Ze spojení FCA a Renaultu nic nebude. Důvodem je politická situace ve Francii

Zprvu to vypadalo, že k spojení koncernu FCA a Renaultu skutečně dojde. Pak ale do všeho začala promlouvat francouzská vláda a naděje na novou alianci se rozplynuly.

Spojení koncernu FCA s Groupe Renault je jedno z hlavních témat posledních týdnů. Kdyby k němu skutečně došlo, vznikla by třetí největší automobilka světa a FCA by se dokázalo vymanit z problémů, které mu v budoucnu mohou způsobit čím dál přísnější emisní limity. Dělá sice silná auta s charakterem, ale chybí mu ta úsporná, která by pomáhala vyvažovat flotilové emise. A těch mají zase dost Francouzi.

Nový Fiat Punto: I takto může dopadnout partnerství FCA a Renaultu

Nový Fiat Punto: I takto může dopadnout partnerství FCA a Renaultu

Jenže sláva se nekoná. Jak to vypadá, byla odsouzena k záhubě už na samotném začátku. Koncerny FCA a Groupe Renault by si podíl rozdělily rovnoměrně, což se ale nemuselo hodit akcionářům. 15procentní podíl v Renaultu má francouzská vláda, která je zároveň největším akcionářem. Její podíl by klesnul na 7,5 procenta, navíc by byla ohrožena pracovní místa občanů Francie. Psali jsme o tom v samostatném článku.

Francouzská vláda má obavy ze spojení FCA a Renaultu. Za vším jsou peníze

Francouzská vláda má obavy ze spojení FCA a Renaultu. Za vším jsou peníze

Vezmeme-li v potaz, že cílem nebylo vyrábět „Renault Hellcat“, ale hlavně vozy velikosti Fiatu Punto s co nejčistějším pohonem, je překvapivé, že od jednání odstoupil právě italsko-americký koncern FCA. Právě tomu totiž fúze měla vytrhnout trn z paty. Podle The Financial Times se dokonoce dohodl s automobilkou Tesla na zařazení elektroaut do své flotily, aby se vyhnul pokutám po zavedení přísných emisních limitů v roce 2021.

Koncern FCA našel šikovnou kličku, jak se vyhnout pokutám za vysoké emise

Koncern FCA našel šikovnou kličku, jak se vyhnout pokutám za vysoké emise

Podle agentury AP byly důvodem k rozhodnutí FCA současné politické podmínky ve Francii. Vláda chtěla do všeho více mluvit, což je přirozené, pokud by bránila zájmy země ve vztahu k udržení pracovních míst. Požadovala také záruky, že nebudou uzavírány žádné továrny Renaultu ve Francii. Zajímavé je, že podle zdrojů agentury Reuters bylo ještě včera všechno na dobré cestě k uzavření dohody…

TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

včera | Petr Schnagl | 7 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 14 příspěvků