Zemřel Ferdinand Piëch. Byl jednou z největších postav automobilismu

Darius Sopel  |  27. 08. 2019 09:06

...aneb byvaly náčelník nejprolhanejsiho koncernu všech dob. Koncernova redakce vyhlašuje týdenní státní smutek,svět už nikdy nebude jako dřív!

Odpovědět  |   | 
Ijon  |  27. 08. 2019 10:55

No, za Piëcha by nejspíš k dieselgate vůbec nedošlo, rozhodně ne v takovém rozsahu. Pochybuji, že by koncernové vedení přiznalo, že o cinklém software vědělo. Jestli o něm věděl, těžko říct. Dost možná ano, ale nejspíš se to nikdy definitivně nedovíme. V každém případě odešel z vedení v roce 2007, kdy byla konstrukce problematických TDI už hotová.

Odpovědět  |   | 
Karel  |  28. 08. 2019 00:14

Kartel výrobců nákladních vozů běžel od roku 1997 do 2011, přičemž VW měl podíly ve Scanii a MANu. Spolu s černosvetrníkem a ostatními pekli kartel na nákladní vozy a na emisní systémy, za což všichni dostali pokuty, skoro 4 miliardy euro. Z kterých se u VW posrali a MAN (majoritně vlastněný VW) všechno v 2010 na všechny naprášil, aby jim byla pokuta odpuštěna.
Piëch byl v dozorčí radě VW ještě v 2015 a samozřejmě dál spoluvlastník, určitě o ničem nevěděl.

Odpovědět  |   | 
jizlivy dedek  |  27. 08. 2019 14:08

Velice pozoruhodne je, ze neni mezi jeho uspechy vypocitana tez akvizice Schade Wagen.

Odpovědět  |   | 
Rohlík  |  27. 08. 2019 10:12

Vážená redakce, nechcete aspoň o prázdninách nějak regulovat zdejší diskuzi? Kdo tu má poslouchat výkřiky magorů jako je ten nade mnou?

Jinak čest památce pana Piecha.

Odpovědět  |   | 
.  |  27. 08. 2019 12:04

Tahle redakce nemůže být vážená, protože je naprosto neschopná přístupu těchto individuí zamezit.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  27. 08. 2019 13:09

Spíše nechce...

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  27. 08. 2019 14:37

Jako kdyby to reálně bylo k něčemu... Na auto.cz jsou diskuse jen po registraci a je tam stejný bordel jako tady.

Odpovědět  |   | 
.  |  27. 08. 2019 18:34

Prdlajs. Tohle tam není ani náhodou.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  28. 08. 2019 10:20

Ne? A co existence jako CICERO, Rokyta, holden, JirkaV8? Stejný slovník, stejná tupost.

Odpovědět  |   | 
bob  |  28. 08. 2019 11:08

Registrace do diskuze je blbost... Jsi troll? Ban na IP adresu a papa... Kdyby se informace o banu sdíleli i s ostatními redakcemi, šlo by to rychleji... .

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  28. 08. 2019 11:45

Ban na IP adresu, když se pod ní schovává několik set či tisíc dalších lidí? Aha... kvalitní materiál. Ale chápu, jediný správný názor si rozvracet nedáte.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  28. 08. 2019 12:47

Kdyz se kaci les, letaji trisky. Republiku ehm diskuze si rozvracet nenechame

Odpovědět  |   | 
.  |  27. 08. 2019 18:37

Vidím to taky tak. Každý klik je dobrý, i za cenu téhle žumpy. Otázkou je, kolik těch slušných díky tomu odešlo, protože normálně si pokecat už tady nejde.

Odpovědět  |   | 
Atomas  |  27. 08. 2019 10:26

Uvědomujete si vy všichni, jak jeden takový člověk, jako byl Piëch, vůbec změnil naší republiku? Podívejte se na Mladou Boleslav a přidruženou Automotive v Čechách. tvrdím, že i díky němu se tu máme o mnoho lépe... Kdyby nepozvedl Škodovku, mohlo to tu být jiné... Čest jeho památce.

Odpovědět  |   | 
Luise  |  27. 08. 2019 11:24

A uvědomujete si, jak rodina Piëch vůbec změnila tisíce životů ? Anton Piëch, otec Ferdinanda, byl nácek, člen NSDAP a dokonce SS, podílel se na výrobě bomb V-1, kdy se podílel na pracovním táboře zajatců čítající 20 tisíc vězňů, včetně čechů. V táboře zemřely stovky lidí. Dalo by se pokračovat a F. Porsche byl ovšem mnohem větší pán, říkalo se mu "Great German Engineer" a podílel se nejen na výrobě nacistických bomb, ale rovněž tanků, vozů Wehrmachtu apod. Vášnivý to nácek a přispěvatel do všemožných nacistických a SS plátků.

Povedená rodinka!

Odpovědět  |   | 
neodborník  |  27. 08. 2019 12:29

Jste si jistý, že sem patří tenhleten Váš afektovaný výlev ? Článek a diskuse je o smrti jednoho člověka, né o jeho příbuzných.

Odpovědět  |   | 
Luise  |  27. 08. 2019 14:03

Myslím si, že to k odchodu toho muže rozhodně patří. Na zvěrstva 2 WW by se nemělo nikdy zapomenout a proto by neměl být Ferdinand Piech pouze oslavován, ale měla by být rovněž připomenuta temná minulost celé dynastie Piech - Porsche, která se buď náhodou, nebo účelně vypouští...

Takže ano, je to geniální konstruktér, geniální konstruktér ze zapálené nacistické rodiny, jež se pravděpodobně podílela nemalý dílem na smrti spousty lidí.

Čest jeho památce.

Odpovědět  |   | 
Luise  |  27. 08. 2019 14:08

A výraz, že se jedná o smrti jednoho člověka né o jeho příbuzných svědčí minimálně o mírné neznalosti historie. Myslíte si, že se Ferdinand Piech dostal do čela VW náhodou, nebo právě pro své jméno Piech? Právě minulost jeho rodiny přispěla obrovským dílem k jeho postavení, jelikož není tajemstvím, že po válce řadě těchto překabátěných SSáků ovládla různými způsoby řadu společností, jež poté přešly na jejich děti (stejně jako u nás po 89).
Takže ano, nebýt rodinného zázemí, není pravděpodobně ani kult Piech...

Odpovědět  |   | 
jizlivy dedek  |  27. 08. 2019 14:32

O tom, zda by to Ferdinand Piech dotahl tak daleko, aniz by byl clenem porscheho rodu, snad neni ani nutne diskutovat. V tomto svetle se oslavne ody na 'genialniho inzenyra' nedaji brat prilis vazne. Myslim, ze mel a priori otverene mnohe dvere, do kterych se jini ani nesmeji podivat.

Rovnez lze jen tezko pochybovat, zda jeho rod nejak prispel k udalostem 2. svetove valky, stejne jako drtiva vetsina ostatnich nemeckych rodu. Ono totiz hruzovladu nacistu tech rodu, ktere nijak neprispely, prilis mnoho neprezilo.

Ale abychom se alespon pokusili byti spravedlivi. Kdyz uz mu neco klademe za vinu, je nutne se ptat, jak mohl osobne Ferdinand Piech ty ponure udalosti ovlivnit. Vzhledem k tomu, ze se narodil do jiz 'rozjeteho vlaku' v roce 1937, lze jen velmi tezko verit i jen tomu, ze by snad chapal co se deje, kdyz to cela nechapala rada dospelych. A uz vubec se mi nezda myslitelne, ze by snad mohl cokoliv ovlivnit z pozice tak maleho ditete. Myslim, ze to by nedala ani klimaticka Greta.

Odpovědět  |   | 
Luise  |  27. 08. 2019 15:32

Naprosto souhlasím a neměl jsem v úmyslu to ani zmínit. Jen mě trochu překvapilo, že nejen v tuzemsku, ale i v zahraničí vyšlo nespočet článků odkazující na historii, rod Piech a jeho příbuzenství s rodinou Porsche a nikde nebylo ani okrajově zmíněno, co byly rodiny zač. Takže ano, dejme 99% článku oslavám tohoto velkého muže automobolismu. Chybí mi však pouhá jediná zmínka se slůvkem ", ALE" (zejména na jiných webech, ne těch s auto tématikou)....

Odpovědět  |   | 
neodborník  |  28. 08. 2019 12:15

Někdy je lepší nemyslet. Z Vás ty negativní emoce ze zloby a nenávisti doslova stříkají. Vy a Vaše okolí musí mít dost smutný život.

Odpovědět  |   | 
Smrdík  |  28. 08. 2019 17:58

A Porche byl také geniáůní zloděj

Odpovědět  |   | 
Atomas  |  27. 08. 2019 12:53

Uvědomuji. A uvědomujete si, že jsem se vyjadřoval ke konkrétnímu člověku?

Odpovědět  |   | 
.  |  27. 08. 2019 13:28

To stejné dělaly všechny německé, italské a japonské automobilky a posléze i automobilky na okupovaných územích. Jejich manažeři i inženýři pracovali ve prospěch osy, vyráběli vojensku techniku a zbraně, často s pomocí vězňů z pracovních táborů. Dokonce se našly i automobilky na straně spojenců, které měly v čele fanatické nácky, zakládaly výrobu v Německu, posílaly každý rok Hitlerovi bohaté dárky k narozeninám a odmítaly vyrábět zbraně pro spojence (Ford).

Odpovědět  |   | 
realista  |  27. 08. 2019 14:06

Děti za své rodiče nemůžou a to platí i pro tohoto zesnulého Ferdinanda.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  27. 08. 2019 14:38

Nicméně mnozí rodiče určují směr života dětí. Takže ta vazba tam je a zůstane.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  28. 08. 2019 12:50

Fascinuje mne posedlost angazovanosti dedy toho ci onoho Nemce/Rakusana, ale ze pomalu kazdy druhy u nas mel v rodine udavace, estebaka, milicionare nebo angazovaneho komouse...

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  28. 08. 2019 15:34

Až bude článek o někom takovém, buď si jistý, že se to tu taky vyrojí.

Odpovědět  |   | 
Luise  |  28. 08. 2019 10:36

A jelikož se všechny děti starého Antona od odkazu svého otce naprosto odchýlili, tak jeden syn je advokát, stejně jako otec, dcera a Ferdinand jsou technici a inženýři, kteří vedli VW/ Porsche, stejně jako otec.... (vynechávám fakt,že měl Ferdinand 12 dětí s minimálně 4 ženami)

Otcův život je zkrátka naprosto minul a nikterak neovlivnil.

Odpovědět  |   | 
realista  |  28. 08. 2019 16:03

Ne "jsou technici a inženýři", ale "byli technici a inženýři", jelikož Louise Daxer-Piëch zemřela už v roce 2006. Přísloví "o mrtvých jen dobře" asi nepatří mezi vaše oblíbené?

Odpovědět  |   | 
Ef  |  27. 08. 2019 12:22

Byl to ve své branži tvrdý hráč se vším co k tomu patří.R.I.P.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  27. 08. 2019 13:12

Čest Vaší památce mistře. A děkuji za R5!

Odpovědět  |   | 
Tojejedno  |  27. 08. 2019 13:12

..bolo to dôležité meno a éra pre VW Group ..ALE URCITE NIE : "Byl jednou z největších postav automobilismu".

To autor dosť prehnal. Veľké postavy automobilizmu boli napr.: K.Benz, R.Diesel, Maybach, McPherson, H.Ford, K.Shelby, Nils Bohlin, atď.

Pán Piech bol abiciozny manažér a obchodný vizionár pre VW,Audi, a vďaka vnučke F.Porsche a samozrejme ako správny Germán, pre Nemecko.
Nič však nevynašiel, žiadny patent čo zlepšil svet motorov, či motorizmu, ..skupil veľké mená ako Scania a poslal ich kvalitu do ..., Ducati, podobne. O Lambe s tlačidlami z Audi ..atď. a pod.
Pre fanúšikov VAG a nemeckého motorizmu, smutný deň.

Odpovědět  |   | 
neodborník  |  27. 08. 2019 13:21

Když už máte tak velkou potřebu to vyvracet, tak určitě byl a byl jeden z největších.

Odpovědět  |   | 
Carlos  |  27. 08. 2019 13:39

Víš o tom prd. Piech, dodnes drží cca 50 patentů. Byl to ve své době špičkový konstruktér, který dělal pro Porsche (legendární Porsche 917 je jeho dílem), pro Mercedes (ano jejich nezničitelný pětiválec OM617 postavil Piech) a teprve posléze dělal pro Audi (pětiválec, quattro, úspěchy v rally, galvanizované a následně hliníkové karoserie) a následně pro VW jako koncern.

Odpovědět  |   | 
DAr  |  27. 08. 2019 13:45

Přesně tak, i kdyby udělal jen tu 917, tak by patřil do síně slávy nejlepších konstruktérů automobilového průmyslu, to auto je neslavnější závodní stroj všech dob.

Odpovědět  |   | 
Tojejedno  |  27. 08. 2019 14:35

..917-ka celkom určite nie je Najslávnejší závodné auto všetkých čias, ..btw.vyhralo celkovo v r. 70 a 71 šampionát, v jeho variáciách ešte pár zápisov. Súhlasím, že veľmi dôležité stránky pre fy. Porsche AG, ale historicky úplný "čaj".
Píšeš nezmysli, keď už chceš obhajovať svoju myšlienku, aspoň sa pozri na to, začínať môžeš od FIA.com ...

Odpovědět  |   | 
DAr  |  27. 08. 2019 17:04
Tojejedno  |  27. 08. 2019 20:19

Ako som napísal, určite dôležitá etapa(917), ale najlepšie závodné auto histórie určite NE :
Napr:
https://www.topgear.com/car-news/motorsport/here-...

Odpovědět  |   | 
Tojejedno  |  27. 08. 2019 14:16

..prd viete vy pane "veľká huba",empatia a schopnosť počúvať je základ diskusie, máš základné nedostatky,... doštudovať!

Vytvorenie, či skonštruovanie vozidla, motora či čohokoľvek nie je na pomenovaní v nadpise. Taký ľudí sú v histórii desiatky. Napr. od Pininfariny po Enza, čo boli skutočný vyzionari a vytvorili vozidla a motory, ako umelecké diela a boli prvy.
Z tých 50 patentov nepatri žiaden p.Piech-ovi, ale veľmi teamu konštrukterov pod hlavickou VAG a to je veľký rozdiel.
Tvojou logikou sú hrdinovia všetci konštruktéri od Tata po Vaz.

Keď nevieš čítať, vráť sa do školy, Kinder manager...

Odpovědět  |   | 
Tojejedno  |  27. 08. 2019 14:44

..zabudol som, hliníková karoséria bola použitá v motorizmu ďaleko pred tým, ako p.Piech tlačil káčera po ihrisku.
Napr. DKW (dnes Audi) ju pouzivalo pre závodné stroje, ale aj MB či Bentley v modeloch SS.

A k galvanizacii, asi takto :
http://skpatents.com/3-284624-kupel-na-galvani...

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  27. 08. 2019 21:44

Mrkni na cem delal jako konstrukter v Porsche, Mercedesu a Audi pred prichodem do VW. No a pak vytahl manazer pomalu krachujici VW z cerventch cisel na pozici svetove top znacky. Damy a panove, nechci se vas dotknout, ale kdo z vas to ma? (abych citoval klasika)

Odpovědět  |   | 
Josef Buřt  |  27. 08. 2019 13:29

Největší postava v dějinách Mléčné dráhy !!! Bez něj bychom byli ještě dnes na stromech...

Odpovědět  |   | 
pirate  |  27. 08. 2019 15:32

Ty jsi na tom stromě dnes a denně, ty Kvíčalo.

Odpovědět  |   | 
.  |  27. 08. 2019 18:42

Já bych řekl, že už sedí v redakci.

Odpovědět  |   | 
pan Michaelis  |  27. 08. 2019 15:11

Jedna se bezesporu o nejgenialnejsiho konstruktera, vynálezce a designéra, jehoz nejslavnějším počinem je vynález koncernovych trestnych lavic,ktere se dodnes aplikují ve vozech VW,Škoda, Seat.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  27. 08. 2019 17:31

Největší osobnost ve světovém automobilovém průmyslu ve druhé polovině dvacátého a v první dekádě dvacátého prvního století. Nikdo srovnatelný s ním se v automobilové branži nevyskytnul a nejspíš ani v nejbližší době nevyskytne. Kombinace vynikajícího konstruktéra, právníka, manažera s kapitálem za zády a jménem Porsche v rodokmenu se schopností toho všeho využít s maximální účinností je naprosto vyjímečný úkaz. Sledoval jsem jeho kariéru od šedesátých let s velkým obdivem. Zákon času je ale neúprosný a platí bez vyjímky pro každého. Čest jeho památce.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  27. 08. 2019 22:54

Tato zpráva měla vévodit všem auto webům a vidíte, že tady na tomto a jiných českých motoristických webech je to zpráva na úrovni oznámení o ukončení výroby dacie duster.
To jen dokresluje úroveň lidí, kteří ty weby tvoří. Je to velký soubor nul.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  28. 08. 2019 08:53

Nezapomen na tradicne vyzivnou diskuzi

Odpovědět  |   | 
kuk  |  28. 08. 2019 00:41

Týpek co se zasloužil o nepovedený projekt XL1, který nebyl ani náhodou schopnej ujet vysněných 100 km za litr paliva a to ani s baterkou a pomocným elektromotorem.
Taky se zasloužil o vzkříšení težce dotovaných vozů Bugatti, kdy produkci Vejrona dotovali 6,2 milionama $ každej kus, čili celkem prošustroval 3 milijardy $. Koupil Rolls Royce a Bentlyho, ale z RR mu zůstala jen továrna a značku RR mu husarky vyfouklo BMW pod rukama což byla velká prohra. No a každej kus Bentley je teď musej dotovat 19 000 $. Prostě žádná sláva. Ale co, makačenkové v Bolce to vytopěj prostřelenejma slepicema.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  28. 08. 2019 19:10

Rodina geblsových pohrobků nic husarsky nevyfoukla, on jim to velkoryse nechal a bez jakéhokoli komentáře a dělání šprajců a potíží. Věděl, že to je cesta, která zachová při životě obě značky.
Piech hlavně věděl, že život je strašně krátký a ptákovinama neztrácel čas.
Pro českou veřejnost je zásadní zpráva, která se objevila v komentáři k jeho úmrtí, a to, že na začátku devadesátých let, když Piech vládu ve VW přebíral, byl koncern VW zadlužený a na hranici bankrotu !!!

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Renault Captur 1.3 TCe: 1,333 stříbrných stříkaček na rozloučenou

Renault Captur 1.3 TCe (minitest)

Crossover Renault Captur se již brzy dočká nové generace. Stihli jsme se proto rozloučit s tou současnou, která nám připomněla, proč je tento malý nezmar tak populární.

21.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 33 příspěvků
S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

19.  9.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků

Nejčtenější články

Nový majitel zničil vzácný supersport chvíli po zakoupení. Při jeho vyprošťování plakal

Nový majitel zničil vzácný supersport chvíl…

Ryk legendy si řidič užil pouze několik okamžiků. Vyprostit vůz z křoví trvalo hodinu.

16.  9.  2019 | | 3 N/A
Nové Suzuki Jimny má české ceny. Je to nejlevnější off-road na našem trhu!

Nové Suzuki Jimny má české ceny. Je to nejl…

Stará technika v moderním hávu na japonský způsob již má české ceny. Na poměry off-roadů je Suzuki Jimny opravdu levné!

18.  9.  2019 | | 45 N/A
Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá hvězda Top Gearu ale našla řešení

Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá …

Lék na krizi středního věku podle Richarda Hamonda je opět na scéně. Tentokrát je to ještě větší sranda než minule.

5.  9.  2019 | | 11 N/A
Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ceny z roku 2002 to možná změní

Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ce…

Při pohledu do archivních ceníků si člověk uvědomí, že to, co je dnes samozřejmostí, kdysi bývalo za tučný příplatek, nebo nebylo vůbec. Podobně můžeme nahlížet i na Škodu Superb z roku 2002, která v základu vycházela na ty samé peníze co dnes.

25.  8.  2019 | | 72 N/A
Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. Konkurenti by se měli zamyslet

Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. K…

Renault zveřejnil české ceny nového Clia během dnešní tiskové konference. Vůz je v základu o téměř 50 tisíc levnější než Volkswagen Polo a trumfnul i Škodu Fabia.

10.  9.  2019 | | 59 N/A