Zebry na přechodech se zatím neopravují. Je na to ještě zima

Určitě se vám to v posledních dnech někde stalo. Za ranního nebo večerního přítmí jedete z práce domů, ale náhle někdo před vaším autem vstoupí do vozovky. Jenže než stačíte od plic zanadávat, zjistíte, že to bylo z chodcovy strany v pořádku, protože se pohyboval na přechodu. Akorát vůbec nebyly vidět zebry. Po zimě jsou totiž prakticky všude skoro neviditelné.

Kalendářní jaro je tady, teploty před pár dny lámaly letité rekordní hodnoty, ale že by se silničáři pustili do obnovení nečitelného vodorovného značení, asi ještě nikdo nezaregistroval. Podle ministerstva dopravy to ale s údržbou značek není zase tak jednoduché, jak to na první pohled vypadá.

Vidět opravné práce prý zatím ani nebylo možné, neboť teploty se po setmění stále ještě vrací pod nulu. „Vozovky zůstávají nadále promrzlé a silničáři jsou vázáni realitou teploměru. Ať jde o opravy výtluků nebo právě obnovu vodorovného značení, musí být deset nad nulou. Rozhodující při tom není teplota vzduchu, ale vozovky. Kdyby se značení obnovovalo při nižších teplotách, byl by nános nekvalitní a na vozovce by se dlouho neudržel. V těchto dnech probíhá alespoň monitoring a sčítání škod po zimě,“ uvedl pro AutoRevue.cz tiskový mluvčí ministerstva dopravy Jakub Ptačinský.

Klepněte pro větší obrázek
S opravami přechodů pro chodce se letos ještě nezačalo

Správci jednotlivých komunikací podle ročních a víceletých plánů značení průběžně opravují a udržují. Jeho životnost je podle podmínek a zatížení zhruba pět let. Podle Ptačinského by se měl v budoucnosti v tomto ohledu stav českých silnic zlepšit. „Po letech, kdy se masivně investovalo především do výstavby nových komunikací, se letos ministr dopravy Vít Bárta rozhodl o navýšení fondu pro opravy na necelé čtyři miliardy. Pro příští rok se pak objem peněz ještě víc jak zdvojnásobí a tyto peníze budou mimo jiné použity i na opravy vodorovného značení,“ dodal mluvčí.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 27 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků