Ze spojení FCA a Renaultu nic nebude. Důvodem je politická situace ve Francii

Zprvu to vypadalo, že k spojení koncernu FCA a Renaultu skutečně dojde. Pak ale do všeho začala promlouvat francouzská vláda a naděje na novou alianci se rozplynuly.

Spojení koncernu FCA s Groupe Renault je jedno z hlavních témat posledních týdnů. Kdyby k němu skutečně došlo, vznikla by třetí největší automobilka světa a FCA by se dokázalo vymanit z problémů, které mu v budoucnu mohou způsobit čím dál přísnější emisní limity. Dělá sice silná auta s charakterem, ale chybí mu ta úsporná, která by pomáhala vyvažovat flotilové emise. A těch mají zase dost Francouzi.

Nový Fiat Punto: I takto může dopadnout partnerství FCA a Renaultu

Nový Fiat Punto: I takto může dopadnout partnerství FCA a Renaultu

Jenže sláva se nekoná. Jak to vypadá, byla odsouzena k záhubě už na samotném začátku. Koncerny FCA a Groupe Renault by si podíl rozdělily rovnoměrně, což se ale nemuselo hodit akcionářům. 15procentní podíl v Renaultu má francouzská vláda, která je zároveň největším akcionářem. Její podíl by klesnul na 7,5 procenta, navíc by byla ohrožena pracovní místa občanů Francie. Psali jsme o tom v samostatném článku.

Francouzská vláda má obavy ze spojení FCA a Renaultu. Za vším jsou peníze

Francouzská vláda má obavy ze spojení FCA a Renaultu. Za vším jsou peníze

Vezmeme-li v potaz, že cílem nebylo vyrábět „Renault Hellcat“, ale hlavně vozy velikosti Fiatu Punto s co nejčistějším pohonem, je překvapivé, že od jednání odstoupil právě italsko-americký koncern FCA. Právě tomu totiž fúze měla vytrhnout trn z paty. Podle The Financial Times se dokonoce dohodl s automobilkou Tesla na zařazení elektroaut do své flotily, aby se vyhnul pokutám po zavedení přísných emisních limitů v roce 2021.

Koncern FCA našel šikovnou kličku, jak se vyhnout pokutám za vysoké emise

Koncern FCA našel šikovnou kličku, jak se vyhnout pokutám za vysoké emise

Podle agentury AP byly důvodem k rozhodnutí FCA současné politické podmínky ve Francii. Vláda chtěla do všeho více mluvit, což je přirozené, pokud by bránila zájmy země ve vztahu k udržení pracovních míst. Požadovala také záruky, že nebudou uzavírány žádné továrny Renaultu ve Francii. Zajímavé je, že podle zdrojů agentury Reuters bylo ještě včera všechno na dobré cestě k uzavření dohody…

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 193 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků