Železniční přejezdy jsou stále problémem

V loňském roce byl opět zaznamenán nárůst počtu dopravních nehod na železničních přejezdech. Za celý rok došlo k 290 střetům automobilů s drážním vozidlem, což je nárůst o pět procent.

Při těchto střetech zemřelo 42 osob, což je méně, než v roce 2005. Naopak zraněných bylo 150, což je nárůst o téměř padesát procent.

Přestože dráhy investují do ochrany přejezdů nemalé peníze a chráněných přejezdů je každým rokem více, dopravních nehod stabilně přibývá. Navíc ve všech případech byl za viníka uznán řidič vozidla, který nerespektoval výstražná znamení, nebo přehlédl přijíždějící vlak.

Zajímavý je ovšem trend, kdy střetů přibylo, ovšem počet usmrcených poklesl. Stejný trend byl zaznamenán i u dopravních nehod na silnicích.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 21 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků