Zelené auto roku 2010: finalisté jsou známi

Letošní americká anketa o ten nejekologičtější vůz proběhne ve znamení souboje dvou dieselů a tří hybridů. Ano, v USA je možné vše.

Svět se mění a někdejší bašta zážehových osmiválců již zřejmě nebude nikdy taková, jakou byla. Příkladem může být tradiční anketa Zelené auto roku (GCOY), kterou již od roku 1992 pravidelně uděluje magazín Green Car Journal. Zohledňuje přitom hlavně nízkou spotřebu, nízké emise a moderní technologie, které jsou jejich zárukou.

Loňským vítězem byl Volkswagen Jetta TDI, přesto se v pětici letošních finalistů objevil spřízněný VW Golf s podobným motorem TDI. V této pětce se dále objeví Audi A3 (pochopitelně s motorem TDI), Honda Insight, nezapomnělo se samozřejmě na tradiční Prius a domácí produkci zastupuje pouze hybridní Mercury Milan (těžko říci, proč nebyl nominován jeho výchozí model Ford Fusion).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Honda Insight
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf TDI

Zápas o titul nejekologičtějšího auta v Americe se tak odehraje pouze mezi „nafťáky“ a hybridy, přičemž obě tyto skupiny vozů za sebou paradoxně táhnou vážné pochybnosti o své skutečné „ekologičnosti“. Ano, je to síla, v porotě totiž kromě redaktorů zasedají třeba Jay Leno, Carl Pop ze Sierra Clubu nebo dokonce Carroll Shelby.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi A3 TDI
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercury Milan Hybrid

„Pozorujeme trend směřující k zeleným autům na všech úrovních od těch nejlevnějších až po ta nejdražší, včetně crossoverů a SUV,“ tvrdí Ron Cogan, šéfredaktor a vydavatel magazínu Green Car Journal a zakladatel serveru GreenCar.com. „Dále se zde setkáváme s širokou škálou technologií, paliv a strategií včetně snižování hmotnosti či valivých odporů, jež tím vstupjí do hry. Širší nabídka zákazníkům nabízí výběr podle individuálních preferencí, ovšem bez dopadu na životní prostředí, což je pro nás důležité.“

Klepněte pro větší obrázek
Toyota Prius III

Jakkoli si pořadatelé této ankety zakládají na „šíři“ svého záběru, my žádné prvky přílišné diverzifikace nepozorujeme. Z této společnosti svým charakterem i ztvárněním navíc vystupuje snad jen Mercury, jenž naznačuje trendy v domácí produkci, zatímco ostatní čtyři zástupci jsou zosobněním veskrze tradičních postupů, byť technologicky dovedených na vrchol doby...

Vítěz bude slavnostně vyhlášen 3. prosince již popáté na konferenci v Los Angeles.

bazar

Ford Focus C-Max 1,8
Rok výroby: 2008
Stav: 151 537 km
Cena: 100 000 Kč
Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 270 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 250 000 Kč
Ford Transit 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 206 384 km
Cena: 129 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2017
Stav: 2 705 km
Cena: 700 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2005
Stav: 198 978 km
Cena: 50 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Peugeot 5008 nabídne až luxusní atmosféru, na rodinu ale nezapomíná

Peugeot 5008 GT

Naší recenzí prošel Peugeot 5008 GT, který má splňovat všechny potřeby i větších rodin

dnes | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků