Zelení neuspěli. Rychlost na německých dálnicích zůstává neomezená

Německo je jedna z posledních zemí, kde můžete na dálnici plně využít potenciál svého auta. Strana Spojenectví 90/Zelení však chtěla zavést omezení.
Zelení neuspěli. Rychlost na německých dálnicích zůstává neomezená | Pexels

Německá parlamentní politická strana zelených „Bündnis 90/Die Grünen“, chtěla zrušit neomezenou rychlost na dálnicích. Důvody měla prosté. Auta by při menších rychlostech neprodukovala tolik škodlivin, nestála by motoristy tolik peněz za palivo a v okolí dálnic by ubylo hluku.

Dálniční známka bude povinná na dalších 35 km dálnic. Dojde na nové úseky D1 a D3

Dálniční známka bude povinná na dalších 35 km dálnic. Dojde na nové úseky D1 a D3

Vedle toho všeho bylo dalším čistým úmyslem i zvýšení bezpečnosti, jenže jak asi ze statistik víte, vyšší rychlost naopak bezpečnosti svědčí. Návrh měl maximální povolenou rychlost omezit na 130 km/h, tedy stejně, jako to máme u nás. Návrh parlamentem nakonec neprošel.

Česko má jedny z nejhorších silnic v EU. Kvůli D1 přijdeme o miliardu ročně

Česko má jedny z nejhorších silnic v EU. Kvůli D1 přijdeme o miliardu ročně

Z 631 hlasů bylo proti 498. Většina německého Spolkového sněmu zřejmě po německých dálnicích jezdí a nechtějí si každou vteřinou hlídat rychlost. Ruku do ohně za to, že rychlostní limity na dálnicích nebudou mít znatelný vliv na uhlíkovou stopu v zemi, by dalo i tamní ministerstvo životního prostředí.

TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

12.  7.  2020 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků