Zemřel Sergio Marchionne. Těsně poté, co opustil vedení FCA a Ferrari

Jedna z největších osobností automobilového průmyslu neopustila v posledním týdnu jen profesní, ale dnes také faktický svět.
Zemřel Sergio Marchionne. Těsně poté, co opustil vedení FCA a Ferrari

Ve věku 66 let zemřel Sergio Marchionne. Jeho smrt byla potvrzena ve středu 25. července společností Exor NV, vlastněnou rodinou Agnelli, která stojí za koncernem Fiat Chrysler.

Minitest Fiat 500X 1.6 MultiJet: Sluha dvou „pánů“

Minitest Fiat 500X 1.6 MultiJet: Sluha dvou „pánů“

Z funkce generálního ředitele FCA, stejně jako šéfa Ferrari byl postupně o víkendu právě pro zdravotní stav odvolán. Smrt byla zapříčiněna zdravotními problémy, které plynuly od nepovedeného rutinního zákroku v oblasti ramene.

Svět automobilů tak přichází o velkého muže. Šéfem Fiatu byl od roku 2004, kdy italskou automobilku převzal v nejisté době. Tehdy byl čtvrtým šéfem za dva roky. Sám o sobě prohlásil, že je doktorem této společnosti a ostatní o něm hovořili jako o "panu účetním". Nastartoval restrukturalizaci společnosti a v roce 2007 byl Fiat vyhlášen za nejrychleji rostoucí automobilku.

Fiat postavil opravdovou letní stylovku. 500 Spiaggina půjde koupit!

Fiat postavil opravdovou letní stylovku. 500 Spiaggina půjde koupit!

O dva roky později byl Marchionne u spojení Fiatu s Chryslerem. Mezi jeho úspěchy patří také znovuzavedení prodejů Alfy Romeo ve spojených státech. V roce 2014 se navíc stal i šéfem Ferrari, když nahradil oblíbeného Lucu di Montezemola. Zde vedl také aktivity v motorsportu.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

dnes | Milan Lažanský | 14 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 42 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků