Železný rytíř je nový tahač od Volva. Má 2400 koní a zlomil dva rekordy

Zajímá vás, jaký tahač je nejrychlejší při sprintu na 500 nebo 1000 metrů? Je jím tahač od Volva, kterému přezdívají Železný rytíř. Nejde o sériový kus, ale téměř od základů překopaný závodní stroj, který vznikl s jediným cílem - zbořit dosavadní rychlostní rekordy. 

Tohle Volvo má 2400 koní, 6000 Nm a chce být nejrychlejší na světě

Tohle Volvo má 2400 koní, 6000 Nm a chce být nejrychlejší na světě

Proto se v jeho útrobách nachází vznětový řadový šestiválec D13 se čtyřmi turbodmychadly, který produkuje neskutečných 1765 kW (2400 koní) a 6000 Nm točivého momentu. Tahač váží 4,5 tuny, což znamená poměr výkonu ku hmotnosti 0,5 koní na kilogram. Zcela nová je také převodovka I-Shift Dual Clutch se dvěma spojkami, která zvládne takový nápor točivého momentu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Takový tahač na D1 asi nepotkáte. A pokud ano, tak rozhodně ne v pravém pruhu,
dokáže uhánět 276 km/h

Půl kilometru s pevným startem pokořil Iron Knight za 13,71 sekundy s průměrnou rychlostí 131,29 km/h, kilometr mu zabral 21,29 sekundy s průměrem 169 km/h. Obojí pak s přehledem stačilo k přepsání tabulek. Jen tak mimochodem, maximální dosažená rychlost byla 276 km/h, což umožnila přepracovaná aerodynamika kabiny.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

včera | Jan Mička | 10 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků