Ze spojení FCA a Renaultu nic nebude. Důvodem je politická situace ve Francii

Zprvu to vypadalo, že k spojení koncernu FCA a Renaultu skutečně dojde. Pak ale do všeho začala promlouvat francouzská vláda a naděje na novou alianci se rozplynuly.

Spojení koncernu FCA s Groupe Renault je jedno z hlavních témat posledních týdnů. Kdyby k němu skutečně došlo, vznikla by třetí největší automobilka světa a FCA by se dokázalo vymanit z problémů, které mu v budoucnu mohou způsobit čím dál přísnější emisní limity. Dělá sice silná auta s charakterem, ale chybí mu ta úsporná, která by pomáhala vyvažovat flotilové emise. A těch mají zase dost Francouzi.

Nový Fiat Punto: I takto může dopadnout partnerství FCA a Renaultu

Nový Fiat Punto: I takto může dopadnout partnerství FCA a Renaultu

Jenže sláva se nekoná. Jak to vypadá, byla odsouzena k záhubě už na samotném začátku. Koncerny FCA a Groupe Renault by si podíl rozdělily rovnoměrně, což se ale nemuselo hodit akcionářům. 15procentní podíl v Renaultu má francouzská vláda, která je zároveň největším akcionářem. Její podíl by klesnul na 7,5 procenta, navíc by byla ohrožena pracovní místa občanů Francie. Psali jsme o tom v samostatném článku.

Francouzská vláda má obavy ze spojení FCA a Renaultu. Za vším jsou peníze

Francouzská vláda má obavy ze spojení FCA a Renaultu. Za vším jsou peníze

Vezmeme-li v potaz, že cílem nebylo vyrábět „Renault Hellcat“, ale hlavně vozy velikosti Fiatu Punto s co nejčistějším pohonem, je překvapivé, že od jednání odstoupil právě italsko-americký koncern FCA. Právě tomu totiž fúze měla vytrhnout trn z paty. Podle The Financial Times se dokonoce dohodl s automobilkou Tesla na zařazení elektroaut do své flotily, aby se vyhnul pokutám po zavedení přísných emisních limitů v roce 2021.

Koncern FCA našel šikovnou kličku, jak se vyhnout pokutám za vysoké emise

Koncern FCA našel šikovnou kličku, jak se vyhnout pokutám za vysoké emise

Podle agentury AP byly důvodem k rozhodnutí FCA současné politické podmínky ve Francii. Vláda chtěla do všeho více mluvit, což je přirozené, pokud by bránila zájmy země ve vztahu k udržení pracovních míst. Požadovala také záruky, že nebudou uzavírány žádné továrny Renaultu ve Francii. Zajímavé je, že podle zdrojů agentury Reuters bylo ještě včera všechno na dobré cestě k uzavření dohody…

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Dnes je díky spojení s Nissanem třetí největší autoskupinou na světě.

Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

Vylepšené Mini SE Countryman nás fakt bavilo! Tříválec do zásuvky má síly až až

Mini Cooper SE Countryman All4

Jen pár desítek hodin před tím, než Česká republika na vládním semaforu zčervenala, jsme si stihli odskočit do Německa na projížďku s vylepšeným plug-in hybridním Mini Countryman. A ta jízda fakt stála za to!

26.  9.  2020 | Jan Mička | 15 příspěvků
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků