„Zelená“ Toyota Prius je ještě úspornější

„Zelená“ Toyota Prius je ještě úspornější

Na autosalonu v New Yorku, který nepatří mezi světově významné výstavy, ale je v největším americkém městě, představila Toyota druhou generaci svého vozu Prius.

Nová Toyota Prius představuje další významný evoluční krok ve vývoji původního modelu, který se poprvé představil v roce 1997 a který se stal prvním sériově vyráběným hybridním automobilem na světě. Toyota Prius disponuje novým systémem hybridního pohonu, jenž vytváří nový etalon z hlediska maximální ochrany životního prostředí. Novinka největšího japonského výrobce automobilů navíc přináší nejmodernější elektronické řídicí systémy a nový pohled na vnější a vnitřní design   osobního automobilu dané kategorie:

  • O 50% větší výkon elektromotoru a o 8% větší výkon spalovacího motoru ve srovnání s předchozím modelem při lepší účinnosti celého hybridního systému.
  • Mimořádně dokonalá účinnost spalování s enormně nízkým obsahem škodlivin ve výfukových plynech.
  • Systémy EPS, VSC, ABS, ECB a TRC zaručují lepší jízdní stabilitu než u předchozího modelu Prius.
  • Součinitel čelního odporu vzduchu má hodnotu 0,26, prostorný a komfortní interiér s objemným a variabilním zavazadlovým prostorem.
  • Elektronické systémy zahrnují i elektronicky ovládané řazení a systém spouštění motoru tlačítkem na přístrojové desce.
  • Výrazně snížená hmotnost vozu použitím kompaktnějšího hybridního pohonu THS II a hliníkových komponentů (kapota, zadní dveře, závěsy kol).

Nový hybridní systém THS II poskytuje maximální účinnost v provozu:

  • Při malém zatížení přebírá úlohu spalovacího motoru plně elektromotor.
  • V běžném provozu se nadbytečná energie ukládá v akumulátoru.
  • V okamžiku, kdy je vyžadován maximální výkon, pracuje spalovací motor v součinnosti s elektromotorem a navíc je využívána akumulovaná energie uložená v akumulátoru.
  • Při brzdění či zpomalování se získává energie, která je transformována a ukládána do akumulátoru.

Základní technické údaje

  • Rozměry: 4 445 x 1 725 x 1 490 mm
  • Rozvor 2 700 mm
  • Objem motoru: 1,5 l
  • Největší výkon: 57 kW/5 000 ot/min
  • Největší točivý moment: 115 Nm/4 200 ot/min
  • Typ elektromotoru: synchronizovaný AC motor
  • Největší výkon kW: 50 kw/1 200–1 540 ot/min
  • Největší točivý moment: 400 Nm/0–1 200 ot/min
  • Akumulátor: Ni-MH

bazar

Toyota Land Cruiser 3
Rok výroby: 2004
Stav: 161 758 km
Cena: 330 000 Kč
Toyota RAV 4 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 132 965 km
Cena: 264 000 Kč
Toyota Avensis 2
Rok výroby: 2014
Stav: 130 394 km
Cena: 300 000 Kč
Toyota Aygo 1
Rok výroby: 2006
Stav: 118 684 km
Cena: 75 000 Kč
Toyota Auris 1,2
Rok výroby: 2016
Stav: 22 728 km
Cena: 350 000 Kč
Toyota Avensis 2
Rok výroby: 2007
Stav: 164 465 km
Cena: 118 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků