„Zelená“ Toyota Prius je ještě úspornější

Na autosalonu v New Yorku, který nepatří mezi světově významné výstavy, ale je v největším americkém městě, představila Toyota druhou generaci svého vozu Prius.

Nová Toyota Prius představuje další významný evoluční krok ve vývoji původního modelu, který se poprvé představil v roce 1997 a který se stal prvním sériově vyráběným hybridním automobilem na světě. Toyota Prius disponuje novým systémem hybridního pohonu, jenž vytváří nový etalon z hlediska maximální ochrany životního prostředí. Novinka největšího japonského výrobce automobilů navíc přináší nejmodernější elektronické řídicí systémy a nový pohled na vnější a vnitřní design   osobního automobilu dané kategorie:

  • O 50% větší výkon elektromotoru a o 8% větší výkon spalovacího motoru ve srovnání s předchozím modelem při lepší účinnosti celého hybridního systému.
  • Mimořádně dokonalá účinnost spalování s enormně nízkým obsahem škodlivin ve výfukových plynech.
  • Systémy EPS, VSC, ABS, ECB a TRC zaručují lepší jízdní stabilitu než u předchozího modelu Prius.
  • Součinitel čelního odporu vzduchu má hodnotu 0,26, prostorný a komfortní interiér s objemným a variabilním zavazadlovým prostorem.
  • Elektronické systémy zahrnují i elektronicky ovládané řazení a systém spouštění motoru tlačítkem na přístrojové desce.
  • Výrazně snížená hmotnost vozu použitím kompaktnějšího hybridního pohonu THS II a hliníkových komponentů (kapota, zadní dveře, závěsy kol).

Nový hybridní systém THS II poskytuje maximální účinnost v provozu:

  • Při malém zatížení přebírá úlohu spalovacího motoru plně elektromotor.
  • V běžném provozu se nadbytečná energie ukládá v akumulátoru.
  • V okamžiku, kdy je vyžadován maximální výkon, pracuje spalovací motor v součinnosti s elektromotorem a navíc je využívána akumulovaná energie uložená v akumulátoru.
  • Při brzdění či zpomalování se získává energie, která je transformována a ukládána do akumulátoru.

Základní technické údaje

  • Rozměry: 4 445 x 1 725 x 1 490 mm
  • Rozvor 2 700 mm
  • Objem motoru: 1,5 l
  • Největší výkon: 57 kW/5 000 ot/min
  • Největší točivý moment: 115 Nm/4 200 ot/min
  • Typ elektromotoru: synchronizovaný AC motor
  • Největší výkon kW: 50 kw/1 200–1 540 ot/min
  • Největší točivý moment: 400 Nm/0–1 200 ot/min
  • Akumulátor: Ni-MH
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků