Železný rytíř je nový tahač od Volva. Má 2400 koní a zlomil dva rekordy

Zajímá vás, jaký tahač je nejrychlejší při sprintu na 500 nebo 1000 metrů? Je jím tahač od Volva, kterému přezdívají Železný rytíř. Nejde o sériový kus, ale téměř od základů překopaný závodní stroj, který vznikl s jediným cílem - zbořit dosavadní rychlostní rekordy. 

Tohle Volvo má 2400 koní, 6000 Nm a chce být nejrychlejší na světě

Tohle Volvo má 2400 koní, 6000 Nm a chce být nejrychlejší na světě

Proto se v jeho útrobách nachází vznětový řadový šestiválec D13 se čtyřmi turbodmychadly, který produkuje neskutečných 1765 kW (2400 koní) a 6000 Nm točivého momentu. Tahač váží 4,5 tuny, což znamená poměr výkonu ku hmotnosti 0,5 koní na kilogram. Zcela nová je také převodovka I-Shift Dual Clutch se dvěma spojkami, která zvládne takový nápor točivého momentu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Takový tahač na D1 asi nepotkáte. A pokud ano, tak rozhodně ne v pravém pruhu,
dokáže uhánět 276 km/h

Půl kilometru s pevným startem pokořil Iron Knight za 13,71 sekundy s průměrnou rychlostí 131,29 km/h, kilometr mu zabral 21,29 sekundy s průměrem 169 km/h. Obojí pak s přehledem stačilo k přepsání tabulek. Jen tak mimochodem, maximální dosažená rychlost byla 276 km/h, což umožnila přepracovaná aerodynamika kabiny.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 54 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků