Škoda v reakci na inflaci, zájem zákazníků o lépe vybavené modely a ve snaze zkrácení dodacích lhůt upravila ceny i vybavenost svých aut. Změna přichází 14 měsíců po zatím posledním zdražení a přináší různým modelům bohatší sériovou výbavu, jejíž hodnota v některých případech přesahuje částku, o kterou ten který vůz zdražil. Zdroj: Škoda Auto

Škoda v reakci na inflaci, zájem zákazníků o lépe vybavené modely a ve snaze zkrácení dodacích lhůt upravila ceny i vybavenost svých aut. Změna přichází 14 měsíců po zatím posledním zdražení a přináší různým modelům bohatší sériovou výbavu, jejíž hodnota v některých případech přesahuje částku, o kterou ten který vůz zdražil. | Zdroj: Škoda Auto

Z nabídky také vypadly některé motory a výbavové stupně. Například u Kamiqu zmizela specifikace Scoutline. Zdroj: Škoda Auto

Z nabídky také vypadly některé motory a výbavové stupně. Například u Kamiqu zmizela specifikace Scoutline. | Zdroj: Škoda Auto

U Karoqu nyní v přehledu dostupných verzí nenajdeme 2.0 TDI s manuální převodovkou a pohonem předních kol, stejně jako u Superbu. Zdroj: Škoda Auto

U Karoqu nyní v přehledu dostupných verzí nenajdeme 2.0 TDI s manuální převodovkou a pohonem předních kol, stejně jako u Superbu. | Zdroj: Škoda Auto

Kodiaq nově nekoupíte s výbavou Ambition a Laurin & Klement, ani se 110kW motorem 1.5 TSI v kombinaci s manuálním řazením. Zdroj: Škoda Auto

Kodiaq nově nekoupíte s výbavou Ambition a Laurin & Klement, ani se 110kW motorem 1.5 TSI v kombinaci s manuálním řazením. | Zdroj: Škoda Auto

Octavia přišla o provedení G-Tec na plyn a také o základní litrový tříválec s 81 kW. Z ceníku v tuto chvíli zmizela jak výbava Scout, tak silné 2.0 TDI se 147 kW a také verze s pohonem všech kol. Zdroj: Škoda Auto

Octavia přišla o provedení G-Tec na plyn a také o základní litrový tříválec s 81 kW. Z ceníku v tuto chvíli zmizela jak výbava Scout, tak silné 2.0 TDI se 147 kW a také verze s pohonem všech kol. | Zdroj: Škoda Auto

Enyaq iV nyní stojí o 60.000 Kč více, aniž by do jeho standardní výbavy cokoliv přibylo. Je ale nutné dodat, že elektromobil dostal rozšířenou základní výbavu již v polovině loňského roku. Zdroj: Škoda Auto

Enyaq iV nyní stojí o 60.000 Kč více, aniž by do jeho standardní výbavy cokoliv přibylo. Je ale nutné dodat, že elektromobil dostal rozšířenou základní výbavu již v polovině loňského roku. | Zdroj: Škoda Auto

Zatímco ještě před pár dny stálo Coupé RS iV 1.644.900 Kč, s platností od 20. ledna stojí nejméně 1.704.900 Kč. Verze se standardní karoserií podle nejnovějšího ceníku začíná na 1.644.900 Kč, tedy ty samé peníze co kupé před zdražením. Zdroj: Škoda Auto

Zatímco ještě před pár dny stálo Coupé RS iV 1.644.900 Kč, s platností od 20. ledna stojí nejméně 1.704.900 Kč. Verze se standardní karoserií podle nejnovějšího ceníku začíná na 1.644.900 Kč, tedy ty samé peníze co kupé před zdražením. | Zdroj: Škoda Auto

Z nabídky také vypadly některé motory a výbavové stupně. Například u Kamiqu zmizela specifikace Scoutline. Zdroj: Škoda Auto
U Karoqu nyní v přehledu dostupných verzí nenajdeme 2.0 TDI s manuální převodovkou a pohonem předních kol, stejně jako u Superbu. Zdroj: Škoda Auto
Kodiaq nově nekoupíte s výbavou Ambition a Laurin & Klement, ani se 110kW motorem 1.5 TSI v kombinaci s manuálním řazením. Zdroj: Škoda Auto
Octavia přišla o provedení G-Tec na plyn a také o základní litrový tříválec s 81 kW. Z ceníku v tuto chvíli zmizela jak výbava Scout, tak silné 2.0 TDI se 147 kW a také verze s pohonem všech kol. Zdroj: Škoda Auto
7
Fotogalerie

Zemětřesení u Škodovky podrobněji: Konec levné Octavie, Kodiaq za 1,4 milionu a konečně cena Enyaqu iV RS

Mladoboleslavská automobilka zveřejnila aktualizované ceny a výbavy svých vozů. Některé se vyplatí více, jiné už moc ne.

Jak jsme již psali, Škoda v reakci na inflaci, zájem zákazníků o lépe vybavené modely a ve snaze zkrácení dodacích lhůt upravila ceny i vybavenost svých aut. Změna přichází 14 měsíců po zatím posledním zdražení a přináší různým modelům bohatší sériovou výbavu, jejíž hodnota v některých případech přesahuje částku, o kterou ten který vůz zdražil.

Zákazník na tom může vydělat, ale u všech vozů tomu tak není. Třeba Karoq plošně zdražuje o 27.000 Kč u všech výbavových stupňů, Superb také (+30.000 Kč) a Enyaq iV nyní stojí o 60.000 Kč více, aniž by do jeho standardní výbavy cokoliv přibylo. Je ale nutné dodat, že elektromobil dostal rozšířenou základní výbavu již v polovině loňského roku.

Z nabídky také vypadly některé motory a výbavové stupně. Například u Kamiqu zmizela specifikace Scoutline. Octavia přišla o provedení G-Tec na plyn a také o základní litrový tříválec s 81 kW. Z ceníku v tuto chvíli zmizela jak výbava Scout, tak silné 2.0 TDI se 147 kW a také verze s pohonem všech kol. U Karoqu nyní v přehledu dostupných verzí nenajdeme 2.0 TDI s manuální převodovkou a pohonem předních kol, stejně jako u Superbu. Kodiaq nově nekoupíte s výbavou Ambition a Laurin & Klement, ani se 110kW motorem 1.5 TSI v kombinaci s manuálním řazením.

Pojďme se nyní podívat na dva modely, u nichž došlo k asi nejrazantnějším změnám. Octavia nyní startuje na 619.900 Kč ve verzi Active s motorem 1.5 TSI, což je zdražení o 50.000 Kč. Do základní výbavy nově dostává dešťový senzor, parkovací senzory vzadu a výškově stavitelné přední sedačky. Ambition přichází s cenou 679.900 Kč (+45.000 Kč), za něž nyní dostáváte i zadní parkovací senzory, bezdrátovou nabíječku a elektricky sklopná zrcátka. Style zdražil o 60.000 Kč na 699.900 Kč, nově je osazen parkovací kamerou, polokoženým čalouněním, výhřevem volantu, adaptivním tempomatem a senzory i vpředu.

Hodnota výbavy navíc činí v tomto případě 85.700 Kč, takže zákazník na zvýšení ceny vydělá, zatím co ve všech dalších výbavách tratí – tu méně, tu více. Sportline nyní stojí 839.900 Kč (+60.000 Kč) a získal pouze ostřikovače světlometů, alarm a simply clever prvky. RS se s cenou 1.059.900 Kč při zdražení o 85.000 Kč přehouplo přes sedmicifernou částku, nově do něj automaticky dostáváte alarm, systémy Side Assist a Travel Assist plus simply clever prvky.

Kodiaq plošně zdražil o 86.000 Kč, extra standardní výbava má ale u všech provedení hodnotu od 114.100 Kč do 115.500 Kč. Style stojí 1.069.900 Kč a osazen je maticovými LED světlomety, vyhřívaným čelním sklem, systémem Travel Assist, virtuálním pedálem a čalouněním Suedia. Sportline poskočil na 1.239.900 Kč a získává světla Matrix LED, panoramatickou kameru, Travel Assist, virtuální pedál i navigaci Columbus. Za RS nyní dáte 1.399.900 Kč, vybaven je systémy Travel Assist a Side Assist, Ergo sedadly s chlazením, audiosystémem Canton a navigací Columbus.

Model Enyaq RS iV začala Škodovka prodávat nejdříve s atraktivní karoserií „kupé“, což se ukázalo jako dobrý tah. V období od května 2021 (start prodeje Enyaqu v Česku) do konce října 2022 u nás Škoda Auto zaznamenala více než 1800 registrací elektrického modelu, přičemž zhruba pětinový podíl připadá právě verzi Coupé RS iV. S eresem se standardní karoserií jsme se projeli loni začátkem prosince, o cenách jsme tenkrát pouze spekulovali. Dnes už je jasno.

U modelu Enyaq iV se bavíme o plošném zdražení o 60.000 Kč, přičemž výbava zůstává stejná jako před úpravou cen. Zatímco ještě před pár dny stálo Coupé RS iV 1.644.900 Kč, s platností od 20. ledna stojí nejméně 1.704.900 Kč. Verze se standardní karoserií podle nejnovějšího ceníku začíná na 1.644.900 Kč, tedy ty samé peníze co kupé před zdražením.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud