Naposledy nám německý Opel ukazoval svůj elektrický závoďák Corsa-e Rally při tvrdém testování někdy na konci minulého roku. A teď už je oficiálně hotovo.

Naposledy nám německý Opel ukazoval svůj elektrický závoďák Corsa-e Rally při tvrdém testování někdy na konci minulého roku. A teď už je oficiálně hotovo.

Rallyový speciál na základě standardní  elektrické varianty nové Corsy  už má finální podobu a je připraven se utkat ve své vlastní sérii ADAC Opel e-Rally Cup.

Rallyový speciál na základě standardní elektrické varianty nové Corsy už má finální podobu a je připraven se utkat ve své vlastní sérii ADAC Opel e-Rally Cup.

V posledních fázích testování si elektrické rallye auto na zkoušku projelo simulaci kompletní délky dvou podniků německého rallye šampionátu (DRM), aby se potvrdilo, že i Corsa na baterky vydrží plné závodní nasazení.

V posledních fázích testování si elektrické rallye auto na zkoušku projelo simulaci kompletní délky dvou podniků německého rallye šampionátu (DRM), aby se potvrdilo, že i Corsa na baterky vydrží plné závodní nasazení.

Původně se měla Corsa-e Rally ukázat v rámci testování i na několika opravdových rallye závodech, současná opatření s ohledem na pandemii koronaviru tomu však zabránila.

Původně se měla Corsa-e Rally ukázat v rámci testování i na několika opravdových rallye závodech, současná opatření s ohledem na pandemii koronaviru tomu však zabránila.

Tovární rallye auto stále silně vychází z produkční e-Corsy, takže nabízí i standardní výkon elektromotoru 100 kW (136 koní), 260 N.m točivého momentu a stejnou kapacitu baterie 50 kWh.

Tovární rallye auto stále silně vychází z produkční e-Corsy, takže nabízí i standardní výkon elektromotoru 100 kW (136 koní), 260 N.m točivého momentu a stejnou kapacitu baterie 50 kWh.

Pro maximální využití energie bude nicméně rallye auto pracovat ve třech speciálních režimech.

Pro maximální využití energie bude nicméně rallye auto pracovat ve třech speciálních režimech.

V závodním režimu má být auto schopné využívat svůj plný výkon a točivý moment po alespoň 60 kilometrů.

V závodním režimu má být auto schopné využívat svůj plný výkon a točivý moment po alespoň 60 kilometrů.

K dispozici bude nicméně i nastavení pro závodění v dešti s omezením točivého momentu. Pro přejezdy mezi „erzetami“ posádky využijí režim „Eco“ k úspoře energie v bateriích.

K dispozici bude nicméně i nastavení pro závodění v dešti s omezením točivého momentu. Pro přejezdy mezi „erzetami“ posádky využijí režim „Eco“ k úspoře energie v bateriích.

Pro první sezónu ADAC Opel e-Rally Cup plánuje automobilka vyrobit celkem 20 exemplářů elektrického speciálu.

Pro první sezónu ADAC Opel e-Rally Cup plánuje automobilka vyrobit celkem 20 exemplářů elektrického speciálu.

 Zdroj: Opel

| Zdroj: Opel

 Zdroj: Opel

| Zdroj: Opel

 Zdroj: Opel

| Zdroj: Opel

Rallyový speciál na základě standardní  elektrické varianty nové Corsy  už má finální podobu a je připraven se utkat ve své vlastní sérii ADAC Opel e-Rally Cup.
V posledních fázích testování si elektrické rallye auto na zkoušku projelo simulaci kompletní délky dvou podniků německého rallye šampionátu (DRM), aby se potvrdilo, že i Corsa na baterky vydrží plné závodní nasazení.
Původně se měla Corsa-e Rally ukázat v rámci testování i na několika opravdových rallye závodech, současná opatření s ohledem na pandemii koronaviru tomu však zabránila.
Tovární rallye auto stále silně vychází z produkční e-Corsy, takže nabízí i standardní výkon elektromotoru 100 kW (136 koní), 260 N.m točivého momentu a stejnou kapacitu baterie 50 kWh.
12
Fotogalerie

Že nemají elektrické závoďáky zvuk? Takto se problému zhostil Opel

Motorsport není jen o rychlosti, ale také o řevu vyladěných motorů. Na tuto emocionální stránku věci se rozhodla odpovědět elektrická závodní Corsa.

Elektrický závoďák Opel Corsa-e Rally je připraven nastoupit do akce. Automobilka prozatím plánuje výrobu dvaceti kusů se 100kW elektromotorem, které budou připraveny ujet mezi nabitími minimálně 60 kilometrů v ostrém tempu. Tato zpráva zřejmě nechá chladnými všechny příznivce závodních speciálů s řvoucími motory a plameny šlehajícími z výfuku, nicméně o zvuk by neměli diváci přijít – byť bude v novém formátu.

Přepisy německé asociace motorsportu přímo vyžadují, aby byla auta slyšitelná kvůli bezpečnosti traťových komisařů i fanoušků. Proto Opel do závodní corsy namontoval reproduktory, které umí odolat vibracím, prachu i vlhkosti. Jsou umístěny vpředu a vzadu, mají výkon 400 wattů a disponují zesilovačem s vlastní řídící jednotkou. Systém vychází z otáček kol, měl by tedy brát v potaz i jejich prokluz.

U elektronického zvukového systému samozřejmě přichází na přetřes i hlučnost. Tu je možné regulovat – při přejezdech mezi rychlostními zkouškami je závodní corsa-e zticha, na plnou hlasitost jede při superspeciálkách. Práci vývojářů Opelu můžete posoudit dle přiloženého videa. První ostré nasazení je plánováno na ADAC Actronics Rally Sulingen ve dnech 7. a 8. května v rámci ADAC Opel e-Rally Cup.

Opel

Němec Adam Opel založil svou společnost už v roce 1862. Od roku 1899 v ní začal vyrábet automobily a v roce 1914 se stal největším německým výrobcem.

V letech 1929–1931 se vlastníkem Opelu stal General Motors. Od roku 2017 byl Opel dceřinou společností koncernu Groupe PSA, od roku 2021 patří do skupiny Stellantis.

Opel Astra • Opel Corsa • Opel Crossland X • Opel Grandland X • Opel Mokka • Opel Zafira • Opel Combo • Insignia Country Tourer • Insignia GSi

Doporučujeme

Články odjinud