Zemřel Ferdinand Piëch. Byl jednou z největších postav automobilismu

Ferdinand Piëch zemřel náhle po kolapsu v restauraci. Informaci přinesly německé deníky Bild a Handelsblatt.

Ferdinand Piëch, vnuk Ferdinanda Porscheho, rodáka z Vratislavic nad Nisou a tvůrce původního Volkswagen Brouk, se narodil 17. dubna 1937 ve Vídni. Začínal v roce 1963 u značky Porsche jako konstruktér. V roce 1972 odešel k Audi a o jednadvacet let později se stal předsedou představenstva koncernu Volkswagen.

Ferdinand Piëch řekl, že Volkswagen uvažuje o třinácté značce

Ferdinand Piëch řekl, že Volkswagen uvažuje o třinácté značce

O Piëchovi se hovoří jako o člověku, který v druhé polovině dvacátého století nejvíce ovlivňoval evropský automobilový průmysl. Podle informací německých deníků Bild a Handelsblatt v neděli zkolaboval v restauraci v bavorském Rosenheimu, v níž byl s manželkou. Po převozu do nemocnice zemřel, příčina jeho úmrtí zatím není známa.

Ferdinand Piech odstoupil z dozorčí rady VW

Ferdinand Piech odstoupil z dozorčí rady VW

Nebýt Piëcha, koncern Volkswagen není takový, jaký je dnes. Na místo šéfa VW Group nastoupil v době, kdy firma prodělávala. Piëch dokázal krizi odvrátit a vybudovat z Volkswagen Group jednu z největších a nejsilnějších značek světa. Během jeho vedení došlo k akvizici značek Bentley, Bugatti a Lamborghini, na začátku tohoto tisíciletí dokonce Volkswagen vstoupil do světa nákladních vozů poté, co koupil akcie Scanie.

VW Concept D předběhl svou dobu. Pomohl ale splnit sen Ferdinanda Piëcha

VW Concept D předběhl svou dobu. Pomohl ale splnit sen Ferdinanda Piëcha

Mezi nejvýznamnější vozy, které vznikly během Piëchovy kariéry, patří Porsche 917, Audi Quattro, tehdy nejvýkonnější produkční vůz světa Bugatti Veyron či luxusní Volkswagen Phaeton. V případě Veyronu a Phaetonu šlo o přestiž a ukázku toto, co je koncern VW schopen vyvinout. Na život Ferdinanda Piëcha se podíváme detailněji v samostatném článku.

Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

včera | Stanislav Kolman | 63 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků