„Zelená“ Toyota Prius je ještě úspornější

Na autosalonu v New Yorku, který nepatří mezi světově významné výstavy, ale je v největším americkém městě, představila Toyota druhou generaci svého vozu Prius.

Nová Toyota Prius představuje další významný evoluční krok ve vývoji původního modelu, který se poprvé představil v roce 1997 a který se stal prvním sériově vyráběným hybridním automobilem na světě. Toyota Prius disponuje novým systémem hybridního pohonu, jenž vytváří nový etalon z hlediska maximální ochrany životního prostředí. Novinka největšího japonského výrobce automobilů navíc přináší nejmodernější elektronické řídicí systémy a nový pohled na vnější a vnitřní design   osobního automobilu dané kategorie:

  • O 50% větší výkon elektromotoru a o 8% větší výkon spalovacího motoru ve srovnání s předchozím modelem při lepší účinnosti celého hybridního systému.
  • Mimořádně dokonalá účinnost spalování s enormně nízkým obsahem škodlivin ve výfukových plynech.
  • Systémy EPS, VSC, ABS, ECB a TRC zaručují lepší jízdní stabilitu než u předchozího modelu Prius.
  • Součinitel čelního odporu vzduchu má hodnotu 0,26, prostorný a komfortní interiér s objemným a variabilním zavazadlovým prostorem.
  • Elektronické systémy zahrnují i elektronicky ovládané řazení a systém spouštění motoru tlačítkem na přístrojové desce.
  • Výrazně snížená hmotnost vozu použitím kompaktnějšího hybridního pohonu THS II a hliníkových komponentů (kapota, zadní dveře, závěsy kol).

Nový hybridní systém THS II poskytuje maximální účinnost v provozu:

  • Při malém zatížení přebírá úlohu spalovacího motoru plně elektromotor.
  • V běžném provozu se nadbytečná energie ukládá v akumulátoru.
  • V okamžiku, kdy je vyžadován maximální výkon, pracuje spalovací motor v součinnosti s elektromotorem a navíc je využívána akumulovaná energie uložená v akumulátoru.
  • Při brzdění či zpomalování se získává energie, která je transformována a ukládána do akumulátoru.

Základní technické údaje

  • Rozměry: 4 445 x 1 725 x 1 490 mm
  • Rozvor 2 700 mm
  • Objem motoru: 1,5 l
  • Největší výkon: 57 kW/5 000 ot/min
  • Největší točivý moment: 115 Nm/4 200 ot/min
  • Typ elektromotoru: synchronizovaný AC motor
  • Největší výkon kW: 50 kw/1 200–1 540 ot/min
  • Největší točivý moment: 400 Nm/0–1 200 ot/min
  • Akumulátor: Ni-MH
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků