Ze spojení FCA a PSA vzniká nová skupina Stellantis. Podnik chce změnit autoprůmysl

21 komentářů

Pepe
17. července • 18:18

Koncern sraček 😂.

Znalec
16. července • 18:19

Je to skoda.
Ďalšia redukcia pestrosti ponuky, ďalšia smola pre zákazníka.Ďalšia smola pre pracovníkov výrobných závodov, ktorí budú súťažiť so závodmi o ktorých doposiaľ netušili.Je to smutne, keď európsky autopriemysel vytrvalo účtovníci ťahajú na dno.A pritom sa to už stalo.USA sú príkladom toho, čo sa stane s autopriemyslom, keď hovoovedu účtovníci.Zánik diverzity, zánik pokrokových riešení. Len jedna technika v stokrát inej karosérii.V USA prišli Japonci a dorazili tie zvyšky pozostatkov slávnej minulosti us výrobcov.Kto príde do Európy?
Pravdepodobne Číňania.Je mi z toho smutno :-(

Allamarein
16. července • 18:51

Na znalce tedy plácáš pěkné kraviny.
Kdyby nedocházelo právě k takovému spojování, tak tu mnohé značky už dávno nejsou, pak by teprve nastal ten úpadek pestrosti nabídky. Ať se nám to líbí nebo ne, složitost a výrobní cena aut roste. Dílem vlivem předpisů, dílem našimi vlastními požadavky. Nebýt těch tebou opovrhovaných účetních, kteří drží náklady a rozlet konstruktérů trošku při zemi, auta by se cenově dostala naprosto mimo.
Sdílení nákladů se nevyhýbá ani prémiovým značkám, a ty si přitom mohou vzhledem ke svému postavení více dovolit pustit uzdu investicím. Nebýt spojování značek a spolupráce, dávno by tu s námi nebyl Seat, Škoda, Alfa Romeo, Citroën, Nissan nebo Kia.... Nebo třeba prémiové Jaguary a Land Rover, luxusní Bentley, menší sportovní značky.
Příchod Japonců a Korejců do USA naopak nastartoval lepší vývoj v amerických značkách, které do té doby jen dokola recyklovaly pravěkou techniku pod novým kabátkem. A ten "úpadek" v USA, o kterém píšeš, začal dávno před Japonci, dávno před účetními. A byl právě proto, že značek bylo příliš mnoho, a nebyly zkrátka konkurenceschopné. Mohly zaniknout hned, ale zůstaly na trhu o desetiletí déle díky sdílení techniky napříč jednotlivými koncerny.

jozka
16. července • 20:36
Allamarein
16. července • 20:47

Jé, to je divné, značky v jednom spolu sdílí techniku... u dodávek... Jak se to mohlo stát?
A jak se to mohlo stát už před téměř třiceti lety, a dokonce i mezi tehdy vůbec nepropojenými firmami? VW a Mercedes, "Eurovans", u osobních aut Mazda a Ford, nebo šestkrát překabátěný Nissan Navara... A kupodivu, tehdy si nikdo nestěžoval na nedostatečnou diverzitu. A najednou to vadí? Ale jděte do řiti.

jozka
17. července • 7:39

Pripominam, co tohle vlakno odstartovalo:USA sú príkladom toho, čo sa stane s autopriemyslom, keď hovoovedu účtovníci.
Zánik diverzity, zánik pokrokových riešení.
Len jedna technika v stokrát inej karosérii.Takze, zadna diverzita, zadna nova technicka reseni, jen jine odznacky, to je to o co v tomto vlaknu kraci a co evidentne nejste s to pochopit. Ona totiz diverzita nespociva v tom, ze na jedno auto lipnou ruzne nazvy, ale v tom, ze ruzne automobilky vymysleji ruzne postupy a ty nejlepsi (a ano, i cena je jednim z parametru) se pak prosadi. To je to, o co Staty prisly a dodnes se uplne nevzpamatovaly a Evropa je cim dal vic nasleduje.A kam pujdu, je s dovolenim moje vec.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Allamarein
17. července • 7:54

Máš pocit, jožko, že se vyvíjí málo pokrokových řešení a inovací? Tak otevři oči a čti, co se děje, protože realita ti dost zřetelně ukazuje, jak jsi mimo a hloupý.

jozka
17. července • 8:36

Takze dosly argumenty? Beru na vedomi.

Allamarein
17. července • 9:33

Argumenty? Vždyť je neumíš ani poznat a pochopit. Napsal jsem jich tu docela dost, zatímco ty jsi vytáhl jednu dodávku a nic více. Kdybys aspoň s něčím přišel, tak řeknu, že už jsi v koncích, ale ty jsi zatím ani s ničím nezačal... :-D

JA-NE
16. července • 16:04

Tesim sa na dalsie komentare.

Revizor
16. července • 13:44

Klub neúspěšných. To jsem zvědav co vymyslí.

vvvv
22. července • 19:16

:-D:-D:-D to napsal vesnicky skodofkofil v umazanych monterkaaach.....

mrazik
17. července • 9:07

Naopak je to v tehle dobe velice chytry tah. Proc ma kazda automobilka utracet miliardy na vyvoji, kdyz je mohou rozlozit mezi vice automobilek a profitovat z toho vsichni. Vsak uplne stejne to dela VW.

chytrak
16. července • 15:08

Přesně. Nepochybuju, že Tavares je schopný šéf, peogeot vytáhl ze pěknýho bláta, Opel přetočil na zsik během roku (ale není to jen účetní operace?). Ale ta koule na noze jménem skupina fiat, ta bude těžká. Nejrozumnější by bylo je zavřít, ale jelikož budou mít rozděleno představenstvo 50:50 tak to nepůjde. Jsem zvědav co vykouzlí. Co jim ale určitě nepřeju, je aby fiat nevykouzlil nějaké odškodné za nic jako s GM.:-O

Roman
16. července • 16:15

Můžete si říkat chytrak, ale chytrý nejste.

Honimir
16. července • 15:06

Konečně můžou společně bojovat pro Gely či Tata

petr r. (petrumr)
16. července • 18:43

a kdo? Klub neuspěšných je koncern vw, ten neumí vyrobit v čr ani elektroauto natož hybrida.

Tom
17. července • 10:07

A na to jste přišel jak? Já vidím kolem sebe super iV už docela často, s ohledem na ostatní hybridy.

pacho
17. července • 19:18

kúpiť auto, čo neprejde losím testom, za také prachy, to je už naozaj na diagnóz.

Allamarein
17. července • 11:40

No, to ale neznamená, že je to povedený model nebo povedená pohonná soustava. Staré turbo a DSG není pro hybrid to pravé. Problém je, že VW momentálně nic jiného nemá, a tak tuhle kombinaci musí dávat do všech aut.

Allamarein
16. července • 14:49

Ale ten článek nebyl o vaší domácnosti.

Doporučujeme

Články odjinud