Tyhle žebříky jsou vždycky patlání nesmyslu na nesmysl. V katergoii malých aut vyhrála Toyota Aygo proč? Protože ji prakticky nikdo nekoupí jako služební auto s obrovským ročním proběhem. Slouží jako soukromá nákupní taška a najezdí za rok 10000km. Fabie, Fiesty, Pola ve služebním nasazení natočí 10x víc a tedy budou za stejný čas i 10x víc opotřebené.Totéž platí o kjaždé vyšší kategorii. Kolik % Coroll, Aurisů, ..... jezdí jako služební versus Octavie, Astry, Golfy, Focusy.....
Pro srovnání se dá použít statistika TUV, která uvádí i průměrný nájezd, v kategorii 2-3 roky to vypadá takhle:Fabia - 34tis. km - 4,3 % závadAygo - 36tis. km - 4,3 %Peugeot 107 - 36tis. km - 5,3%Yaris - 36tis. km - 3,4 %Fiesta - 36tis. km - 4,1 %Polo - 39tis. km - 6,1 %Citroen C1 - 42tis. km - 5,1 %Auris - 37tis km - 2,3 % závadGolf - 50tis km - 3,8 %Astra 51tis. km - 4,2 %Focus - 53tis. km - 4,5 %Octavia- 68tis. km - 5,2 %Mondeo - 53tis. km - 4,1 % závadAvensis - 55tis. km - 3,4 %Vectra - 66tis. km - 4,0 %Passat - 88tis. km - 5,3 %
Služebáky jsou zcela jasně vidět z kilometrového proběhu - Octavia a Passat. To odpovídá realitě. Z toho se taky dá celkem dobře odhadnout kolik natočí služebák v německu. Např. u Octavií jich je hodně odhadem 50% v soukromém provozu, takže služebák má v průměru 100 tisíc za dva roky. Kdo si koupí octavii z německa po třech letech provozu musí očekávat kolem 150 tisíc km.
A protože statistika nahoře reálně ukazuje, že passat po 90tkm resp. oktávka po 80tkm je na tom plusminus stejně jako pažout po 35tkm, znamená to logicky, že ten passat či okt po tříletém provou u firmy přinesou druhotnému majiteli přibližně stejnou porci spolehlivosti jako pežó či rendlík po jedno až dvouletém užívání v soukromé državě. O rendlíku raději ani nemluvit....Bohužel to pořád potvrzuje fakt, že v Evropě nejsou toyoty, mazdy a H30/ceed se srovnatelným proběhem kilometrů v čase jako firemní VW a škodovky a proto nejde brát úplně vážně jejich přední místa v pseudospolehlivosti podle stáří.
To je pravda, většina věcí začíná odcházet tak kolem 80tis. km jako např. hliníkové nápravy u Passatu, vstřikovače Delphi u Fordu, převodovky u Audi atd. Výrobci (bez ohledu na značku) se snaží do aut narvat díly, které vydrží sotva tak záruku a těch 100tis. km, ale někdy se jim to hold nepovede. Dalo by se říct, že auta jsou dnes konstruovaná jako vozy Formule 1, které taky vydrží sotva těch pár povinných závodů.
Sis u passatu popletl generace. Hliníková ramena byla u předminulé řady. Dnes jsou stejná jako u golfu, altey, octavie, yeti, leonu, touranu,...................... a rozhodně se jim v 80 tisících nic neděje. Přes STK bez závad procházejí passaty s 250 tkm na tachometru. Mimochodem, o kterých převodovkách v audi je řeč?
Jo a vovovovotomtoje. Víc km, vyšší procento závad. Věk vozu v tom hraje zanedbatelnou roli.
:-D Astry, Focusy... no, absolutně nesouhlasím! Jsou to pouze "předsudky" nás "Slovanů", kteří se rádi pořád klaníme směrem k "západu"...Už jsem tady psal své zkušenosti se služební Fábií a ne s jednou Fábií, ale obě generace a několik kusů aut...Zapátrej, přečti! Myslím, že jediný trochu "objektivnější " průzkum dělá J.D. POWER.www.autoforum.cz ... ADAC zařazuje do ststistik POUZE auta,kterých se prodalo za posledních 6 let nejmíň 10000ks *ROČNĚ* a v ostatních letech nejmíň 7tis. ročně !!!auto.idnes.cz ...
Nesouhlas je svobodným právem kohokoli.Jistě sis všiml, že jsem nezmínil kvalitu dotčených aut, pouze jména a jejich kilometrové proběhy. A za tím stojím. Služební vozy, zejména této kategorie mají v Evropě naběháno podstatně víc km než soukromé. A Toyoty nepatří v Evropě mezi oblíbené - a tedy četně používané - služební automobily.Tím, že ADAC srovnává vozy v časovém měřítku a ne kilometrovém, dopouští se zásadní nepřesnosti. Dalším nesmyslem je odlišné hodnocení TPCA trojčat. Jde o stejné vozy, stejnou konstrukci, stejnou výrobu, stejný controlling. Proč by měly mít odlišné výsledky spolehlivosti?
Problém je v tom, že statistika ADACu je na hovno, protože se tam jako závady řeší i věci typu píchlá guma, vybitá baterka nebo kabely překousané kunou.Třeba u kolínských trojčat jsou závady stejné a jsou to akumulátory a pneu, tedy u 107 jen akumulátor. Tady je starší statistika i s výpisem nejčastějších závad u daných vozů:infografika.idnes.cz ...
A kde ten žebříček je?? Asi jsem slepý! Neslibujte v nadpisu něco co tam není.
A proč tedy ten žebříček spolehlivosti nepřetisknete, abychom se něco dozvěděli...? Moc práce?
auto.idnes.cz ...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.