Ze spojení FCA a Renaultu nic nebude. Důvodem je politická situace ve Francii

Zprvu to vypadalo, že k spojení koncernu FCA a Renaultu skutečně dojde. Pak ale do všeho začala promlouvat francouzská vláda a naděje na novou alianci se rozplynuly.

Spojení koncernu FCA s Groupe Renault je jedno z hlavních témat posledních týdnů. Kdyby k němu skutečně došlo, vznikla by třetí největší automobilka světa a FCA by se dokázalo vymanit z problémů, které mu v budoucnu mohou způsobit čím dál přísnější emisní limity. Dělá sice silná auta s charakterem, ale chybí mu ta úsporná, která by pomáhala vyvažovat flotilové emise. A těch mají zase dost Francouzi.

Nový Fiat Punto: I takto může dopadnout partnerství FCA a Renaultu

Nový Fiat Punto: I takto může dopadnout partnerství FCA a Renaultu

Jenže sláva se nekoná. Jak to vypadá, byla odsouzena k záhubě už na samotném začátku. Koncerny FCA a Groupe Renault by si podíl rozdělily rovnoměrně, což se ale nemuselo hodit akcionářům. 15procentní podíl v Renaultu má francouzská vláda, která je zároveň největším akcionářem. Její podíl by klesnul na 7,5 procenta, navíc by byla ohrožena pracovní místa občanů Francie. Psali jsme o tom v samostatném článku.

Francouzská vláda má obavy ze spojení FCA a Renaultu. Za vším jsou peníze

Francouzská vláda má obavy ze spojení FCA a Renaultu. Za vším jsou peníze

Vezmeme-li v potaz, že cílem nebylo vyrábět „Renault Hellcat“, ale hlavně vozy velikosti Fiatu Punto s co nejčistějším pohonem, je překvapivé, že od jednání odstoupil právě italsko-americký koncern FCA. Právě tomu totiž fúze měla vytrhnout trn z paty. Podle The Financial Times se dokonoce dohodl s automobilkou Tesla na zařazení elektroaut do své flotily, aby se vyhnul pokutám po zavedení přísných emisních limitů v roce 2021.

Koncern FCA našel šikovnou kličku, jak se vyhnout pokutám za vysoké emise

Koncern FCA našel šikovnou kličku, jak se vyhnout pokutám za vysoké emise

Podle agentury AP byly důvodem k rozhodnutí FCA současné politické podmínky ve Francii. Vláda chtěla do všeho více mluvit, což je přirozené, pokud by bránila zájmy země ve vztahu k udržení pracovních míst. Požadovala také záruky, že nebudou uzavírány žádné továrny Renaultu ve Francii. Zajímavé je, že podle zdrojů agentury Reuters bylo ještě včera všechno na dobré cestě k uzavření dohody…

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků