Zemřel Ferdinand Piëch. Byl jednou z největších postav automobilismu

52 komentářů

Kuk Vykuk
28. srpna • 0:41

Týpek co se zasloužil o nepovedený projekt XL1, který nebyl ani náhodou schopnej ujet vysněných 100 km za litr paliva a to ani s baterkou a pomocným elektromotorem.
Taky se zasloužil o vzkříšení težce dotovaných vozů Bugatti, kdy produkci Vejrona dotovali 6,2 milionama $ každej kus, čili celkem prošustroval 3 milijardy $. Koupil Rolls Royce a Bentlyho, ale z RR mu zůstala jen továrna a značku RR mu husarky vyfouklo BMW pod rukama což byla velká prohra. No a každej kus Bentley je teď musej dotovat 19 000 $. Prostě žádná sláva. Ale co, makačenkové v Bolce to vytopěj prostřelenejma slepicema.

Zelí
28. srpna • 19:10

Rodina geblsových pohrobků nic husarsky nevyfoukla, on jim to velkoryse nechal a bez jakéhokoli komentáře a dělání šprajců a potíží. Věděl, že to je cesta, která zachová při životě obě značky.
Piech hlavně věděl, že život je strašně krátký a ptákovinama neztrácel čas.
Pro českou veřejnost je zásadní zpráva, která se objevila v komentáři k jeho úmrtí, a to, že na začátku devadesátých let, když Piech vládu ve VW přebíral, byl koncern VW zadlužený a na hranici bankrotu !!!

Zelí
27. srpna • 17:31

Největší osobnost ve světovém automobilovém průmyslu ve druhé polovině dvacátého a v první dekádě dvacátého prvního století. Nikdo srovnatelný s ním se v automobilové branži nevyskytnul a nejspíš ani v nejbližší době nevyskytne. Kombinace vynikajícího konstruktéra, právníka, manažera s kapitálem za zády a jménem Porsche v rodokmenu se schopností toho všeho využít s maximální účinností je naprosto vyjímečný úkaz. Sledoval jsem jeho kariéru od šedesátých let s velkým obdivem. Zákon času je ale neúprosný a platí bez vyjímky pro každého. Čest jeho památce.

Zelí
27. srpna • 22:54

Tato zpráva měla vévodit všem auto webům a vidíte, že tady na tomto a jiných českých motoristických webech je to zpráva na úrovni oznámení o ukončení výroby dacie duster.
To jen dokresluje úroveň lidí, kteří ty weby tvoří. Je to velký soubor nul.

bzzz
28. srpna • 8:53

Nezapomen na tradicne vyzivnou diskuzi ;-)

pan Michaelis
27. srpna • 15:11

Jedna se bezesporu o nejgenialnejsiho konstruktera, vynálezce a designéra, jehoz nejslavnějším počinem je vynález koncernovych trestnych lavic,ktere se dodnes aplikují ve vozech VW,Škoda, Seat.

Josef Buřt
27. srpna • 13:29

Největší postava v dějinách Mléčné dráhy !!! Bez něj bychom byli ještě dnes na stromech...

pirate
27. srpna • 15:32

Ty jsi na tom stromě dnes a denně, ty Kvíčalo.

.
27. srpna • 18:42

Já bych řekl, že už sedí v redakci.

Tojejedno
27. srpna • 13:12

..bolo to dôležité meno a éra pre VW Group ..ALE URCITE NIE : "Byl jednou z největších postav automobilismu".To autor dosť prehnal. Veľké postavy automobilizmu boli napr.: K.Benz, R.Diesel, Maybach, McPherson, H.Ford, K.Shelby, Nils Bohlin, atď.Pán Piech bol abiciozny manažér a obchodný vizionár pre VW,Audi, a vďaka vnučke F.Porsche a samozrejme ako správny Germán, pre Nemecko.
Nič však nevynašiel, žiadny patent čo zlepšil svet motorov, či motorizmu, ..skupil veľké mená ako Scania a poslal ich kvalitu do ..., Ducati, podobne. O Lambe s tlačidlami z Audi ..atď. a pod.
Pre fanúšikov VAG a nemeckého motorizmu, smutný deň.

bzzz
27. srpna • 21:44

Mrkni na cem delal jako konstrukter v Porsche, Mercedesu a Audi pred prichodem do VW. No a pak vytahl manazer pomalu krachujici VW z cerventch cisel na pozici svetove top znacky. Damy a panove, nechci se vas dotknout, ale kdo z vas to ma? (abych citoval klasika)

Carlos
27. srpna • 13:39

Víš o tom prd. Piech, dodnes drží cca 50 patentů. Byl to ve své době špičkový konstruktér, který dělal pro Porsche (legendární Porsche 917 je jeho dílem), pro Mercedes (ano jejich nezničitelný pětiválec OM617 postavil Piech) a teprve posléze dělal pro Audi (pětiválec, quattro, úspěchy v rally, galvanizované a následně hliníkové karoserie) a následně pro VW jako koncern.

Tojejedno
27. srpna • 14:16

..prd viete vy pane "veľká huba",empatia a schopnosť počúvať je základ diskusie, máš základné nedostatky,... doštudovať! Vytvorenie, či skonštruovanie vozidla, motora či čohokoľvek nie je na pomenovaní v nadpise. Taký ľudí sú v histórii desiatky. Napr. od Pininfariny po Enza, čo boli skutočný vyzionari a vytvorili vozidla a motory, ako umelecké diela a boli prvy.
Z tých 50 patentov nepatri žiaden p.Piech-ovi, ale veľmi teamu konštrukterov pod hlavickou VAG a to je veľký rozdiel.
Tvojou logikou sú hrdinovia všetci konštruktéri od Tata po Vaz.Keď nevieš čítať, vráť sa do školy, Kinder manager...

Tojejedno
27. srpna • 14:44

..zabudol som, hliníková karoséria bola použitá v motorizmu ďaleko pred tým, ako p.Piech tlačil káčera po ihrisku.
Napr. DKW (dnes Audi) ju pouzivalo pre závodné stroje, ale aj MB či Bentley v modeloch SS. A k galvanizacii, asi takto :
http://skpatents.com/3-284624-kupel-na-galvani...

DAr
27. srpna • 13:45

Přesně tak, i kdyby udělal jen tu 917, tak by patřil do síně slávy nejlepších konstruktérů automobilového průmyslu, to auto je neslavnější závodní stroj všech dob.

Tojejedno
27. srpna • 14:35

..917-ka celkom určite nie je Najslávnejší závodné auto všetkých čias, ..btw.vyhralo celkovo v r. 70 a 71 šampionát, v jeho variáciách ešte pár zápisov. Súhlasím, že veľmi dôležité stránky pre fy. Porsche AG, ale historicky úplný "čaj".
Píšeš nezmysli, keď už chceš obhajovať svoju myšlienku, aspoň sa pozri na to, začínať môžeš od FIA.com ...

DAr
27. srpna • 17:04
Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Tojejedno
27. srpna • 20:19

Ako som napísal, určite dôležitá etapa(917), ale najlepšie závodné auto histórie určite NE :
Napr:
https://www.topgear.com/car-news/motorsport/here-...

neodborník
27. srpna • 13:21

Když už máte tak velkou potřebu to vyvracet, tak určitě byl a byl jeden z největších.

stealth01
27. srpna • 13:12

Čest Vaší památce mistře. A děkuji za R5!

Ef
27. srpna • 12:22

Byl to ve své branži tvrdý hráč se vším co k tomu patří.R.I.P.

Atomas
27. srpna • 10:26

Uvědomujete si vy všichni, jak jeden takový člověk, jako byl Piëch, vůbec změnil naší republiku? Podívejte se na Mladou Boleslav a přidruženou Automotive v Čechách. tvrdím, že i díky němu se tu máme o mnoho lépe... Kdyby nepozvedl Škodovku, mohlo to tu být jiné... Čest jeho památce.

Luise
27. srpna • 11:24

A uvědomujete si, jak rodina Piëch vůbec změnila tisíce životů ? Anton Piëch, otec Ferdinanda, byl nácek, člen NSDAP a dokonce SS, podílel se na výrobě bomb V-1, kdy se podílel na pracovním táboře zajatců čítající 20 tisíc vězňů, včetně čechů. V táboře zemřely stovky lidí. Dalo by se pokračovat a F. Porsche byl ovšem mnohem větší pán, říkalo se mu "Great German Engineer" a podílel se nejen na výrobě nacistických bomb, ale rovněž tanků, vozů Wehrmachtu apod. Vášnivý to nácek a přispěvatel do všemožných nacistických a SS plátků. Povedená rodinka!

realista
27. srpna • 14:06

Děti za své rodiče nemůžou a to platí i pro tohoto zesnulého Ferdinanda.

Luise
28. srpna • 10:36

A jelikož se všechny děti starého Antona od odkazu svého otce naprosto odchýlili, tak jeden syn je advokát, stejně jako otec, dcera a Ferdinand jsou technici a inženýři, kteří vedli VW/ Porsche, stejně jako otec.... (vynechávám fakt,že měl Ferdinand 12 dětí s minimálně 4 ženami) Otcův život je zkrátka naprosto minul a nikterak neovlivnil.

realista
28. srpna • 16:03

Ne "jsou technici a inženýři", ale "byli technici a inženýři", jelikož Louise Daxer-Piëch zemřela už v roce 2006. Přísloví "o mrtvých jen dobře" asi nepatří mezi vaše oblíbené? ;-)

mpolan
27. srpna • 14:38

Nicméně mnozí rodiče určují směr života dětí. Takže ta vazba tam je a zůstane.

bzzz
28. srpna • 12:50

Fascinuje mne posedlost angazovanosti dedy toho ci onoho Nemce/Rakusana, ale ze pomalu kazdy druhy u nas mel v rodine udavace, estebaka, milicionare nebo angazovaneho komouse...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
28. srpna • 15:34

Až bude článek o někom takovém, buď si jistý, že se to tu taky vyrojí.

.
27. srpna • 13:28

To stejné dělaly všechny německé, italské a japonské automobilky a posléze i automobilky na okupovaných územích. Jejich manažeři i inženýři pracovali ve prospěch osy, vyráběli vojensku techniku a zbraně, často s pomocí vězňů z pracovních táborů. Dokonce se našly i automobilky na straně spojenců, které měly v čele fanatické nácky, zakládaly výrobu v Německu, posílaly každý rok Hitlerovi bohaté dárky k narozeninám a odmítaly vyrábět zbraně pro spojence (Ford).

Atomas
27. srpna • 12:53

Uvědomuji. A uvědomujete si, že jsem se vyjadřoval ke konkrétnímu člověku?

neodborník
27. srpna • 12:29

Jste si jistý, že sem patří tenhleten Váš afektovaný výlev ? Článek a diskuse je o smrti jednoho člověka, né o jeho příbuzných.

Luise
27. srpna • 14:03

Myslím si, že to k odchodu toho muže rozhodně patří. Na zvěrstva 2 WW by se nemělo nikdy zapomenout a proto by neměl být Ferdinand Piech pouze oslavován, ale měla by být rovněž připomenuta temná minulost celé dynastie Piech - Porsche, která se buď náhodou, nebo účelně vypouští...Takže ano, je to geniální konstruktér, geniální konstruktér ze zapálené nacistické rodiny, jež se pravděpodobně podílela nemalý dílem na smrti spousty lidí.Čest jeho památce.

Smrdík
28. srpna • 17:58

A Porche byl také geniáůní zloděj

neodborník
28. srpna • 12:15

Někdy je lepší nemyslet. Z Vás ty negativní emoce ze zloby a nenávisti doslova stříkají. Vy a Vaše okolí musí mít dost smutný život.

Luise
27. srpna • 14:08

A výraz, že se jedná o smrti jednoho člověka né o jeho příbuzných svědčí minimálně o mírné neznalosti historie. Myslíte si, že se Ferdinand Piech dostal do čela VW náhodou, nebo právě pro své jméno Piech? Právě minulost jeho rodiny přispěla obrovským dílem k jeho postavení, jelikož není tajemstvím, že po válce řadě těchto překabátěných SSáků ovládla různými způsoby řadu společností, jež poté přešly na jejich děti (stejně jako u nás po 89).
Takže ano, nebýt rodinného zázemí, není pravděpodobně ani kult Piech...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jizlivy dedek
27. srpna • 14:32

O tom, zda by to Ferdinand Piech dotahl tak daleko, aniz by byl clenem porscheho rodu, snad neni ani nutne diskutovat. V tomto svetle se oslavne ody na 'genialniho inzenyra' nedaji brat prilis vazne. Myslim, ze mel a priori otverene mnohe dvere, do kterych se jini ani nesmeji podivat.Rovnez lze jen tezko pochybovat, zda jeho rod nejak prispel k udalostem 2. svetove valky, stejne jako drtiva vetsina ostatnich nemeckych rodu. Ono totiz hruzovladu nacistu tech rodu, ktere nijak neprispely, prilis mnoho neprezilo.Ale abychom se alespon pokusili byti spravedlivi. Kdyz uz mu neco klademe za vinu, je nutne se ptat, jak mohl osobne Ferdinand Piech ty ponure udalosti ovlivnit. Vzhledem k tomu, ze se narodil do jiz 'rozjeteho vlaku' v roce 1937, lze jen velmi tezko verit i jen tomu, ze by snad chapal co se deje, kdyz to cela nechapala rada dospelych. A uz vubec se mi nezda myslitelne, ze by snad mohl cokoliv ovlivnit z pozice tak maleho ditete. Myslim, ze to by nedala ani klimaticka Greta.

Luise
27. srpna • 15:32

Naprosto souhlasím a neměl jsem v úmyslu to ani zmínit. Jen mě trochu překvapilo, že nejen v tuzemsku, ale i v zahraničí vyšlo nespočet článků odkazující na historii, rod Piech a jeho příbuzenství s rodinou Porsche a nikde nebylo ani okrajově zmíněno, co byly rodiny zač. Takže ano, dejme 99% článku oslavám tohoto velkého muže automobolismu. Chybí mi však pouhá jediná zmínka se slůvkem ", ALE" (zejména na jiných webech, ne těch s auto tématikou)....

Rohlík
27. srpna • 10:12

Vážená redakce, nechcete aspoň o prázdninách nějak regulovat zdejší diskuzi? Kdo tu má poslouchat výkřiky magorů jako je ten nade mnou?Jinak čest památce pana Piecha.

.
27. srpna • 12:04

Tahle redakce nemůže být vážená, protože je naprosto neschopná přístupu těchto individuí zamezit.

stealth01
27. srpna • 13:09

Spíše nechce...

.
27. srpna • 18:37

Vidím to taky tak. Každý klik je dobrý, i za cenu téhle žumpy. Otázkou je, kolik těch slušných díky tomu odešlo, protože normálně si pokecat už tady nejde.

mpolan
27. srpna • 14:37

Jako kdyby to reálně bylo k něčemu... Na auto.cz jsou diskuse jen po registraci a je tam stejný bordel jako tady.

bob
28. srpna • 11:08

Registrace do diskuze je blbost... Jsi troll? Ban na IP adresu a papa... Kdyby se informace o banu sdíleli i s ostatními redakcemi, šlo by to rychleji... .

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
28. srpna • 11:45

Ban na IP adresu, když se pod ní schovává několik set či tisíc dalších lidí? Aha... kvalitní materiál. Ale chápu, jediný správný názor si rozvracet nedáte.

bzzz
28. srpna • 12:47

Kdyz se kaci les, letaji trisky. Republiku ehm diskuze si rozvracet nenechame ;-)

.
27. srpna • 18:34

Prdlajs. Tohle tam není ani náhodou.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
28. srpna • 10:20

Ne? A co existence jako CICERO, Rokyta, holden, JirkaV8? Stejný slovník, stejná tupost.

Darius Sopel
27. srpna • 9:06

...aneb byvaly náčelník nejprolhanejsiho koncernu všech dob. Koncernova redakce vyhlašuje týdenní státní smutek,svět už nikdy nebude jako dřív!

jizlivy dedek
27. srpna • 14:08

Velice pozoruhodne je, ze neni mezi jeho uspechy vypocitana tez akvizice Schade Wagen. :-D

Ijon
27. srpna • 10:55

No, za Piëcha by nejspíš k dieselgate vůbec nedošlo, rozhodně ne v takovém rozsahu. Pochybuji, že by koncernové vedení přiznalo, že o cinklém software vědělo. Jestli o něm věděl, těžko říct. Dost možná ano, ale nejspíš se to nikdy definitivně nedovíme. V každém případě odešel z vedení v roce 2007, kdy byla konstrukce problematických TDI už hotová.

Karel
28. srpna • 0:14

Kartel výrobců nákladních vozů běžel od roku 1997 do 2011, přičemž VW měl podíly ve Scanii a MANu. Spolu s černosvetrníkem a ostatními pekli kartel na nákladní vozy a na emisní systémy, za což všichni dostali pokuty, skoro 4 miliardy euro. Z kterých se u VW posrali a MAN (majoritně vlastněný VW) všechno v 2010 na všechny naprášil, aby jim byla pokuta odpuštěna.
Piëch byl v dozorčí radě VW ještě v 2015 a samozřejmě dál spoluvlastník, určitě o ničem nevěděl. :-D:-D:-D

Doporučujeme

Články odjinud