Zemřel Niki Lauda. Legendárnímu pilotovi F1 bylo 70 let

Legendární rakouský pilot v poslední době bojoval s těžkými zdravotními problémy. Lauda zemřel v pondělí v rodinném kruhu.

Andreas Nikolaus „Niki“ Lauda byl trojnásobným mistrem světa Formule 1 a obecně významnou osobností a legendou motoristického sportu. Jeho úmrtí ve věku 70 let v pondělí oznámila jeho rodina. Dle prvotních informací zemřel po dialýze ledvin. Lauda od minulého roku bojoval s vážnými zdravotními problémy, podrobil se transplantaci plic a letos v lednu byl hospitalizován kvůli chřipce.

Film o souboji Fordu a Ferrari v Le Mans míří konečně do kin! Těšte se na listopad

Film o souboji Fordu a Ferrari v Le Mans míří konečně do kin! Těšte se na listopad

„Jeho neúnavná činorodost, jeho přímočarost a jeho odvaha zůstanou pro nás pro všechny vzorem a měřítkem,” uvedla rodina v prohlášení zaslaném agentuře APA. Informaci přinesla ČTK.

Pro mnohé bude ovšem Lauda pilotem, který již jednou dokázal utéct smrti. I prosté veřejnost je totiž nejčastěji znám svou nehodou v roce 1976 při Velké ceně Německa na Nürburgringu, při níž málem uhořel. Z této události si odnesl doživotní následky ve formě silných popálenin. Již po několika týdnech byl ovšem zpátky v kokpitu a vedl boj o titul s rivalem, ale také blízkým přítelem, Jamesem Huntem.

Ferrari 250 GTO: Znáte příběh bájného jednorožce a krále aukčních síní?

Ferrari 250 GTO: Znáte příběh bájného jednorožce a krále aukčních síní?

Nakonec si Lauda odnesl celkem tři tituly mistra světa F1, a to v letech 1975 a 1977 za Ferrari, načež později v roce 1984 byl mistrem i za volantem McLarenu. I po oficiálním ukončení kariéry pilota byl však Rakušan silnou osobnosti světa Formule 1, kdy působil jako poradce u Ferrari, šéf stáje Jaguar a také si střihl roli televizního komentátora. V poslední době byl však k vidění hlavně v boxech stáje Mercedes, kde byl od roku 2012 na pozici šéfa dozorčí rady.

Na rivalitu s Huntem v 70. letech se v roce 2013 zaměřil i úspěšný hollywoodský film Rivalové (Rush). Lauda se pak kromě světa Formule 1 činil i na poli letadlové dopravy. Založil aerolinky Lauda Air, Niki či Laudamotion. Se svými letadly mnohdy dokonce sám létal.

S Audi e-tron GT quattro poprvé v Česku: Zlato, dneska se radši nemaluj

Audi e-tron GT quattro

V rámci přivítání žhavé novinky na českém trhu nás české zastoupení Audi pozvalo na první projížďku s modelem e-tron GT. Vzali jsme si základní specifikaci.

8.  4.  2021 | Vladimír Kadera
TEST Audi e-tron S Sportback: Rychlost a luxus v základu, lehká noha volitelně

Audi e-tron S

Pohybuje se tiše, přesto není nenápadné. Umí jezdit velmi svižně, ale lépe se cítí v uvolněném tempu. Audi e-tron S je i v akčním hávu s karoserií Sportback rozporuplné, ale kvalitní auto.

6.  4.  2021 | Richard Herbich
TEST Hyundai Nexo FCEV: Budoucnost může vypadat i takto. Je to dobrý směr?

Hyundai Nexo FCEV

Na Hyundai Nexo v Česku ještě nejsme dostatečně připraveni. I tak jsme si ho ale zkusili a zjistili, že je to moc fajn auto.

4.  4.  2021 | Vladimír Kadera