Okouzlující crossover Zeekr 001 postupně sbírá rekordy. S novou baterií aspiruje na elektromobil s nejdelším dojezdem.
Zeekr fungující pod taktovkou koncernu Geely dynamicky dobývá světové trhy. Dominantní postavení má samozřejmě Čína, ale první modely zanedlouho dorazí i do Evropy, kde si zvolna buduje distribuční sít. Automobilka v dubnu ukázala světu elegantní elektrický crossover (křížence SUV a hatchbacku), a protože vývoj jde dopředu, je správný čas na modernizovanou verzi.
Zeekr 001 je stěžejním modelem, kterým značka zřejmě zahájí expanzi na evropské trhy. V Číně jde o velice oblíbený vůz, kterého se jen v říjnu loňského roku prodalo na 10.000 kusů. Následovat jej bude prémiové velkoprostorové MPV 009, ale na něj si ještě budeme muset počkat.
Vzhledem k tomu, že facelift přichází po poměrně krátké době, nepřekvapí, že novinky jsou zejména technického rázu. Podobnou strategii zvolil například Hyundai s Ioniqem 5. Design karoserie je dostatečně nadčasový, ovšem elektromobily obecně jsou neustále bičovány hodnotou dojezdu, a právě na něj se Zeekr zaměřil.
Model 001 dostává obrovský 140kWh akumulátor, s jehož pomocí by měl na jedno nabití ujet 1032 km podle čínské metodiky CLTC. Teoreticky aspiruje na elektromobil s nejdelším dojezdem světa. K dispozici bude ve vrcholné verzi osazené dvojicí elektromotorů s celkovým výkonem 400 kW. Produkce je limitována na 1000 kusů.
Zbytek nabídky zůstává beze změny stejně jako design a interiér vozu. Vybírat můžete z baterií o kapacitách 86 nebo 100kWh poskytujících dojezd 546 a 741 km. Zeekr 001 je dostupný s jedním i dvěma elektromotory, každém o výkonu 200 kW. Nejsilnější verze pokoří stokilometrovou metu za 3,8 sekundy.
Objednávková kniha na Zeekr 001 se čínským zákazníkům již otevřela s cenovkou startující v přepočtu na 1.062.000 korun. Automobilka sice slibuje uvedení sedanu na evropský trh, ale je otázkou, jestli na nás něco z limitované produkce zůstane.