Na autosalonu v New Yorku, který nepatří mezi světově významné výstavy, ale je v největším americkém městě, představila Toyota druhou generaci svého vozu Prius.
Nová Toyota Prius představuje další významný evoluční krok ve vývoji původního modelu, který se poprvé představil v roce 1997 a který se stal prvním sériově vyráběným hybridním automobilem na světě. Toyota Prius disponuje novým systémem hybridního pohonu, jenž vytváří nový etalon z hlediska maximální ochrany životního prostředí. Novinka největšího japonského výrobce automobilů navíc přináší nejmodernější elektronické řídicí systémy a nový pohled na vnější a vnitřní design osobního automobilu dané kategorie:
- O 50% větší výkon elektromotoru a o 8% větší výkon spalovacího motoru ve srovnání s předchozím modelem při lepší účinnosti celého hybridního systému.
- Mimořádně dokonalá účinnost spalování s enormně nízkým obsahem škodlivin ve výfukových plynech.
- Systémy EPS, VSC, ABS, ECB a TRC zaručují lepší jízdní stabilitu než u předchozího modelu Prius.
- Součinitel čelního odporu vzduchu má hodnotu 0,26, prostorný a komfortní interiér s objemným a variabilním zavazadlovým prostorem.
- Elektronické systémy zahrnují i elektronicky ovládané řazení a systém spouštění motoru tlačítkem na přístrojové desce.
- Výrazně snížená hmotnost vozu použitím kompaktnějšího hybridního pohonu THS II a hliníkových komponentů (kapota, zadní dveře, závěsy kol).
Nový hybridní systém THS II poskytuje maximální účinnost v provozu:
- Při malém zatížení přebírá úlohu spalovacího motoru plně elektromotor.
- V běžném provozu se nadbytečná energie ukládá v akumulátoru.
- V okamžiku, kdy je vyžadován maximální výkon, pracuje spalovací motor v součinnosti s elektromotorem a navíc je využívána akumulovaná energie uložená v akumulátoru.
- Při brzdění či zpomalování se získává energie, která je transformována a ukládána do akumulátoru.
Základní technické údaje
- Rozměry: 4 445 x 1 725 x 1 490 mm
- Rozvor 2 700 mm
- Objem motoru: 1,5 l
- Největší výkon: 57 kW/5 000 ot/min
- Největší točivý moment: 115 Nm/4 200 ot/min
- Typ elektromotoru: synchronizovaný AC motor
- Největší výkon kW: 50 kw/1 200–1 540 ot/min
- Největší točivý moment: 400 Nm/0–1 200 ot/min
- Akumulátor: Ni-MH