Německo je jedna z posledních zemí, kde můžete na dálnici plně využít potenciál svého auta. Strana Spojenectví 90/Zelení však chtěla zavést omezení.
Německá parlamentní politická strana zelených „Bündnis 90/Die Grünen“, chtěla zrušit neomezenou rychlost na dálnicích. Důvody měla prosté. Auta by při menších rychlostech neprodukovala tolik škodlivin, nestála by motoristy tolik peněz za palivo a v okolí dálnic by ubylo hluku.
Vedle toho všeho bylo dalším čistým úmyslem i zvýšení bezpečnosti, jenže jak asi ze statistik víte, vyšší rychlost naopak bezpečnosti svědčí. Návrh měl maximální povolenou rychlost omezit na 130 km/h, tedy stejně, jako to máme u nás. Návrh parlamentem nakonec neprošel.
Z 631 hlasů bylo proti 498. Většina německého Spolkového sněmu zřejmě po německých dálnicích jezdí a nechtějí si každou vteřinou hlídat rychlost. Ruku do ohně za to, že rychlostní limity na dálnicích nebudou mít znatelný vliv na uhlíkovou stopu v zemi, by dalo i tamní ministerstvo životního prostředí.