Zelené automobily v Americe

Minulý víkend se již potřetí uskutečnilo mezinárodní fórum, na kterém výrobci automobilů a výzkumné týmy demonstrují výsledky své výsledky na cestě k ekologicky přijatelným pohonným způsobům.
Zelené automobily v Americe
Akce, nazvaná Michelin Bibendum Challenge, se uskutečnila poprvé v roce 1998 ve Francii, když Michelin Klepněte pro větší obrázekslavil stoleté výročí. Druhé setkání se konalo loni, první ročník měl velký úspěch a proto byl vyhlášen ročník druhý, také ve Francii a sjelo se na něj desítky soutěžních automobilů.

Letošní ročník se již nekonal ve Francii, ale ve Spojených státech amerických. Hostitelskými městy byly Los Angeles a Las Vegas, do kterých se „dostavilo“ na 50 soutěžních automobilů. Zastoupeny byly jak produkční, tak i experimentální automobily. Jako pohonná látka sloužilo snad vše, co dnes ekologičtí automobilisté mohou vymyslet. K vidění tedy byly elektromobily, hybridní automobily, automobily na Klepněte pro větší obrázekbioplyn, zemní plyn či zkapalněný vodík. Nechyběly ani automobily, spalující obyčejný benzín či naftu. To co je opravňovalo k účasti na této akci byla jejich příkladně nízká spotřeba.

Konkrétně se tedy akce zúčastnily automobily jako Opel (Zafira poháněná palivovými články, Astra a Corsa v provedení Eco), Ford (elektromobil Th!nk, P2000 ECV – palivové články), Toyota (hybridní model Prius, který již je v sériové výrobě), Nissan (elektromobily Altra EV a Hypermini), Mercedes-Benz (studie NeCar vybavená palivovými články) a Klepněte pro větší obrázekHonda (sériový hybridní model Insight, benzínový Civic apod.).

Ve startovní listině byly automobily Audi, konkrétně vznětové modely A2 a A8 a pak celá řada automobilů individuálně upravených vývojovými týmy mimo mateřské automobilky.

Jak testování probíhalo

Celá akce trvala tři dny během, kterých musely všechny automobily projít náročným testováním, během Klepněte pro větší obrázekkterého se posuzovalo zrychlení, hlučnost, spotřeba, čistota spalin, výkon brzd, jízdní vlastnosti a v neposlední řadě akční rádius neboli dojezd.

Na závěr čekal účastníky 360 km dlouhý přejezd z Los Angeles do Las Vegas, během kterého překonali až 1433 metrů nadmořské výšky a jasně se ukázalo, že i ekologické automobily jsou v praxi stále více využitelné.

O výsledky v této soutěži v podstatě vůbec nešlo, i když byly zaznamenávány. Hlavním cílem celé akce je motivovat a podporovat výrobce i nezávislé výzkumníky k dalšímu vývoji ekologických systémů pohonů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků