřel Sergio Marchionne. Těsně poté, co opustil vedení FCA a Ferrari

Ve věku 66 let zemřel Sergio Marchionne. Jeho smrt byla potvrzena ve středu 25. července společností Exor NV, vlastněnou rodinou Agnelli, která stojí za koncernem Fiat Chrysler.

Minitest Fiat 500X 1.6 MultiJet: Sluha dvou „pánů“

Minitest Fiat 500X 1.6 MultiJet: Sluha dvou „pánů“

Z funkce generálního ředitele FCA, stejně jako šéfa Ferrari byl postupně o víkendu právě pro zdravotní stav odvolán. Smrt byla zapříčiněna zdravotními problémy, které plynuly od nepovedeného rutinního zákroku v oblasti ramene.

Svět automobilů tak přichází o velkého muže. Šéfem Fiatu byl od roku 2004, kdy italskou automobilku převzal v nejisté době. Tehdy byl čtvrtým šéfem za dva roky. Sám o sobě prohlásil, že je doktorem této společnosti a ostatní o něm hovořili jako o "panu účetním". Nastartoval restrukturalizaci společnosti a v roce 2007 byl Fiat vyhlášen za nejrychleji rostoucí automobilku.

Fiat postavil opravdovou letní stylovku. 500 Spiaggina půjde koupit!

Fiat postavil opravdovou letní stylovku. 500 Spiaggina půjde koupit!

O dva roky později byl Marchionne u spojení Fiatu s Chryslerem. Mezi jeho úspěchy patří také znovuzavedení prodejů Alfy Romeo ve spojených státech. V roce 2014 se navíc stal i šéfem Ferrari, když nahradil oblíbeného Lucu di Montezemola. Zde vedl také aktivity v motorsportu.

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 61 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků