Zelení neuspěli. Rychlost na německých dálnicích zůstává neomezená

Německo je jedna z posledních zemí, kde můžete na dálnici plně využít potenciál svého auta. Strana Spojenectví 90/Zelení však chtěla zavést omezení.
Zelení neuspěli. Rychlost na německých dálnicích zůstává neomezená | Pexels

Německá parlamentní politická strana zelených „Bündnis 90/Die Grünen“, chtěla zrušit neomezenou rychlost na dálnicích. Důvody měla prosté. Auta by při menších rychlostech neprodukovala tolik škodlivin, nestála by motoristy tolik peněz za palivo a v okolí dálnic by ubylo hluku.

Dálniční známka bude povinná na dalších 35 km dálnic. Dojde na nové úseky D1 a D3

Dálniční známka bude povinná na dalších 35 km dálnic. Dojde na nové úseky D1 a D3

Vedle toho všeho bylo dalším čistým úmyslem i zvýšení bezpečnosti, jenže jak asi ze statistik víte, vyšší rychlost naopak bezpečnosti svědčí. Návrh měl maximální povolenou rychlost omezit na 130 km/h, tedy stejně, jako to máme u nás. Návrh parlamentem nakonec neprošel.

Česko má jedny z nejhorších silnic v EU. Kvůli D1 přijdeme o miliardu ročně

Česko má jedny z nejhorších silnic v EU. Kvůli D1 přijdeme o miliardu ročně

Z 631 hlasů bylo proti 498. Většina německého Spolkového sněmu zřejmě po německých dálnicích jezdí a nechtějí si každou vteřinou hlídat rychlost. Ruku do ohně za to, že rychlostní limity na dálnicích nebudou mít znatelný vliv na uhlíkovou stopu v zemi, by dalo i tamní ministerstvo životního prostředí.

Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 41 příspěvků