Zebry na přechodech se zatím neopravují. Je na to ještě zima

Zebry na přechodech se zatím neopravují. Je na to ještě zima

Určitě se vám to v posledních dnech někde stalo. Za ranního nebo večerního přítmí jedete z práce domů, ale náhle někdo před vaším autem vstoupí do vozovky. Jenže než stačíte od plic zanadávat, zjistíte, že to bylo z chodcovy strany v pořádku, protože se pohyboval na přechodu. Akorát vůbec nebyly vidět zebry. Po zimě jsou totiž prakticky všude skoro neviditelné.

Kalendářní jaro je tady, teploty před pár dny lámaly letité rekordní hodnoty, ale že by se silničáři pustili do obnovení nečitelného vodorovného značení, asi ještě nikdo nezaregistroval. Podle ministerstva dopravy to ale s údržbou značek není zase tak jednoduché, jak to na první pohled vypadá.

Vidět opravné práce prý zatím ani nebylo možné, neboť teploty se po setmění stále ještě vrací pod nulu. „Vozovky zůstávají nadále promrzlé a silničáři jsou vázáni realitou teploměru. Ať jde o opravy výtluků nebo právě obnovu vodorovného značení, musí být deset nad nulou. Rozhodující při tom není teplota vzduchu, ale vozovky. Kdyby se značení obnovovalo při nižších teplotách, byl by nános nekvalitní a na vozovce by se dlouho neudržel. V těchto dnech probíhá alespoň monitoring a sčítání škod po zimě,“ uvedl pro AutoRevue.cz tiskový mluvčí ministerstva dopravy Jakub Ptačinský.

Klepněte pro větší obrázek
S opravami přechodů pro chodce se letos ještě nezačalo

Správci jednotlivých komunikací podle ročních a víceletých plánů značení průběžně opravují a udržují. Jeho životnost je podle podmínek a zatížení zhruba pět let. Podle Ptačinského by se měl v budoucnosti v tomto ohledu stav českých silnic zlepšit. „Po letech, kdy se masivně investovalo především do výstavby nových komunikací, se letos ministr dopravy Vít Bárta rozhodl o navýšení fondu pro opravy na necelé čtyři miliardy. Pro příští rok se pak objem peněz ještě víc jak zdvojnásobí a tyto peníze budou mimo jiné použity i na opravy vodorovného značení,“ dodal mluvčí.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Škoda Fabia 1.598
Rok výroby: 2010
Stav: 160 301 km
Cena: 113 000 Kč
Ford Focus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 183 807 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2010
Stav: 116 770 km
Cena: 195 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků