Zbrusu nové Volvo XC90 First Edition bylo rozprodáno během 47 hodin

Zbrusu nové Volvo XC90 First Edition bylo rozprodáno během 47 hodin

Všech 1927 zbrusu nových vozů Volvo XC90 First Edition s individuálním číselným označením dostupných pouze prostřednictvím online prodeje bylo vyprodáno 47 hodin po otevření obchodu, ke kterému došlo ve středu v 16 hodin odpoledne (SEČ). Většina vozů byla zarezervována do jedné hodiny od zahájení prodeje. Během největší špičky se prodalo každou minutu 7 vozů.
 
"Tento úspěch nás velice těší, ale ve skutečnosti nás nepřekvapuje," konstatuje Alain Visser, senior viceprezident oddělení pro marketing, prodej a zákaznický servis ve společnosti Volvo Car Group. "Po celosvětové premiéře, která se konala minulý týden, vyeskaloval obrovský zájem
o XC90 až do astronomických výšin."

Vozy edice First Edition, které oslavují rok založení automobilky Volvo, byly jako vůbec první Volva v historii k dispozici výhradně prostřednictvím online prodeje.

Majitelé limitované edice First Edition, jinak řečeno toho nejlepšího SUV na světě, získají plně vybavené vozy nesoucí na krytech prahových lišt své unikátní číselné označení a charakteristický znak na dveřích zavazadlového prostoru. 

"První zájemci si zamluvili svá oblíbená čísla během prvních vteřin. Tato rychlá reakce nám jen potvrdila, že je XC90 skutečně legendárním modelem. V budoucnosti se edice First Edition bezpochyby stane žádaným sběratelským artiklem," dodává Alain Visser.
 
Černý lak karoserie a kožené čalounění sedadel ve světlém provedení Amber
Černý lak karoserie Onyx Black a 8paprsková 21" kola Inscription jsou kombinována se sedadly čalouněnými světlou kůží Amber, s kůží potaženou palubní deskou v černém provedení Charcoal a s dřevěným obložením interiéru Linear Walnut.

Každé Volvo XC90 First Edition bude poháněno vysoce výkonným benzínovým nebo naftovým motorem (dle nabídky v dané zemi) nové rodiny čtyřválcových hnacích agregátů Volvo Drive-E. Benzínová verze T6 s přeplňováním v kombinaci kompresor a turbodmychadlo nabízí výkon 320 koní. Naftový motor D5 (dostupný v nabídce First Edition pro český trh) se dvěma turbodmychadly má výkonové parametry 225 koní a 470 Nm a spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou s plynulým chodem.

Neobyčejný dotykový displej v podobě tabletu

Jedním z nejvýraznějších prvků ve zbrusu nové XC90 je dotykový displej v provedení tabletu, který je zasazen ve středové konzole. Jedná se o srdce zbrusu nového palubního ovládacího systému, který je prakticky prost veškerých tlačítek a pro řidiče představuje nový způsob ovládání jejich vozu a současně i přístup k internetovým produktům a službám.
 
Špičkový audiosystém Bowers & Wilkins zahrnuje zesilovač třídy D o výkonu 1 400 W, 19 reproduktorů, jeden z prvních ve voze integrovaných vzduchem chlazených subwooferů a také nejmodernější software pro zpracování zvuku, který nabízí emocionální zážitek rovný skvěle ozvučenému živému vystoupení.

Nejkomplexnější sada standardních bezpečnostních systémů

Zbrusu nová XC90 nabízí nejkomplexnější a technologicky nejdůmyslnější sadu standardních bezpečnostních funkcí, které jsou v automobilovém průmyslu dostupné. Součástí této sady jsou dvě celosvětové technologické novinky: systém ochrany při neúmyslném sjetí z vozovky a schopnost automatického zabrzdění v křižovatce.
 
Standardní výbava zahrnuje také systém City Safety, jehož název se stal označením zaštiťujícím všechny systémy vyvinuté automobilkou Volvo Cars, které využívají funkci automatického brzdění plnou brzdnou silou. Nyní systém dokáže kromě vozidel rozpoznat také cyklisty a chodce, a to ve dne i v noci.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků