„Zelená“ Toyota Prius je ještě úspornější

Na autosalonu v New Yorku, který nepatří mezi světově významné výstavy, ale je v největším americkém městě, představila Toyota druhou generaci svého vozu Prius.

Nová Toyota Prius představuje další významný evoluční krok ve vývoji původního modelu, který se poprvé představil v roce 1997 a který se stal prvním sériově vyráběným hybridním automobilem na světě. Toyota Prius disponuje novým systémem hybridního pohonu, jenž vytváří nový etalon z hlediska maximální ochrany životního prostředí. Novinka největšího japonského výrobce automobilů navíc přináší nejmodernější elektronické řídicí systémy a nový pohled na vnější a vnitřní design   osobního automobilu dané kategorie:

  • O 50% větší výkon elektromotoru a o 8% větší výkon spalovacího motoru ve srovnání s předchozím modelem při lepší účinnosti celého hybridního systému.
  • Mimořádně dokonalá účinnost spalování s enormně nízkým obsahem škodlivin ve výfukových plynech.
  • Systémy EPS, VSC, ABS, ECB a TRC zaručují lepší jízdní stabilitu než u předchozího modelu Prius.
  • Součinitel čelního odporu vzduchu má hodnotu 0,26, prostorný a komfortní interiér s objemným a variabilním zavazadlovým prostorem.
  • Elektronické systémy zahrnují i elektronicky ovládané řazení a systém spouštění motoru tlačítkem na přístrojové desce.
  • Výrazně snížená hmotnost vozu použitím kompaktnějšího hybridního pohonu THS II a hliníkových komponentů (kapota, zadní dveře, závěsy kol).

Nový hybridní systém THS II poskytuje maximální účinnost v provozu:

  • Při malém zatížení přebírá úlohu spalovacího motoru plně elektromotor.
  • V běžném provozu se nadbytečná energie ukládá v akumulátoru.
  • V okamžiku, kdy je vyžadován maximální výkon, pracuje spalovací motor v součinnosti s elektromotorem a navíc je využívána akumulovaná energie uložená v akumulátoru.
  • Při brzdění či zpomalování se získává energie, která je transformována a ukládána do akumulátoru.

Základní technické údaje

  • Rozměry: 4 445 x 1 725 x 1 490 mm
  • Rozvor 2 700 mm
  • Objem motoru: 1,5 l
  • Největší výkon: 57 kW/5 000 ot/min
  • Největší točivý moment: 115 Nm/4 200 ot/min
  • Typ elektromotoru: synchronizovaný AC motor
  • Největší výkon kW: 50 kw/1 200–1 540 ot/min
  • Největší točivý moment: 400 Nm/0–1 200 ot/min
  • Akumulátor: Ni-MH
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků