Zemřel Niki Lauda. Legendárnímu pilotovi F1 bylo 70 let

Legendární rakouský pilot v poslední době bojoval s těžkými zdravotními problémy. Lauda zemřel v pondělí v rodinném kruhu.

Andreas Nikolaus „Niki“ Lauda byl trojnásobným mistrem světa Formule 1 a obecně významnou osobností a legendou motoristického sportu. Jeho úmrtí ve věku 70 let v pondělí oznámila jeho rodina. Dle prvotních informací zemřel po dialýze ledvin. Lauda od minulého roku bojoval s vážnými zdravotními problémy, podrobil se transplantaci plic a letos v lednu byl hospitalizován kvůli chřipce.

Film o souboji Fordu a Ferrari v Le Mans míří konečně do kin! Těšte se na listopad

Film o souboji Fordu a Ferrari v Le Mans míří konečně do kin! Těšte se na listopad

„Jeho neúnavná činorodost, jeho přímočarost a jeho odvaha zůstanou pro nás pro všechny vzorem a měřítkem,” uvedla rodina v prohlášení zaslaném agentuře APA. Informaci přinesla ČTK.

Pro mnohé bude ovšem Lauda pilotem, který již jednou dokázal utéct smrti. I prosté veřejnost je totiž nejčastěji znám svou nehodou v roce 1976 při Velké ceně Německa na Nürburgringu, při níž málem uhořel. Z této události si odnesl doživotní následky ve formě silných popálenin. Již po několika týdnech byl ovšem zpátky v kokpitu a vedl boj o titul s rivalem, ale také blízkým přítelem, Jamesem Huntem.

Ferrari 250 GTO: Znáte příběh bájného jednorožce a krále aukčních síní?

Ferrari 250 GTO: Znáte příběh bájného jednorožce a krále aukčních síní?

Nakonec si Lauda odnesl celkem tři tituly mistra světa F1, a to v letech 1975 a 1977 za Ferrari, načež později v roce 1984 byl mistrem i za volantem McLarenu. I po oficiálním ukončení kariéry pilota byl však Rakušan silnou osobnosti světa Formule 1, kdy působil jako poradce u Ferrari, šéf stáje Jaguar a také si střihl roli televizního komentátora. V poslední době byl však k vidění hlavně v boxech stáje Mercedes, kde byl od roku 2012 na pozici šéfa dozorčí rady.

Na rivalitu s Huntem v 70. letech se v roce 2013 zaměřil i úspěšný hollywoodský film Rivalové (Rush). Lauda se pak kromě světa Formule 1 činil i na poli letadlové dopravy. Založil aerolinky Lauda Air, Niki či Laudamotion. Se svými letadly mnohdy dokonce sám létal.

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

včera | Miro Mihálik | 8 příspěvků
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků