Ze spojení FCA a PSA vzniká nová skupina Stellantis. Podnik chce změnit autoprůmysl

Koncerny v současné době realizují dříve oznámený plán spojení podniků. Teď už víme, jak se bude nově vzniklá skupina jmenovat.

O oficiálním uzavření dohody sloučení dvou velkých automobilových koncernů FCA a PSA jsme se dozvěděli už minulý rok v prosinci. Nyní společnosti dokončily jednu z etap této fúze a oznamují, že název nové skupiny bude Stellantis. Název vychází z latinského „stello“, což znamená „zářit hvězdami“.

Nový Citroën C4 a ë-C4 detailně: Hledí na pohodlí uvnitř, elektrikář zvládne 350 km

Nový Citroën C4 a ë-C4 detailně: Hledí na pohodlí uvnitř, elektrikář zvládne 350 km

Samotný název má pochopitelně z marketingového hlediska hlubší význam a společnosti k němu dodávají následující: „Latinský původ názvu vzdává hold bohaté historii obou zakládajících společností, zatímco evokace astronomie ukazuje na energii, optimismus a schopnosti obnovy, jež inspirovaly celou fúzi, která změní automobilový průmysl.“

Koncerny FCA a PSA uzavřely minulý rok dohodu o fúzi s cílem snižovat náklady či investovat do aktuálních trendů v oblasti elektromobility a technologií pro autonomní jízdu. Akcie budou rozděleny 50:50 a sloučením koncernů vznikne společnost s tržní hodnotou skoro 50 miliard dolarů. Dokončení projektu fúze by mělo proběhnout v prvním čtvrtletí roku 2021.

Dny Fiatu 500L Cross jsou sečteny. Italové se ho zbaví kvůli oplastovanému Tipu

Dny Fiatu 500L Cross jsou sečteny. Italové se ho zbaví kvůli oplastovanému Tipu

Představenstvo bude tvořit pět zástupců FCA a stejný počet zástupců PSA. Generálním ředitelem firmy by se měl pro prvních pět let po spojení stát Carlos Tavares, současný šéf skupiny PSA. Název Stellantis bude používán výhradně na úrovni skupiny jako firemní značka. Názvy a loga stávajících značek skupiny zůstanou nezměněny.

Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 78 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků