Zemřel Niki Lauda. Legendárnímu pilotovi F1 bylo 70 let

Legendární rakouský pilot v poslední době bojoval s těžkými zdravotními problémy. Lauda zemřel v pondělí v rodinném kruhu.

Andreas Nikolaus „Niki“ Lauda byl trojnásobným mistrem světa Formule 1 a obecně významnou osobností a legendou motoristického sportu. Jeho úmrtí ve věku 70 let v pondělí oznámila jeho rodina. Dle prvotních informací zemřel po dialýze ledvin. Lauda od minulého roku bojoval s vážnými zdravotními problémy, podrobil se transplantaci plic a letos v lednu byl hospitalizován kvůli chřipce.

Film o souboji Fordu a Ferrari v Le Mans míří konečně do kin! Těšte se na listopad

Film o souboji Fordu a Ferrari v Le Mans míří konečně do kin! Těšte se na listopad

„Jeho neúnavná činorodost, jeho přímočarost a jeho odvaha zůstanou pro nás pro všechny vzorem a měřítkem,” uvedla rodina v prohlášení zaslaném agentuře APA. Informaci přinesla ČTK.

Pro mnohé bude ovšem Lauda pilotem, který již jednou dokázal utéct smrti. I prosté veřejnost je totiž nejčastěji znám svou nehodou v roce 1976 při Velké ceně Německa na Nürburgringu, při níž málem uhořel. Z této události si odnesl doživotní následky ve formě silných popálenin. Již po několika týdnech byl ovšem zpátky v kokpitu a vedl boj o titul s rivalem, ale také blízkým přítelem, Jamesem Huntem.

Ferrari 250 GTO: Znáte příběh bájného jednorožce a krále aukčních síní?

Ferrari 250 GTO: Znáte příběh bájného jednorožce a krále aukčních síní?

Nakonec si Lauda odnesl celkem tři tituly mistra světa F1, a to v letech 1975 a 1977 za Ferrari, načež později v roce 1984 byl mistrem i za volantem McLarenu. I po oficiálním ukončení kariéry pilota byl však Rakušan silnou osobnosti světa Formule 1, kdy působil jako poradce u Ferrari, šéf stáje Jaguar a také si střihl roli televizního komentátora. V poslední době byl však k vidění hlavně v boxech stáje Mercedes, kde byl od roku 2012 na pozici šéfa dozorčí rady.

Na rivalitu s Huntem v 70. letech se v roce 2013 zaměřil i úspěšný hollywoodský film Rivalové (Rush). Lauda se pak kromě světa Formule 1 činil i na poli letadlové dopravy. Založil aerolinky Lauda Air, Niki či Laudamotion. Se svými letadly mnohdy dokonce sám létal.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

včera | Vladimír Kadera | 17 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků