Žebříčku inovátorů vévodí Hyundai a Toyota, VW se propadá

25 komentářů

rolios
8. února • 22:46

To je dobrej nesmysl tenhle žebříček inovátorů :-D

kari
8. února • 9:25

Pominu-li všechny ostatní firmy, tak co konkrétně přinesla Hyundai do automobilismu nového? Nebo co konkrétně vůbec kdy přinesla, co by už nebylo známo? V čem jsou její auta průlomová, nebo v čem je aspoň jedno jediné auto lepší, než běžná konkurence?

Marek
9. února • 23:09

Absolutně nic. Počkají si, a pak to všechno okopíruji, a jestě k tomu na ho*no.

Tomáš
7. února • 19:01

Skoda, že v článku zapoměli uvést nejaké priklady. Já teda speciálně u H/K nic inovativního nikdy nevidel, teda pokud se za inovativní nepovažuje tridverove uspořádání u Velosteru... Ví někdo o něčem inovativnim u H/K?

Tombas
7. února • 21:03

Ale samozřejmě, H/K vyvíjí a na některých trzích již prodává přímovstřikové benzínové turbomotory vlastní konstrukce, nebo třeba desetistupňovou dvojspojkovou převodovku.
Jinak těch menších inovací bude celá řada. Rozhodně nejde cestou VW, který vyhrabe něco starého ze skladu, nastříká to na zeleno a vydává to za nový ekologický výrobek nebo součástku. Viz. třeba tsi motory - staré čtyřválce s přilepeným turbem, tuhá zadní náprava atd.

dave_007
8. února • 11:12

No, to vsechno je hezke. Ale kde je ta inovace?To, ze jedna spolecnost vyviji - treba i samostatne - neco, co uz jine firmy davno maji na trhu, prece neni zadna inovace. Tomu se rika napr. "dotahovani konkurence".Ani N-stupnova M-spojkova prevodovka neni zadna inovace. Ano, takova prevodovka bude zrejme uspornejsi avsak kontrukcne slozitejsi, technologicky naronejsi atd. atd.. Nicmene, toto prece neni inovace nybrz naprosto prirozeny a predpovidatelny vyvoj (evoluce) stavajicich technickych reseni.Ja osobne od inovace vyzaduji neco necekaneho a netradicniho, nad cimz mohu zasnout: "Aha! To je ale finta." Bohuzel, takova prekvapeni nenastavji prilis casto.

Zelí
8. února • 10:57

To co popisuješ není žádná inovace. Pouze se snaží vyrobit to, co někdo jako inovaci, jako novou věc přinesl na trh. Ani přímý vstřik benzínu, ani turbomotory ani dvojspojkové převodovky korejci nevymysleli. Oni to pouze kopírují tj. snaží se srovnat svůj výrobní program se současným stavem techniky u konkurence. To není žádná inovace. Zatím žádnou inovaci nepředvedli.
PS. Tím také mimo jiné ušetřili značné prostředky na vývoj. To je taky jeden z důvodů, proč jsou tak levní.

John
9. února • 7:32

Korejci jsou levní,protože umí vše levně vymyslet a vyrobit. Winterkorn se tenkrát divil nad tichém nastavení volantu v i30,na což mu technik odpověděl že mají řešení ale příliš drahé. Nejde tu o to co kdo vymyslí dřív,ale kdo to v dokonalé podobě a přijatelné ceně nabídne zákazníkům. Takhle bych chápal výsledky této ankety.

JC
9. února • 12:53

Tak, tak, souhlasím. První, co mě teď napadlo, je úvaha Ivo Lukačoviče "Nehynoucí sláva patří těm třetím" na jeho blogu z roku 2006. Už je to bohužel smazáno, ale na některém svém počítači (disku) mám stažené B-]

Tomáš
8. února • 11:29

Na to přesně narážím. Dvouspojkový automat a motory s přímým vstřikem měla Octavia II při uvedení na trh tuším v roce 2006 a H/K to nyní teprve objevuje. Tuším, že dvouspojku má jen Ceed a i30nikoliv. H/K podle mě nic nepředvedl, žádné bezpečnostní systémy jako Volvo s airbagem pro chodce, H/K ještě ani neví o aktivní kapotě. Motory úplný standard, ale vždy o několik let po konkurenci, tak kde jsou ty inovace?

Fero
9. února • 10:18

ŠKODOVKU JSEM VŮBEC NEMOTEJ!!! Třeba ta tvoje ochcávka II je 90% VW Tak příště raději datluj VW. Na Škodovce nechali akorát kam ukrýt škrabku na okna:-D:-D:-D

John
7. února • 21:29

Ještě je třeba dodat,že i ty současné šesti a osmistupňové automaty je vlastní vývoj. Takhle soběstačná je snad už jen Toyota,nikdo jiný.

dave_007
7. února • 16:05

Dnesni doba je primo posedla inovacemi vseho druhu a tak se nelze divit, ze vznikla i takto bizarni anketa. Unika mi, jak je mozne rozumne srovnavat inovace v ruznych prumyslovych sektorech, napriklad v metalurgii a v IT. Domniva se snad nekdo, ze inovace se deji jen v IT a automobilovem prumyslu, zatimco ostatni obory spi?Osobne ovsem mam za to, ze samotne slovo 'inovace' nam postupne metamorfuje. Neustale omylani tohoto slova v marketingovem soukoli zpusobuje, ze 'inovaci' prestavam vnimat jako novou a predevsim smysluplnou pridanou hodnotu. Inovace se stava marketingovou defkou ohlupujici zakazniky snazice se z nich vytahat dalsi a dalsi prostredky. Posledni dobou se mi zda, ze 'inovace' uz nema vubec nic spolecneho se skutecnym vylepsovanim.Otazkou take je, co to vlastne 'inovace' je. Osobne se domnivam, ze i laikem ocekavatelna a predpokladana vylepseni nelze oznacovat za inovace.Hezkym (hypotetickym) prikladem muze byt zadni naprava nove Octavie: Az VW prijde na to, ze ta vlecena varianta neunosne poskozuje prodeje Octavie a Skoda nabidne i u 'nizsich' motorizaci vice prvkovou variantu, bude to inovace? Ja se domnivam, ze ne.

Alex
7. února • 15:19

V Evropě jsme automobily vyráběli i před více než 100 lety. Kdežto jůndaj dělal před 30 lety leda lodní kontejnery. Nyní to všechno sprostě okopčili a rozdávají rozumy, takže ano, to mají pokrok :-D A o tom to asi je ;-)

Nový
7. února • 22:04

Řelk bych, že netušíte, co je koncern Hyundai, ten totiž vyrábí od surového železa přes strojírenské výrobky i takové věci jako lodě, bagry a nakládače, jeřáby, vodní turbíny až,,,,,,,osobní auta. Jejich záběr je mnohem větší, než se vám zdá...

Marek
9. února • 23:11

Jundai dělal i videa, a neznamené to, že budou dělat kvalitní auta. Zachvilku se dočkáme aut značky ZTE, Huawei, samsung nebo LG...

Marek
9. února • 23:11

Jundai dělal i videa, a neznamené to, že budou dělat kvalitní auta. Zachvilku se dočkáme aut značky ZTE, Huawei, samsung nebo LG...

John
10. února • 9:05

Ale Samsungy už tu jezdí-Renault Koleos a Latitude. A evropské Chevrolety ti taky vadí,když Daewoo taky dělá elektroniku?

JC
8. února • 9:26

Jedná se o osm samostatných společností (se jménem Hyundai), jejichž činnosti se celkem dost různí: elektroniku a auta známe i v EU, ropné tankery vyrobené u Hyundai tvoří 80 % světové výroby, dále je tu velká stavební společnost - orientuje se na dopravní stavby na několika kontinentech, zmíněné hutě "živí" vlastní druhovýrobu (tedy lodě, těžkou techniku i výrobu aut - např. speciální vysokopevnostní ocel získala nějaké významné ocenění za inovace), což je určitě výhoda (nezávislost na jiných dodavatelích).

JC
28. srpna • 23:30

No a kdyby to ještě někoho zajímalo: Škoda dosahuje bezpečnosti svých vozů díky vysokopevnostní oceli, kterou jí dodává Hyundai (prostřednictvím Hysco). A není to jediná věc, kde je Škoda (VW) vývojově pozadu.

haros
8. února • 0:31

jj spíše zobecním,korejci nam ještě ukážou zoubky až sami budem koukat :),ne že bych jim fandil,ale je to vidět,od toho co vyrobyli v roce 90 a teď................

Zelí
7. února • 14:49

S těma anketama se roztrhl pytel. Ale tahle je opravdu kouzelná. Už sama definice toho co si autoři představují pod pojmem inovace :
„podstata inovace spočívá v tom přinést na trh něco nového. Výrobek, který je akceptován a za který spotřebitel rád zaplatí"
To myslím hovoří za vše.

John
7. února • 18:00

Tomuhle se dá věřit,sám Martin Winterkorn po usednutí do Hyundai i30 říkal: My to neumíme,BMW to neumí..

Marek
9. února • 23:14

Chtěl bych vidět jak takovej JUndai I30 bude jezdit po 15ti letech při 300-400 000KM (jako třeba TDI VW) Za tu dobu bude jundai/kia 10x na odpis.

jj
7. února • 16:00

ano - dělat inovaci tím, že vymyslím nesmysl, který tu sice ještě nebyl, ale nikdo o něj extra nestojí není kumšt. Co se počítá, je umět zjistit, za co lidé budou ochotní utratit peníze a na tom zapracovat.a na reakci zelího jsem byl extra zvědavý - asi 101x tu odrhoval tu mantru o tom, jak je např. Ford neinovativní ve srovnání s VW - a ejhle, ono nejen že je to naopak, ale VW je kdesi hluboko za hlavním pelotonem Hyundai, Toyota, Ford, Kia, ... nezklamalno tak to bychom měli názor odborné veřejnosti ve srovnání se vzdušnými zámky některých fundamentalistů

Doporučujeme

Články odjinud