Zemřel Andrew Lee. Proti rakovině bojoval s upraveným Nissanem GT-R

Jsou příběhy, které se prostě musí vyprávět. Toto je jeden z nich.

Build to drive. Driven to cure - tak zní slogan tohoto na první pohled obyčejného Nissanu GT-R s kitem Liberty Walk, kterých jezdí po celém světě desítky. Vždyť se podívejte na zahraniční videa, jsou jich plné srazy. Příběh tohoto auta je ale mnohem hlubší, než se na první pohled zdá.

Stačí se podívat na registrační značku, na které stojí F CANCR. Vůz totiž patřil chlapci jménem Andrew Lee. V 19 letech mu byla diagnostikována velmi vzácná rakovina ledvin, známá jako HLRCC. Bylo 15. května 2015 a Andrew zjistil, že jeho nemoc je již ve čtvrtém stádiu.

Nissan potvrzuje produkci GT-R50 od Italdesignu. Cenovka bude tučná

Nissan potvrzuje produkci GT-R50 od Italdesignu. Cenovka bude tučná

Na tento druh zatím neexistuje lék a Andrew se tak spoléhal na experimentální metody, díky kterým tu s námi mohl zůstat o trochu déle. Tam, kde by někteří na život rezignovali, našel Andrew vůli pomáhat a založil neziskovou organizaci Driven to Cure.

Předcházel tomu rozhovor s otcem, který se ho zeptal, jaké jsou jeho životní cíle. „Vždy jsem chtěl dost pracovat na to, abych si mohl koupit svoje vysněné auto“, zněla odpověď. Jeho otec okamžitě odvětil: „No, tak ho koupíme“. Nedlouho poté mu stál před domem Nissan GT-R.

Milovníci starých GT-R, jásejte! Nissan začal vyrábět originální náhradní díly

Milovníci starých GT-R, jásejte! Nissan začal vyrábět originální náhradní díly

Brzy se stal známou osobností a lidé jej a jeho auto poznávali. Nissan se pomalu ale jistě transformoval v oranžovou bestii o výkonu 700 koní s kitem Liberty Walk. Poté založil Andrew výše zmíněnou organizaci. Proměnit auto v charitu. To jen tak někoho nenapadne.

Následující roky strávil Andrew žitím svého snu. Jezdil každý den se svým speciálně upraveným GT-R, rozdával radost, informoval o problematice své nemoci a sbíral peníze na výzkum jejího léku. Andrew Lee zemřel v neděli 21. dubna ve věku 24 let.

Jeho organizace však stále žije a lidé tak mohou pomáhat stejně onemocněným pacientům. Stačí navštívit stránku Driven to Cure

Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

dnes | Jan Mička | 52 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

včera | Miro Mihálik | 47 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků