Žebříček největších automobilek na světě dle počtu prodaných vozů

21 komentářů

-Ferda-
10. června • 20:18

Ja spíše nechápu, jak je možné, že je GM v nehorázných ztrátách, i když prodává přes 8,3 M aut ... ? Asi tam někde bude žúžo tunel, kterým si top manažeři posílají kapříky a samotný koncern je více méně v ři*i...

Cynik
11. června • 22:23

Tomu tunelu se rika "socialni zabezpeceni zamestnancu".

Matis
10. června • 21:20

GM má sice ztráty, ale to je více méně umění finančního oddělení firmy. Dnes se obecně koncerny a velké společnosti snaží vykázat co nějmenší zisk, pokud možno ztrátu, ale ve skutečnosti vytváří interně zisk. Je to prosté-nic "nevyděláš," nic nezdaníš...o nic nepřijdeš... Neříkám, že jsou na tom všechny takové automobilky nutně dobře, ale zrovna špatně se taky nemají. Něco podobného dělá například i Sony (uvádím příklad z jiného odvětví). Laicky řečeno rozhází prachy do nákladů a restrukturalizace, obnovy, modernizace a budování, aby prachy zůstaly jim, a ne státu

nocni_dric
11. června • 0:14

taky ses mozna netrefil,protoze GM je v americe zatizeno nehorazne velkymi odpisy na zamestnance..protoze podepsali jakosi dohodu kdysi(nevym presne kdy a hledat s eme to nechce) a ted plati na jednoho zamestnance nehorazne sumy na duchodova  a jina pojisteni (rekneme ze to je jakysi socialismus)hold odborari zaridili a ted radsi ustupuji po mirnych kruccich..nekdo uz spocital ze by se vyplatilo nechat to zkrachovat a pak reobnovit..to co popisujes je kreativni ucetnictvi ale pochybuju ze si lajznou mit az takovou ztratu..preci jen dyz se to dela moc okate tak to vyjde najevo..

Trekker
11. června • 22:29

pokud si dobre vzpominam, tak pred par desitkami let podepsali manazery GM dohodu s odbory, ze misto tehdejsiho narustu mezd budou kazdemu soucasnemu i byvalemu zamestnanci dozivotne hradit naklady na zdravotni peci... ale evidentne si to spatne spocitali.. mozna je prekvapil obrovsky narust nakladu na zdravotni peci v USA (dela to 14% HDP proti nejakym 8% HDP v Evrope)... v soucasnosti je to stoji nekolik miliard dolaru rocne, ktere by mohli pouzit na vyvoj novych modelu a novych technologii. GM je vlastne dneska obrovska zdravotni pojistovna. Ale mam pocit, ze se jim nedavno podarilo z toho nejak castecne vycouvat, ale kdovi jestli jeste maji nadeji na zachranu. Tady je cerstvy clanek o tom, ze jednaji s Kongresem o vladni podpore http://www.autorevue.cz/Bleskovky/AR.asp?ARI=8530

Honza
10. června • 18:09

Kdyz uz je v nadpisu "Žebříček největších automobilek na světě dle počtu prodaných vozů", tak bych docela uvital skutecny pocty automobilek a ne mix vsech v ramci celyho koncernu. Existuje vubec takovy prehled ???

jozo
10. června • 16:40

vadi mi to, ze na jednej strane agreguje niektore koncenry - GM, ale na druhej strane ine eviduje samostatne. videntne to je pri renault-nissas a kto vie, ci su do VW zapocitane predaje skodovky a seatu. chcelo by to teda upresnit, ktore dalsie automobilky (resp. skor znacky) su zaratane do jednotlivych poloziek.

Dusan
10. června • 19:02

Agregace bude podle kontrolniho baliku akcii. Renault a Nissan jsou nezavisle automobilky, ktere si pouze vymenily cast akcii, ale ani jedna nedrzi v druhe majoritu.

ABC
10. června • 12:50

Příště když tak trochu přitlačte a napište pro neznalé kdo je to General Motors. Díky.

Ondra
10. června • 13:20

Chevrolet, buick, hummer, saab, opel, vauxhall, holden, cadillac...

TECH
10. června • 13:26

To ale 90 % produkce prodaj v Americe..nebo se pletu??
 

kilvap
10. června • 14:57

v europe predal GM v roku 2005 asi 1,6mio. aut.

Ondra
10. června • 13:28

Bohuzel nemam nejmensi tuseni kolik toho prodaji v Americe, ale malo to asi nebude ;)

dartch
10. června • 8:16

proc neni psanej nissan spolecne s renaultem...to aby neposkocili pred vw?!

neodborník
10. června • 8:59

Jestli to nebude tím, že Renault není stoprocentním vlastníkem Nissanu.A proč Vás zrovna zaujal VW? Vždyť by přeskočil i jiné automobilky co jsou "před" ním, kdyby platilo to co píšete..

miro
10. června • 13:53

no to ma podrz, dalsi vw pozitiv spolu by sa r+n dostali prave pred vw, preto to tak napisal, ak vam to nedoslo...

Cynik
11. června • 22:20

Presne tak. Podplatil ho urcite sef VW osobne, protoze by tahle anketa jinak srazila prodeje VW na kolena. Mysli, miro, mysli.

****
10. června • 9:04

Asi proto,že Nissan má v Renaultu cca 15% podíl

alda
10. června • 23:15

Renault ma v Nissanu víc než 50% a Nissan v Renaultu 17%. Az budes příště něco psat, tak si zjisti fakta. Rozdělení jsou napsaní proto, aby nepřeskočili VW.

bingo
11. června • 15:20

Ja myslim, ze R nema v N nad 50%, teda vsechny zdroje uvadi 45%. Leda ze by v posledni dobe doslo k dalsimu navyseni.

oxi
10. června • 8:34

Spise proc vlastni Renault Nissan ,kdyz vyrabi daleko mene aut?

Doporučujeme

Články odjinud