Číňané přišli na to, jak prodávat auta navzdory koronaviru. Reagovali i Italové

Šíření koronaviru již zásadně ovlivňuje také automobilový průmysl. Nejnovější zprávy přichází ze silně postižené Číny a Itálie.

Koncern Fiat Chrysler Automobiles (FCA) zavádí preventivní opatření ve všech svých továrnách v Evropě. V prohlášení mířeném především na dodavatele a návštěvníky uvádí, že do svých továren zakazuje přístup komukoliv, kdo se v posledních 15 dnech vyskytoval v jedné z 13 oblastí v Itálii, které jsou nyní silně zasažené výskytem koronaviru.

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Stejně tak FCA zakazuje přístup do svých zařízení všem, kdo v posledních 15 dnech navštívil Čínu nebo jinou asijskou zemi. Opatření samozřejmě zmiňuje i jednotlivce, kteří byli v přímém i nepřímém kontaktu s potencionálně nakaženými lidmi.

Itálie je zatím šířením koronaviru nejvíce postiženou evropskou zemí. Chod svých továren nicméně FCA nijak neomezuje i přes vznik karanténních zón. Například v Turíně, evropském vedení FCA, se dosud objevily tři případy nakažení. Známá karosárna a designové studio Italdesign-Giugiaro (patřící koncernu VW) nicméně kvůli dvěma infikovaným zaměstnancům musela svá dvě zařízení uzavřít.

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Na šíření koronaviru přímo v Číně pak reaguje i tamní koncern Geely, který i přes vážnou situaci, uzavření měst a velký počet úmrtí nechce přicházet o čísla prodejů svých aut. V zemi tak spouští službu on-line prodeje vozů, která má zájemcům zjednodušit nákup i v těchto podmínkách. 

On-line nákup vozu lze provést přes počítač i mobilní telefon a vůz je poté zákazníkovi doručen přímo k domu. Domluvit si lze rovněž zkušební jízdu, která bude startovat z domu zájemce o vůz. Tento strategický krok má Geely alespoň částečně vylepšit prodejní bilanci v období, kdy většina lidí nechce riskovat osobní navštívení showroomu a kontakt s prodejci.

Češi v karanténě na Tenerife. A jaká je situace v Česku?

Češi v karanténě na Tenerife. A jaká je situace v Česku?

Geely už dříve nabízelo on-line prodej vozů svých značek prostřednictvím externích společností a e-shopů jako Tmall, JD.com nebo Suning.com. V tuto dobu ale poprvé rozjíždí vlastní službu on-line prodeje přes vlastní webové stránky. Nakonec se ukazuje, že i další automobilky v Číně jako Tesla, BMW a Mercedes začaly silněji prezentovat své vozy on-line cestou, jelikož tamní úřady upozorňují občany na nebezpečí nákazy návštěvou veřejných míst.

Koronavirus online

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 111 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků