Žebříček žíznivosti SUV: „Vítěz“ jezdí za 15,6 l/100 km

Dosahují SUV udávané spotřeby paliva? Všichni víme, že ne. Reálné hodnoty spotřeby v běžném provozu zmapoval německý AutoBild.
Seznam kapitol
  1. Nejžíznivější SUV podle AutoBildu
  2. Fotogalerie: Nejžíznivější SUV

Německý AutoBild dal dohromady výsledky svých testů měření spotřeby na vlastní trase, která by měla odpovídat reálnému provozu a reálnému chování řidičů více než „nový evropský jízdní cyklus“, ve kterém se měří spotřeba při homologaci. Asi nikoho nepřekvapí, že naměřené spotřeby se od těch udávaných dost liší.

Skutečná spotřeba vs udávaná: Čím větší motor, tím lepší

Skutečná spotřeba vs udávaná: Čím větší motor, tím lepší

AutoBild zveřejnil vlastní statistiky týkající se kategorie SUV. I když někdo určitě namítne, že by dokázal jezdit s daným autem úsporněji (nebo naopak mnohem méně úsporně), jedná se o zajímavá čísla.

Nejžíznivější kompaktní SUV

Model Průměrná spotřeba
Škoda Yeti 1.8 TSI 4x4 8,8 l/100 km
Audi Q3 2.0 TFSI 9,0 l/100 km
Mercedes-Benz GLA 45 AMG 9,6 l/100 km
Mini John Cooper Works Countryman All4 9,6 l/100 km
Audi Q3 RS 2.5 TFSI 10,1 l/100 km

Nejžíznivější střední SUV

Model Průměrná spotřeba
Audi Q5 2.0 TFSI 10,3 l/100 km
Subaru Forester 2.0XT 11,0 l/100 km
Mercedes-Benz GLK 350 4Matic 11,6 l/100 km
Volvo XC60 T6 AWD 11,7 l/100 km
Land Rover Freelander Si4 11,9 l/100 km

Nejžíznivější sportovní SUV

Model Průměrná spotřeba
Range Rover Sport 5.0 Supercharged 14,1 l/100 km
Porsche Cayenne Turbo S 14,2 l/100 km
Mercedes-Benz ML63 AMG 14,5 l/100 km
BMW X5 M 15,5 l/100 km
Jeep Grand Cherokee SRT8 15,6 l/100 km

TOP 25 nejžíznivějších SUV

Model Průměrná spotřeba
BMW X3 xDrive35i 10,3 l/100 km
Audi Q5 2.0 TFSI 10,3 l/100 km
Mercedes-Benz ML 350 BlueTEC 4Matic 10,4 l/100 km
Porsche Cayenne S Hybrid 10,5 l/100 km
Land Rover Discovery TDV6 211 k 10,5 l/100 km
Volkswagen Touareg Hybrid 10,6 l/100 km
Mercedes-Benz ML 300 CDI 4Matic 10,6 l/100 km
Range Rover TDV8 10,7 l/100 km
Land Rover Discovery TDV6 190 k 10,8 l/100 km
Audi Q7 4.2 TDI 10,8 l/100 km
Range Rover Sport TDV6 245 k 10,9 l/100 km
Subaru Forester 2.0XT 11,0 l/100 km
Mitsubishi pajero 3.2 DI-D 11,0 l/100 km
Mercedes-Benz GLK 350 4Matic 11,6 l/100 km
Volvo XC60 T6 AWD 11,7 l/100 km
Land Rover Freelander Si4 11,9 l/100 km
Land Rover Defender 110 12,5 l/100 km
Mercedes-Benz ML 350 4Matic 12,6 l/100 km
BMW X6 ActiveHybrid 13,2 l/100 km
BMW X5 xDrive50i 13,4 l/100 km
Range Rover Sport 5.0 Supercharged 14,1 l/100 km
Porsche Cayenne Turbo S 14,2 l/100 km
Mercedes-Benz ML63 AMG 14,5 l/100 km
BMW X5 M 15,5 l/100 km
Jeep Grand Cherokee SRT 15,6 l/100 km

Smutným vítězem je americký zástupce Jeep Grand Cherokee SRT. Od osmiválcového benzínového SUV nikdo jistě rekordní hospodárnost nečeká. Relativně překvapující jsou ale hodnoty spotřeby některých papírově úsporných modelů.

Cena za rychlost: Jaká je reálná spotřeba při maximálce

Cena za rychlost: Jaká je reálná spotřeba při maximálce

Zajímavé také je, že některé výkonnější modely ukázaly lepší hodnoty spotřeby než jejich slabší a levnější příbuzní.

Stejně tak třeba výsledek kompresorem přeplňovaného Range Roveru Sport je poměrně příznivý vzhledem k tomu, jaký dynamický potenciál tento automobil nabízí. To samé platí třeba pro Porsche Cayenne Turbo S.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Nejžíznivější SUV podle AutoBildu
  2. Fotogalerie: Nejžíznivější SUV
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

včera | Jan Mička | 35 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků