Zemřel Niki Lauda. Legendárnímu pilotovi F1 bylo 70 let

Legendární rakouský pilot v poslední době bojoval s těžkými zdravotními problémy. Lauda zemřel v pondělí v rodinném kruhu.

Andreas Nikolaus „Niki“ Lauda byl trojnásobným mistrem světa Formule 1 a obecně významnou osobností a legendou motoristického sportu. Jeho úmrtí ve věku 70 let v pondělí oznámila jeho rodina. Dle prvotních informací zemřel po dialýze ledvin. Lauda od minulého roku bojoval s vážnými zdravotními problémy, podrobil se transplantaci plic a letos v lednu byl hospitalizován kvůli chřipce.

Film o souboji Fordu a Ferrari v Le Mans míří konečně do kin! Těšte se na listopad

Film o souboji Fordu a Ferrari v Le Mans míří konečně do kin! Těšte se na listopad

„Jeho neúnavná činorodost, jeho přímočarost a jeho odvaha zůstanou pro nás pro všechny vzorem a měřítkem,” uvedla rodina v prohlášení zaslaném agentuře APA. Informaci přinesla ČTK.

Pro mnohé bude ovšem Lauda pilotem, který již jednou dokázal utéct smrti. I prosté veřejnost je totiž nejčastěji znám svou nehodou v roce 1976 při Velké ceně Německa na Nürburgringu, při níž málem uhořel. Z této události si odnesl doživotní následky ve formě silných popálenin. Již po několika týdnech byl ovšem zpátky v kokpitu a vedl boj o titul s rivalem, ale také blízkým přítelem, Jamesem Huntem.

Ferrari 250 GTO: Znáte příběh bájného jednorožce a krále aukčních síní?

Ferrari 250 GTO: Znáte příběh bájného jednorožce a krále aukčních síní?

Nakonec si Lauda odnesl celkem tři tituly mistra světa F1, a to v letech 1975 a 1977 za Ferrari, načež později v roce 1984 byl mistrem i za volantem McLarenu. I po oficiálním ukončení kariéry pilota byl však Rakušan silnou osobnosti světa Formule 1, kdy působil jako poradce u Ferrari, šéf stáje Jaguar a také si střihl roli televizního komentátora. V poslední době byl však k vidění hlavně v boxech stáje Mercedes, kde byl od roku 2012 na pozici šéfa dozorčí rady.

Na rivalitu s Huntem v 70. letech se v roce 2013 zaměřil i úspěšný hollywoodský film Rivalové (Rush). Lauda se pak kromě světa Formule 1 činil i na poli letadlové dopravy. Založil aerolinky Lauda Air, Niki či Laudamotion. Se svými letadly mnohdy dokonce sám létal.

Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

včera | Stanislav Kolman | 58 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků