Ze správního řízení: používání pasivních detektorů radarů je legální

Magistrát hlavního města Prahy ve správním řízení rozhodnul, že používání pasivního detektoru radarů je legální a jeho používání není v rozporu se zákonem. Jedná se tak o jasné popření nesmyslného výkladu zákona Ministerstev dopravy a vnitra, který zůstává v platnosti i po nástupu nové vlády.

Společnost Cyberdyne Technologies, dovozce pasivních radarových detektorů, vydala k celé věci tuto informaci:

"Dne 6.10. 2006 bylo naší společnosti doručeno správní rozhodnutí Magistrátu hlavního města Prahy. Odbor dopravně správních agend rozhodl ve prospěch řidiče, který byl podezřelý z použití pasivního antiradaru.

22.7. 2006 byl na Praze 8 zadržen hlídkou Městské policie Praha řidič, který měl ve vozidle instalován přenosný radarový detektor Beltronics BEL 965. Hlídka městské policie oznámila podezření z přestupku správnímu orgánu. Magistrát hlavního města Prahy, odbor dopravně správních agend rozhodl o tom, že se nejedná o přestupek. Ze spisové dokumentace je přitom zcela jasné, že řidič měl ve vozidle instalován pasivní antiradar a správní orgán byl o tomto faktu informován z policejního protokolu.

Jedná se o první nám známé rozhodnutí ve věci užívání pasivních antiradarů řidiči a jako takové by mohlo mít nezanedbatelný vliv na další rozhodnutí v obdobných věcech.

Tyto skutečnosti jen potvrdily názor naší společnosti, že současný výklad Ministerstva dopravy, které tvrdí, že: “… i pasivní antiradary  znemožňují kontrolní funkci radarů a policie bude jejich používání postihovat … „ je právně nesprávný a jeho důsledkem je poškozování prodejců radarových detektorů a řidičů, kteří tato zařízení užívají.

Tímto účelovým výkladem Ministerstva dopravy ČR vznikají naší společnosti nezanedbatelné škody a proto naše společnost v souladu se zákonem č. 82/1998 Sb. požaduje po České republice zaplacení jí způsobených škod."

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků