Ja spíše nechápu, jak je možné, že je GM v nehorázných ztrátách, i když prodává přes 8,3 M aut ... ? Asi tam někde bude žúžo tunel, kterým si top manažeři posílají kapříky a samotný koncern je více méně v ři*i...
Tomu tunelu se rika "socialni zabezpeceni zamestnancu".
GM má sice ztráty, ale to je více méně umění finančního oddělení firmy. Dnes se obecně koncerny a velké společnosti snaží vykázat co nějmenší zisk, pokud možno ztrátu, ale ve skutečnosti vytváří interně zisk. Je to prosté-nic "nevyděláš," nic nezdaníš...o nic nepřijdeš... Neříkám, že jsou na tom všechny takové automobilky nutně dobře, ale zrovna špatně se taky nemají. Něco podobného dělá například i Sony (uvádím příklad z jiného odvětví). Laicky řečeno rozhází prachy do nákladů a restrukturalizace, obnovy, modernizace a budování, aby prachy zůstaly jim, a ne státu
taky ses mozna netrefil,protoze GM je v americe zatizeno nehorazne velkymi odpisy na zamestnance..protoze podepsali jakosi dohodu kdysi(nevym presne kdy a hledat s eme to nechce) a ted plati na jednoho zamestnance nehorazne sumy na duchodova a jina pojisteni (rekneme ze to je jakysi socialismus)hold odborari zaridili a ted radsi ustupuji po mirnych kruccich..nekdo uz spocital ze by se vyplatilo nechat to zkrachovat a pak reobnovit..to co popisujes je kreativni ucetnictvi ale pochybuju ze si lajznou mit az takovou ztratu..preci jen dyz se to dela moc okate tak to vyjde najevo..
pokud si dobre vzpominam, tak pred par desitkami let podepsali manazery GM dohodu s odbory, ze misto tehdejsiho narustu mezd budou kazdemu soucasnemu i byvalemu zamestnanci dozivotne hradit naklady na zdravotni peci... ale evidentne si to spatne spocitali.. mozna je prekvapil obrovsky narust nakladu na zdravotni peci v USA (dela to 14% HDP proti nejakym 8% HDP v Evrope)... v soucasnosti je to stoji nekolik miliard dolaru rocne, ktere by mohli pouzit na vyvoj novych modelu a novych technologii. GM je vlastne dneska obrovska zdravotni pojistovna. Ale mam pocit, ze se jim nedavno podarilo z toho nejak castecne vycouvat, ale kdovi jestli jeste maji nadeji na zachranu. Tady je cerstvy clanek o tom, ze jednaji s Kongresem o vladni podpore http://www.autorevue.cz/Bleskovky/AR.asp?ARI=8530
Kdyz uz je v nadpisu "Žebříček největších automobilek na světě dle počtu prodaných vozů", tak bych docela uvital skutecny pocty automobilek a ne mix vsech v ramci celyho koncernu. Existuje vubec takovy prehled ???
vadi mi to, ze na jednej strane agreguje niektore koncenry - GM, ale na druhej strane ine eviduje samostatne. videntne to je pri renault-nissas a kto vie, ci su do VW zapocitane predaje skodovky a seatu. chcelo by to teda upresnit, ktore dalsie automobilky (resp. skor znacky) su zaratane do jednotlivych poloziek.
Agregace bude podle kontrolniho baliku akcii. Renault a Nissan jsou nezavisle automobilky, ktere si pouze vymenily cast akcii, ale ani jedna nedrzi v druhe majoritu.
Příště když tak trochu přitlačte a napište pro neznalé kdo je to General Motors. Díky.
Chevrolet, buick, hummer, saab, opel, vauxhall, holden, cadillac...
To ale 90 % produkce prodaj v Americe..nebo se pletu??
v europe predal GM v roku 2005 asi 1,6mio. aut.
Bohuzel nemam nejmensi tuseni kolik toho prodaji v Americe, ale malo to asi nebude ;)
proc neni psanej nissan spolecne s renaultem...to aby neposkocili pred vw?!
Jestli to nebude tím, že Renault není stoprocentním vlastníkem Nissanu.A proč Vás zrovna zaujal VW? Vždyť by přeskočil i jiné automobilky co jsou "před" ním, kdyby platilo to co píšete..
no to ma podrz, dalsi vw pozitiv spolu by sa r+n dostali prave pred vw, preto to tak napisal, ak vam to nedoslo...
Presne tak. Podplatil ho urcite sef VW osobne, protoze by tahle anketa jinak srazila prodeje VW na kolena. Mysli, miro, mysli.
Asi proto,že Nissan má v Renaultu cca 15% podíl
Renault ma v Nissanu víc než 50% a Nissan v Renaultu 17%. Az budes příště něco psat, tak si zjisti fakta. Rozdělení jsou napsaní proto, aby nepřeskočili VW.
Ja myslim, ze R nema v N nad 50%, teda vsechny zdroje uvadi 45%. Leda ze by v posledni dobe doslo k dalsimu navyseni.
Spise proc vlastni Renault Nissan ,kdyz vyrabi daleko mene aut?
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.