Železný rytíř je nový tahač od Volva. Má 2400 koní a zlomil dva rekordy

Zajímá vás, jaký tahač je nejrychlejší při sprintu na 500 nebo 1000 metrů? Je jím tahač od Volva, kterému přezdívají Železný rytíř. Nejde o sériový kus, ale téměř od základů překopaný závodní stroj, který vznikl s jediným cílem - zbořit dosavadní rychlostní rekordy. 

Tohle Volvo má 2400 koní, 6000 Nm a chce být nejrychlejší na světě

Tohle Volvo má 2400 koní, 6000 Nm a chce být nejrychlejší na světě

Proto se v jeho útrobách nachází vznětový řadový šestiválec D13 se čtyřmi turbodmychadly, který produkuje neskutečných 1765 kW (2400 koní) a 6000 Nm točivého momentu. Tahač váží 4,5 tuny, což znamená poměr výkonu ku hmotnosti 0,5 koní na kilogram. Zcela nová je také převodovka I-Shift Dual Clutch se dvěma spojkami, která zvládne takový nápor točivého momentu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Takový tahač na D1 asi nepotkáte. A pokud ano, tak rozhodně ne v pravém pruhu,
dokáže uhánět 276 km/h

Půl kilometru s pevným startem pokořil Iron Knight za 13,71 sekundy s průměrnou rychlostí 131,29 km/h, kilometr mu zabral 21,29 sekundy s průměrem 169 km/h. Obojí pak s přehledem stačilo k přepsání tabulek. Jen tak mimochodem, maximální dosažená rychlost byla 276 km/h, což umožnila přepracovaná aerodynamika kabiny.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 35 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků