Bouřlivé diskuze kolem normy Euro 7 pomalu utichají a zdá se, že obě strany nakonec našly smír v méně přísných limitech. Foto: Michal Kolert

Bouřlivé diskuze kolem normy Euro 7 pomalu utichají a zdá se, že obě strany nakonec našly smír v méně přísných limitech. Foto: Michal Kolert

Ty se poprvé zabývají nejen oxidem uhelnatým a oxidy dusíku, ale také emisí prachových částic z brzd a pneumatik.

Ty se poprvé zabývají nejen oxidem uhelnatým a oxidy dusíku, ale také emisí prachových částic z brzd a pneumatik.

Od té doby si elektromobily už nebudou moci říkat „bezemisní“. Zdroj: Pixabay

Od té doby si elektromobily už nebudou moci říkat „bezemisní“. Zdroj: Pixabay

Hlavní problém tkvěl v příliš přísných limitech stanovených k roku 2025. Zdroj: Škoda Auto

Hlavní problém tkvěl v příliš přísných limitech stanovených k roku 2025. Zdroj: Škoda Auto

Automobilky si dříve stěžovaly na nekompletní nebo nepřesně definované postupy měření, což jim znemožňovalo řádně rozjet vývoj, respektive definovat požadavky na součástky do nových systémů pro externí dodavatele. Zdroj: Audi

Automobilky si dříve stěžovaly na nekompletní nebo nepřesně definované postupy měření, což jim znemožňovalo řádně rozjet vývoj, respektive definovat požadavky na součástky do nových systémů pro externí dodavatele. Zdroj: Audi

Nadměrné investice by neúměrně prodražily zatím cenově dostupné vozy, což by poškodilo klienty s nižšími rozpočty na nové auto. Zdroj: Škoda Auto

Nadměrné investice by neúměrně prodražily zatím cenově dostupné vozy, což by poškodilo klienty s nižšími rozpočty na nové auto. Zdroj: Škoda Auto

Jinak řečeno, negativní ekonomické dopady by byly drahou cenou za minimální zlepšení ovzduší. 

Jinak řečeno, negativní ekonomické dopady by byly drahou cenou za minimální zlepšení ovzduší. 

Tvrdá jednání a jednotný odpor zemí přinesl ovoce.

Tvrdá jednání a jednotný odpor zemí přinesl ovoce.

Termín implementace se prodloužil na 30 dní od vstupu nařízení v platnost pro kategorie M1 a N1 a na 42 měsíců pro všechny registrace. Foto: Renault

Termín implementace se prodloužil na 30 dní od vstupu nařízení v platnost pro kategorie M1 a N1 a na 42 měsíců pro všechny registrace. Foto: Renault

Pro nákladní kategorie M2, M3, N2, N3 a O3, O4 je lhůta stanovena na 48 měsíců od vstupu nařízení v platnost pro nové typy a 60 měsíců pro všechny registrace. Zdroj: Tatra Trucks

Pro nákladní kategorie M2, M3, N2, N3 a O3, O4 je lhůta stanovena na 48 měsíců od vstupu nařízení v platnost pro nové typy a 60 měsíců pro všechny registrace. Zdroj: Tatra Trucks

Limity výfukových plynů beze změny přecházejí ze současné normy Euro 6 a to včetně metodiky měření. Zdroj: Pixabay.com

Limity výfukových plynů beze změny přecházejí ze současné normy Euro 6 a to včetně metodiky měření. Zdroj: Pixabay.com

Harmonizací prošla rovněž nařízení týkající se emisí z brzd a pneumatik. Zdroj: Audi

Harmonizací prošla rovněž nařízení týkající se emisí z brzd a pneumatik. Zdroj: Audi

Více o finální podobě podmínek Euro 7 bude známo po schválení věci Evropským parlamentem a Komisí. Zdroj: Toyota

Více o finální podobě podmínek Euro 7 bude známo po schválení věci Evropským parlamentem a Komisí. Zdroj: Toyota

Ty se poprvé zabývají nejen oxidem uhelnatým a oxidy dusíku, ale také emisí prachových částic z brzd a pneumatik.
Od té doby si elektromobily už nebudou moci říkat „bezemisní“. Zdroj: Pixabay
Hlavní problém tkvěl v příliš přísných limitech stanovených k roku 2025. Zdroj: Škoda Auto
Automobilky si dříve stěžovaly na nekompletní nebo nepřesně definované postupy měření, což jim znemožňovalo řádně rozjet vývoj, respektive definovat požadavky na součástky do nových systémů pro externí dodavatele. Zdroj: Audi
13
Fotogalerie

Zdravý rozum ještě existuje! Norma Euro 7 prošla v nové podobě, auta nemusejí dramaticky zdražit

Norma Euro 7 v původním znění by podle automobilek výrazně poškodila průmysl i spotřebitele a podpořila vymření levných automobilů. Nic takového se zatím nekoná a nová podoba je rozumným kompromisem.

Bouřlivé diskuze kolem normy Euro 7 utichají a zdá se, že obě strany nakonec našly smír v méně přísných limitech. Ty se poprvé zabývají nejen oxidem uhelnatým a oxidy dusíku, ale také emisí prachových částic z brzd a pneumatik. Od té doby si elektromobily už nebudou moci říkat „bezemisní“.

Hlavní problém tkvěl v příliš přísných limitech stanovených k roku 2025. Automobilky si dříve stěžovaly na nekompletní nebo nepřesně definované postupy měření, což jim znemožňovalo řádně rozjet vývoj, respektive definovat požadavky na součástky do nových systémů pro externí dodavatele. Nadměrné investice by neúměrně prodražily zatím cenově dostupné vozy, což by poškodilo klienty s nižšími rozpočty na nové auto. A to jsou jen jedny z mnoha problémů původní normy Euro 7. Jinak řečeno, negativní ekonomické dopady by byly drahou cenou za minimální zlepšení ovzduší. 

Tvrdá jednání a jednotný odpor zemí přinesl ovoce. Termín implementace se prodloužil na 30 dní od vstupu nařízení v platnost pro kategorie M1 a N1 a na 42 měsíců pro všechny registrace. Pro nákladní kategorie M2, M3, N2, N3 a O3, O4 je lhůta stanovena na 48 měsíců od vstupu nařízení v platnost pro nové typy a 60 měsíců pro všechny registrace. Limity výfukových plynů beze změny přecházejí ze současné normy Euro 6 a to včetně metodiky měření.

Dále se podařilo upravit zásahy palubního systému měření emisí OBM na takovou míru, aby neohrožovaly bezpečnost dopravy. Harmonizací prošla rovněž nařízení týkající se emisí z brzd a pneumatik. Více o finální podobě podmínek Euro 7 bude známo po schválení věci Evropským parlamentem a Komisí.

Doporučujeme

Články odjinud