Zelená pro Mission E

Zelená pro Mission E

První pouze elektricky poháněné Porsche je na cestě. Dozorčí rada společnosti Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG dala zelenou projektu Mission E. Slovy Olivera Blumeho, předsedy představenstva, Porsche začíná psát zcela novou kapitolu historie sportovních vozů. Sériový automobil se do výroby dostane na konci tohoto desetiletí.

Projektem Mission E značka Porsche nadále pokračuje v trvale udržitelném růstu. Jen v samotném Stuttgartu-Zuffenhausenu vznikne více než 1000 nových pracovních pozic. Společnost Porsche zde investuje přibližně 700 milionů eur. V průběhu dalších několika let postaví novou lakovnu a novou montážní linku. Stávající výrobnu pohonných jednotek rozšíří, aby se zde mohly vyrábět také elektromotory. Kromě toho rozšíří rovněž karosárnu. K tomu všemu bude investovat také v ostatních oblastech, jako například do vývojového centra ve Weissachu.

Koncepční vůz Mission E si svou premiéru odbyl na zářijovém mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu. Návštěvníky ohromil především jeho vysoce emocionální design. Aby tento technologický průkopník mohl být spojován s výrazem „E-Performance“, kombinuje mimořádné jízdní výkony s každodenní použitelností. Pohonná soustava čtyřdveřového automobilu se čtyřmi plnohodnotnými sedadly disponuje výkonem 600 k (440 kW). Vozidlo tak zrychlí z 0 na 100 km/h za méně než 3,5 s a dojezd činí více než 500 kilometrů. Vůz se nabíjí prostřednictvím speciálně vyvinuté 800voltové nabíječky, která je dvakrát výkonnější než dnešní rychlonabíječky, a v podlaze uložené lithium-iontové akumulátory dokáže nabít na 80 % kapacity za pouhých 15 minut. Volitelně lze vozidlo „natankovat“ bezdrátově pomocí indukční cívky instalované do podlahy garáže.

Dr. Wolfgang Porsche, předseda dozorčí rady společnosti Porsche AG: „Automobilem Mission E činíme jasné prohlášení o budoucnosti značky. Tímto fascinujícím sportovním vozem si Porsche udrží svoji vedoucí pozici dokonce i v dnešním, značně se měnícím automobilovém světě.“

Dr. Oliver Blume, předseda představenstva Porsche: „Výzvě elektrické mobility se rozhodně hodláme postavit. Značka Porsche zůstává věrná své filozofii dokonce i u čistě elektricky poháněných sportovních vozů a svým zákazníkům nabízí nejsportovnější a technologicky nejpokrokovější modely v daných segmentech.“ Blume dodal, že projekt Mission E podtrhuje význam Stuttgartu-Zuffenhausenu jakožto výrobního místa, technologického centra nejen spolkové republiky Baden-Württemberg, ale také celého německého automobilového průmyslu.

Uwe Hück, odborový předák a místopředseda dozorčí rady Porsche AG: „Den, který by se měl oslavit! Dokázali jsme to! Přinesli jsme projekt Mission E do Zuffenhausenu a Weissachu, kde má budoucnost svoji tradici. Zaměstnavatel učinil zaměstnancům takovou nabídku, kterou nelze odmítnout. Je to předzvěst nástupu nové éry v Zuffenhausenu a Weissachu. Dojde také k rozšíření nástupu digitalizace. Továrna 4.0 bude velkou výzvou jak pro naše pracovníky, tak pro odbory i vedení. Začneme používat zcela nové přístupy, ale sociálních aspektů se nevzdáme. Dnešním rozhodnutím značka Porsche naplno a bez omezení vyrazila vstříc automobilové a průmyslové budoucnosti.“

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků