Zelené automobily v Americe

Minulý víkend se již potřetí uskutečnilo mezinárodní fórum, na kterém výrobci automobilů a výzkumné týmy demonstrují výsledky své výsledky na cestě k ekologicky přijatelným pohonným způsobům.
Zelené automobily v Americe
Akce, nazvaná Michelin Bibendum Challenge, se uskutečnila poprvé v roce 1998 ve Francii, když Michelin Klepněte pro větší obrázekslavil stoleté výročí. Druhé setkání se konalo loni, první ročník měl velký úspěch a proto byl vyhlášen ročník druhý, také ve Francii a sjelo se na něj desítky soutěžních automobilů.

Letošní ročník se již nekonal ve Francii, ale ve Spojených státech amerických. Hostitelskými městy byly Los Angeles a Las Vegas, do kterých se „dostavilo“ na 50 soutěžních automobilů. Zastoupeny byly jak produkční, tak i experimentální automobily. Jako pohonná látka sloužilo snad vše, co dnes ekologičtí automobilisté mohou vymyslet. K vidění tedy byly elektromobily, hybridní automobily, automobily na Klepněte pro větší obrázekbioplyn, zemní plyn či zkapalněný vodík. Nechyběly ani automobily, spalující obyčejný benzín či naftu. To co je opravňovalo k účasti na této akci byla jejich příkladně nízká spotřeba.

Konkrétně se tedy akce zúčastnily automobily jako Opel (Zafira poháněná palivovými články, Astra a Corsa v provedení Eco), Ford (elektromobil Th!nk, P2000 ECV – palivové články), Toyota (hybridní model Prius, který již je v sériové výrobě), Nissan (elektromobily Altra EV a Hypermini), Mercedes-Benz (studie NeCar vybavená palivovými články) a Klepněte pro větší obrázekHonda (sériový hybridní model Insight, benzínový Civic apod.).

Ve startovní listině byly automobily Audi, konkrétně vznětové modely A2 a A8 a pak celá řada automobilů individuálně upravených vývojovými týmy mimo mateřské automobilky.

Jak testování probíhalo

Celá akce trvala tři dny během, kterých musely všechny automobily projít náročným testováním, během Klepněte pro větší obrázekkterého se posuzovalo zrychlení, hlučnost, spotřeba, čistota spalin, výkon brzd, jízdní vlastnosti a v neposlední řadě akční rádius neboli dojezd.

Na závěr čekal účastníky 360 km dlouhý přejezd z Los Angeles do Las Vegas, během kterého překonali až 1433 metrů nadmořské výšky a jasně se ukázalo, že i ekologické automobily jsou v praxi stále více využitelné.

O výsledky v této soutěži v podstatě vůbec nešlo, i když byly zaznamenávány. Hlavním cílem celé akce je motivovat a podporovat výrobce i nezávislé výzkumníky k dalšímu vývoji ekologických systémů pohonů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků
TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

26.  11.  2020 | Jan Mička | 81 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků