„Zelená“ Toyota Prius je ještě úspornější

Na autosalonu v New Yorku, který nepatří mezi světově významné výstavy, ale je v největším americkém městě, představila Toyota druhou generaci svého vozu Prius.

Nová Toyota Prius představuje další významný evoluční krok ve vývoji původního modelu, který se poprvé představil v roce 1997 a který se stal prvním sériově vyráběným hybridním automobilem na světě. Toyota Prius disponuje novým systémem hybridního pohonu, jenž vytváří nový etalon z hlediska maximální ochrany životního prostředí. Novinka největšího japonského výrobce automobilů navíc přináší nejmodernější elektronické řídicí systémy a nový pohled na vnější a vnitřní design   osobního automobilu dané kategorie:

  • O 50% větší výkon elektromotoru a o 8% větší výkon spalovacího motoru ve srovnání s předchozím modelem při lepší účinnosti celého hybridního systému.
  • Mimořádně dokonalá účinnost spalování s enormně nízkým obsahem škodlivin ve výfukových plynech.
  • Systémy EPS, VSC, ABS, ECB a TRC zaručují lepší jízdní stabilitu než u předchozího modelu Prius.
  • Součinitel čelního odporu vzduchu má hodnotu 0,26, prostorný a komfortní interiér s objemným a variabilním zavazadlovým prostorem.
  • Elektronické systémy zahrnují i elektronicky ovládané řazení a systém spouštění motoru tlačítkem na přístrojové desce.
  • Výrazně snížená hmotnost vozu použitím kompaktnějšího hybridního pohonu THS II a hliníkových komponentů (kapota, zadní dveře, závěsy kol).

Nový hybridní systém THS II poskytuje maximální účinnost v provozu:

  • Při malém zatížení přebírá úlohu spalovacího motoru plně elektromotor.
  • V běžném provozu se nadbytečná energie ukládá v akumulátoru.
  • V okamžiku, kdy je vyžadován maximální výkon, pracuje spalovací motor v součinnosti s elektromotorem a navíc je využívána akumulovaná energie uložená v akumulátoru.
  • Při brzdění či zpomalování se získává energie, která je transformována a ukládána do akumulátoru.

Základní technické údaje

  • Rozměry: 4 445 x 1 725 x 1 490 mm
  • Rozvor 2 700 mm
  • Objem motoru: 1,5 l
  • Největší výkon: 57 kW/5 000 ot/min
  • Největší točivý moment: 115 Nm/4 200 ot/min
  • Typ elektromotoru: synchronizovaný AC motor
  • Největší výkon kW: 50 kw/1 200–1 540 ot/min
  • Největší točivý moment: 400 Nm/0–1 200 ot/min
  • Akumulátor: Ni-MH
TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků