Počet tragických nehod na přejezdech je stále vysoký. Jak se správně zachovat?

20 komentářů

P
4. února • 20:45

Nechápu, proč autoškoly pouští za volant nemehla, která nedokáží projet železniční přejezd.

OTTO
4. února • 17:06

Nepochopil jsem smysl závor v protisměru, resp. na výjezdu. Přitom právě tyto závory byly příčinou (samozřejmě spolu s debilitou/zmatením příslušného řidiče) těch nejtěžších nehod. Tyto závory nadělají více škody než užitku.

Joe Doe
6. února • 16:06

Nikto normalny tie vpravo obchadzat nebude. Pre nenormalnych tam musia byt aj vlavo.Zavory sa spustaju s vyraznym oneskorenim po zapnuti svetelnej a zvukovej signalizacie a je prakticky nemozne, pre vodica ktory sa venuje vedeniu auta, nedobrzdit - najma ak ma pred priecestim este aj znacky.

JirkaK
5. února • 12:34

Přitom celý problém má naprosto jednoduché a snadné řešení. Naprogramovat zadní pár závor (na výjezdu) tak, aby se spouštěl až pár sekund po těch předních. Pokud by to tak bylo, nemusely by být minimálně dvě těžké havárie na přejezdech. Ano, způsobili je především řidiči - idioti, ale pokud je možné technické řešení, mělo by se prostě použít.

bzzz
5. února • 8:16

Pricinou? Nesmysl.

Mirek
4. února • 18:03

Třeba kvůli tomuto.
https://www.youtube.com/watch...

petr r. (petrumr)
4. února • 18:53

tož to je extrém, to u nás by ty světla byly dvakrát a natočeny na tu silnici. U nás podle normy takový přejezd nesmí být, třeba ve zlíně je zakázaný, ale přesto se nesmí zrušit.

petr r. (petrumr)
4. února • 17:33

já taky.

Rokyta ex Acz
4. února • 9:27

Vite, ono i takovy Rusak ze zemljanky je v tomhle dale, nez pupek sveta CR. Maji na vetsine prejezdu zabrany v zemi. Prvni se rozblika cervena, pak se zavrou zavory a pak vyjedou ze zeme mechanicke zabrany, ktere neda ani Kamaz. Az vlak prejede, v opacnem poradi se vse schova. Jak jednoduche… Ale to u nas si majoritni cast obyvatel bude radeji volit za sve predstavitele nejake StBaky, prihravajici si dotace sami sobe, kteri si daji jako ministra dopravy tuze neschopneho Tokota ze Skansky nebo Kremlu delajici si e-shop. Tak se nedivme, ze doprani infrastruktura podle toho vypada. Nehody typu Pendolino u Studenky do kamionu u nas vubec nemusi byt! A pokud nekoho zavory zavrely, tak to mi ani nerikejte, protoze skrz zavoru ven projede i Trabant.

Vasil
4. února • 10:57

Ook ... hard-core prejezdy. Druha strana mince je ale to, ze na CR je velmi husta zelecnicni sit, hlavne na strane malo vyuzivanych lokalek. Je tu nejakych 8k prejezdu a 4.5k z nich ma jen kriz.Vzhledek k poctu prejezdu by to byly miliardy a ty bych radsi videl na stavbe predrazenych dalnic, at je aspon neco noveho.

Mirek
4. února • 10:25

Před časem jsem viděl video z Ruska, kde řidič projel světla a zůstal stát na kolejích mezi zábranami, které vyjely ze země. Je to již tak dva roky a nepamatuji si kde to video bylo, dal bych tady odkaz. Druhé video bylo někdy minulý rok a to se jiný vymatlanec v Rusku snažil přes ty zábrany dostat do kolejiště, nedostal. Takže s těmi Rusy bych byl opatrný, moc dobře asi ví, jak by to u nich na přejezdech vypadalo, nebýt zábran. A ty zábrany také nemají všude.
A abych nekritizoval jen Rusy, tak minulý rok na jaře jsem šel kolem chráněného přejezdu světly a závorami a začaly blikat světla. K přejezdu v tu chvíli přijížděla žena za volantem nějakého menšího BMW, zastavila a snad po vteřině jí někde přeskočilo v hlavě ozubené kolečko, šlápla na plyn a vyrazila přes přejezd v momentě, kdy již šly závory dolů. Stihla to, ale závora na výjezdu přejela po konci střechy auta.

Rokyta ex Acz
4. února • 11:55

Ublizit si muzes i na eskalatoru v metru. Samozrejme ze ty zabrany nejsou vsemocne ani genialni. Ale z venku je kolma stena a ze vnitr od kolejiste sikma, takze byt za cenu drbnuti podvozku vetsina aut zevnitr vyjede. Navic ale ony vyjizdeji az jako posledni a jsou az kousek od koleji, takze osobak se na stranu schova. Prvni je cervena, pak klasicke zavory a teprve az jsou zavory dole, pote vyjedou zabrany. Tedy riziko, zeby mezi nimi nekdo zustal je minimalni. Vsude rozhodne ne, na mistni motoraky v horni dolni bych take mavnul rukou. Ale na nejake koridory, kde vlaky jezdi rychle mi to prijde dobra vec. Zejmena kdyz se koridor nedavno stavel a bylo to uz rozvrtane. Na druhou stranu u nas nejsou spatna cisla prejezdu, nez bys vysvetloval operatorovi a ten zas nekomu, tak jen reknes prejezd xyz a vsichni vi. Zde pro zmenu palec nahoru.

Mirek
4. února • 15:11

Tohle není vzpomínané video, ale také jsem ho před časem viděl, a řidič se také povedl.
https://auto-mania.cz/bmw-se-zaklini-zabezpecov... ...
Tady máš ukázku, že to ne vždy, jako i u nás, správně funguje
https://www.youtube.com/watch... Abys ty zvednuté zábrany přes šikmou stranu překonal, tak budeš mít asi auto na odpis, to by musel být veleskok, je to dost vysoké a strmé. Náraz čumákem auta by byl jistý.
https://www.youtube.com/watch...
https://www.youtube.com/watch...

Xixao
4. února • 8:32

Zajimave video. Nektere z tech klipu uz jsem videl na netu. Jo a takova drobnost. Vterina je uhlova a ne casova jednotka, ac se to tu driv dost zamenovalo.

Joe Doe
4. února • 8:25

So priecestiami je to ako s pocasim. Nepravom ich obvinujeme, ze sposobuju nehody.K uvazneniu medzi zavorami nedojde, ak vodic zostane stat tam, kde ma - co sa samozrejme viaze na povinnost vodica zastavit, ked sa spusti zvukova a svetelna signalizacia.Jasne, ak som 3 metre pred prejazdom a spusti sa show, tak to trosku meni situaciu, ale prave preto je tam nastavene oneskorenie medzi spustenim signalizacie a spustenim zavor.Kde nie su ani zavory ani signalizacia, na cestach medzi Hornou Dolnou a Vysnym Niznym, tak vlaky VZDY trubia.

Joe Doe
4. února • 8:25

So priecestiami je to ako s pocasim. Nepravom ich obvinujeme, ze sposobuju nehody.K uvazneniu medzi zavorami nedojde, ak vodic zostane stat tam, kde ma - co sa samozrejme viaze na povinnost vodica zastavit, ked sa spusti zvukova a svetelna signalizacia.Jasne, ak som 3 metre pred prejazdom a spusti sa show, tak to trosku meni situaciu, ale prave preto je tam nastavene oneskorenie medzi spustenim signalizacie a spustenim zavor.Kde nie su ani zavory ani signalizacia, na cestach medzi Hornou Dolnou a Vysnym Niznym, tak vlaky VZDY trubia.

Joe Doe
4. února • 8:26

Sorry za double post, prisaham, ze som klikol len raz :)

Xixao
4. února • 8:33

Opakovani matka moudrosti ;-)

Doporučujeme

Články odjinud