Že nemají elektrické závoďáky zvuk? Takto se problému zhostil Opel

Motorsport není jen o rychlosti, ale také o řevu vyladěných motorů. Na tuto emocionální stránku věci se rozhodla odpovědět elektrická závodní Corsa.

Elektrický závoďák Opel Corsa-e Rally je připraven nastoupit do akce. Automobilka prozatím plánuje výrobu dvaceti kusů se 100kW elektromotorem, které budou připraveny ujet mezi nabitími minimálně 60 kilometrů v ostrém tempu. Tato zpráva zřejmě nechá chladnými všechny příznivce závodních speciálů s řvoucími motory a plameny šlehajícími z výfuku, nicméně o zvuk by neměli diváci přijít – byť bude v novém formátu.

Opel Corsa-e Rally už může závodit. Testování elektrického rallye auta proběhlo úspěšně

Opel Corsa-e Rally už může závodit. Testování elektrického rallye auta proběhlo úspěšně

Přepisy německé asociace motorsportu přímo vyžadují, aby byla auta slyšitelná kvůli bezpečnosti traťových komisařů i fanoušků. Proto Opel do závodní corsy namontoval reproduktory, které umí odolat vibracím, prachu i vlhkosti. Jsou umístěny vpředu a vzadu, mají výkon 400 wattů a disponují zesilovačem s vlastní řídící jednotkou. Systém vychází z otáček kol, měl by tedy brát v potaz i jejich prokluz.

Nový Opel Corsa-e oficiálně: Dvojče Peugeotu e-208 má 136 koní a ujede až 330 km

Nový Opel Corsa-e oficiálně: Dvojče Peugeotu e-208 má 136 koní a ujede až 330 km

U elektronického zvukového systému samozřejmě přichází na přetřes i hlučnost. Tu je možné regulovat – při přejezdech mezi rychlostními zkouškami je závodní corsa-e zticha, na plnou hlasitost jede při superspeciálkách. Práci vývojářů Opelu můžete posoudit dle přiloženého videa. První ostré nasazení je plánováno na ADAC Actronics Rally Sulingen ve dnech 7. a 8. května v rámci ADAC Opel e-Rally Cup.

Opel

Němec Adam Opel založil svou společnost už v roce 1862. Od roku 1899 v ní začal vyrábet automobily a v roce 1914 se stal největším německým výrobcem.

V letech 1929–1931 se vlastníkem Opelu stal General Motors. Od roku 2017 byl Opel dceřinou společností koncernu Groupe PSA, od roku 2021 patří do skupiny Stellantis.

Opel Astra • Opel Corsa • Opel Crossland X • Opel Grandland X • Opel Mokka • Opel Zafira • Opel Combo • Insignia Country Tourer • Insignia GSi

TEST BMW M3 Competition: Nekouše, ale stejně ho budete šťourat klackem

BMW M3 Competition

Šestiválec, dvě turba, pohon zadních kol a rozměry a hmotnost dvacet let staré M5. Nové BMW M3 Competition je tady a brousí si zuby na to nejlepší, co se dnes dá koupit.

včera | Vladimír Kadera
TEST Volkswagen Golf GTD 2.0 TDI (147 kW) DSG: Palba z černé pistole

Volkswagen Golf GTD

Po testech Volkswagenů Golf GTE a GTI tady máme tu zřejmě nejméně sportovní variantu GTD. Ačkoliv to není sporťák, svůj smysl v nabídce rozhodně má.

14.  5.  2021 | Richard Herbich | 10 příspěvků
Řídili jsme nové Porsche Taycan Cross Turismo: Letí na silnici, dovádí v terénu!

Porsche Taycan Cross Turismo

Dostali jsme příležitost vyzkoušet nový přírůstek do elektrické rodiny Porsche Taycan. Je praktičtější a neztratí se ani mimo zpevněné cesty.

12.  5.  2021 | Stanislav Kolman | 5 příspěvků