Zelené automobily v Americe

Minulý víkend se již potřetí uskutečnilo mezinárodní fórum, na kterém výrobci automobilů a výzkumné týmy demonstrují výsledky své výsledky na cestě k ekologicky přijatelným pohonným způsobům.
Zelené automobily v Americe
Akce, nazvaná Michelin Bibendum Challenge, se uskutečnila poprvé v roce 1998 ve Francii, když Michelin Klepněte pro větší obrázekslavil stoleté výročí. Druhé setkání se konalo loni, první ročník měl velký úspěch a proto byl vyhlášen ročník druhý, také ve Francii a sjelo se na něj desítky soutěžních automobilů.

Letošní ročník se již nekonal ve Francii, ale ve Spojených státech amerických. Hostitelskými městy byly Los Angeles a Las Vegas, do kterých se „dostavilo“ na 50 soutěžních automobilů. Zastoupeny byly jak produkční, tak i experimentální automobily. Jako pohonná látka sloužilo snad vše, co dnes ekologičtí automobilisté mohou vymyslet. K vidění tedy byly elektromobily, hybridní automobily, automobily na Klepněte pro větší obrázekbioplyn, zemní plyn či zkapalněný vodík. Nechyběly ani automobily, spalující obyčejný benzín či naftu. To co je opravňovalo k účasti na této akci byla jejich příkladně nízká spotřeba.

Konkrétně se tedy akce zúčastnily automobily jako Opel (Zafira poháněná palivovými články, Astra a Corsa v provedení Eco), Ford (elektromobil Th!nk, P2000 ECV – palivové články), Toyota (hybridní model Prius, který již je v sériové výrobě), Nissan (elektromobily Altra EV a Hypermini), Mercedes-Benz (studie NeCar vybavená palivovými články) a Klepněte pro větší obrázekHonda (sériový hybridní model Insight, benzínový Civic apod.).

Ve startovní listině byly automobily Audi, konkrétně vznětové modely A2 a A8 a pak celá řada automobilů individuálně upravených vývojovými týmy mimo mateřské automobilky.

Jak testování probíhalo

Celá akce trvala tři dny během, kterých musely všechny automobily projít náročným testováním, během Klepněte pro větší obrázekkterého se posuzovalo zrychlení, hlučnost, spotřeba, čistota spalin, výkon brzd, jízdní vlastnosti a v neposlední řadě akční rádius neboli dojezd.

Na závěr čekal účastníky 360 km dlouhý přejezd z Los Angeles do Las Vegas, během kterého překonali až 1433 metrů nadmořské výšky a jasně se ukázalo, že i ekologické automobily jsou v praxi stále více využitelné.

O výsledky v této soutěži v podstatě vůbec nešlo, i když byly zaznamenávány. Hlavním cílem celé akce je motivovat a podporovat výrobce i nezávislé výzkumníky k dalšímu vývoji ekologických systémů pohonů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků