Žebříček spolehlivosti: na předních místech se umístila německá auta

Rodrigo  |  25. 07. 2011 00:44

A proč tedy ten žebříček spolehlivosti nepřetisknete, abychom se něco dozvěděli...? Moc práce?

Odpovědět  |   | 
M.  |  25. 07. 2011 10:03
Ray  |  25. 07. 2011 06:31

A kde ten žebříček je?? Asi jsem slepý! Neslibujte v nadpisu něco co tam není.

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  25. 07. 2011 09:36

Tyhle žebříky jsou vždycky patlání nesmyslu na nesmysl. V katergoii malých aut vyhrála Toyota Aygo proč? Protože ji prakticky nikdo nekoupí jako služební auto s obrovským ročním proběhem. Slouží jako soukromá nákupní taška a najezdí za rok 10000km. Fabie, Fiesty, Pola ve služebním nasazení natočí 10x víc a tedy budou za stejný čas i 10x víc opotřebené.
Totéž platí o kjaždé vyšší kategorii. Kolik % Coroll, Aurisů, ..... jezdí jako služební versus Octavie, Astry, Golfy, Focusy.....

Odpovědět  |   | 
M.  |  25. 07. 2011 10:02

Astry, Focusy... no, absolutně nesouhlasím! Jsou to pouze "předsudky" nás "Slovanů", kteří se rádi pořád klaníme směrem k "západu"...Už jsem tady psal své zkušenosti se služební Fábií a ne s jednou Fábií, ale obě generace a několik kusů aut...Zapátrej, přečti! Myslím, že jediný trochu "objektivnější " průzkum dělá J.D. POWER.
www.autoforum.cz ...
ADAC zařazuje do ststistik POUZE auta,kterých se prodalo za posledních 6 let nejmíň 10000ks *ROČNĚ* a v ostatních letech nejmíň 7tis. ročně !!!
auto.idnes.cz ...

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  25. 07. 2011 10:50

Nesouhlas je svobodným právem kohokoli.
Jistě sis všiml, že jsem nezmínil kvalitu dotčených aut, pouze jména a jejich kilometrové proběhy. A za tím stojím. Služební vozy, zejména této kategorie mají v Evropě naběháno podstatně víc km než soukromé. A Toyoty nepatří v Evropě mezi oblíbené - a tedy četně používané - služební automobily.
Tím, že ADAC srovnává vozy v časovém měřítku a ne kilometrovém, dopouští se zásadní nepřesnosti.
Dalším nesmyslem je odlišné hodnocení TPCA trojčat. Jde o stejné vozy, stejnou konstrukci, stejnou výrobu, stejný controlling. Proč by měly mít odlišné výsledky spolehlivosti?

Odpovědět  |   | 
Mefisto  |  25. 07. 2011 13:33

Problém je v tom, že statistika ADACu je na hovno, protože se tam jako závady řeší i věci typu píchlá guma, vybitá baterka nebo kabely překousané kunou.
Třeba u kolínských trojčat jsou závady stejné a jsou to akumulátory a pneu, tedy u 107 jen akumulátor. Tady je starší statistika i s výpisem nejčastějších závad u daných vozů:
infografika.idnes.cz ...

Odpovědět  |   | 
Mefisto  |  25. 07. 2011 13:53

Pro srovnání se dá použít statistika TUV, která uvádí i průměrný nájezd, v kategorii 2-3 roky to vypadá takhle:

Fabia - 34tis. km - 4,3 % závad
Aygo - 36tis. km - 4,3 %
Peugeot 107 - 36tis. km - 5,3%
Yaris - 36tis. km - 3,4 %
Fiesta - 36tis. km - 4,1 %
Polo - 39tis. km - 6,1 %
Citroen C1 - 42tis. km - 5,1 %

Auris - 37tis km - 2,3 % závad
Golf - 50tis km - 3,8 %
Astra 51tis. km - 4,2 %
Focus - 53tis. km - 4,5 %
Octavia- 68tis. km - 5,2 %

Mondeo - 53tis. km - 4,1 % závad
Avensis - 55tis. km - 3,4 %
Vectra - 66tis. km - 4,0 %
Passat - 88tis. km - 5,3 %

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  25. 07. 2011 14:17

Jo a vovovovotomtoje. Víc km, vyšší procento závad. Věk vozu v tom hraje zanedbatelnou roli.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  25. 07. 2011 21:53

Služebáky jsou zcela jasně vidět z kilometrového proběhu - Octavia a Passat. To odpovídá realitě. Z toho se taky dá celkem dobře odhadnout kolik natočí služebák v německu. Např. u Octavií jich je hodně odhadem 50% v soukromém provozu, takže služebák má v průměru 100 tisíc za dva roky. Kdo si koupí octavii z německa po třech letech provozu musí očekávat kolem 150 tisíc km.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  25. 07. 2011 22:35

A protože statistika nahoře reálně ukazuje, že passat po 90tkm resp. oktávka po 80tkm je na tom plusminus stejně jako pažout po 35tkm, znamená to logicky, že ten passat či okt po tříletém provou u firmy přinesou druhotnému majiteli přibližně stejnou porci spolehlivosti jako pežó či rendlík po jedno až dvouletém užívání v soukromé državě. O rendlíku raději ani nemluvit....
Bohužel to pořád potvrzuje fakt, že v Evropě nejsou toyoty, mazdy a H30/ceed se srovnatelným proběhem kilometrů v čase jako firemní VW a škodovky a proto nejde brát úplně vážně jejich přední místa v pseudospolehlivosti podle stáří.

Odpovědět  |   | 
Marek  |  26. 07. 2011 17:55

To je pravda, většina věcí začíná odcházet tak kolem 80tis. km jako např. hliníkové nápravy u Passatu, vstřikovače Delphi u Fordu, převodovky u Audi atd. Výrobci (bez ohledu na značku) se snaží do aut narvat díly, které vydrží sotva tak záruku a těch 100tis. km, ale někdy se jim to hold nepovede. Dalo by se říct, že auta jsou dnes konstruovaná jako vozy Formule 1, které taky vydrží sotva těch pár povinných závodů.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  27. 07. 2011 16:15

Sis u passatu popletl generace. Hliníková ramena byla u předminulé řady. Dnes jsou stejná jako u golfu, altey, octavie, yeti, leonu, touranu,...................... a rozhodně se jim v 80 tisících nic neděje. Přes STK bez závad procházejí passaty s 250 tkm na tachometru.
Mimochodem, o kterých převodovkách v audi je řeč?

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

dnes | Petr Schnagl | 49 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 50 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků

Nejčtenější články

Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie v Praze? Jedním z nich jezdí i Leoš Mareš!

Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie…

Sedm luxusních automobilů a řada luxusních hodinek jsou jenom špičkou ledovce.

21.  2.  2020 | | 15 N/A
Rez a špína jako umění? Americký trend patinových Volkswagenů dobývá svět

Rez a špína jako umění? Americký trend pati…

Stále rostoucí trend patinovaných vozů se z Ameriky postupně rozrůstá do celého světa. Jedna z nejsilnějších komunit je ta okolo vzduchem chlazených Volkswagenů. Vybrali jsme některé zajímavé kousky.

6.  5.  2020 | | 8 N/A
Původní Škoda 720 mohla zatopit BMW i Fordu. Zůstala však jen snem chalupářů

Původní Škoda 720 mohla zatopit BMW i Fordu…

Než do hry vstoupil Giorgetto Giugiaro a jeho Ital Design, pokoušeli se v AZNP zhmotnit vizi moderní velké škodovky čistě ve vlastní režii. Výsledek ve srovnání s vozy navrženými v Itálii možná oku tolik nelahodí, potenciál pětici prototypů s názvem I-1 až I-5 ale upřít nelze.

4.  5.  2020 | | 45 N/A
Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přineslo jí to však zajímavé výhody

Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přin…

V AZNP mu důvěrně říkali Skokan zelený kvůli „výrazu“ přídě i odstínu laku inspirovaného koncepty Bertoneho. Svérázně pojaté kupé mělo nahradit krásnou 130 RS, ostrého nasazení se však nikdy nedočkalo.

26.  5.  2020 | | 58 N/A
Znáte Škodu 1100 OHC Coupé? Vypadala světově, potopily ji však zbytečné chyby

Znáte Škodu 1100 OHC Coupé? Vypadala světov…

Kromě hrstky notoricky známých škodováckých kupé najdeme v historii domácí značky i pár kousků, o nichž se dnes už moc nemluví. Mezi tyto rarity patří i elegantní Škoda 1100 OHC Coupé.

23.  5.  2020 | | 14 N/A