Zbrusu nové Porsche 935: Okruhová hračka má 700 koní a tučnou cenovku

Slavný „Moby Dick“, tedy závodní Porsche 935/78, se dočkal moderního ztvárnění. Automobilka jej popisuje jako „narozeninový dárek od divize Porsche Motorsport pro fanoušky na celém světě“.

Svou bohatou historii v motorsportu a rovněž letošní 70. výročí od výroby prvního modelu oslavuje Porsche ve velkém stylu. Během akce Rennsport Reunion na okruhu Laguna Seca Raceway byla představena moderní reinterpretace legendárního závodního Porsche 935/78 ze 70. let, známého pod přezdívkou „Moby Dick“.

Novinka tak designem vychází ze starého vozu a přichází s prodlouženou aerodynamickou karoserií, jejíž délka čítá 4,87 metru. Technicky přitom nové Porsche 935 využívá techniku sériového modelu 911 GT2 RS. Vzadu tak najdete plochý šestiválec o objemu 3,8 litru, přeplňovaný dvojicí turbodmychadel a produkující 515 kW (700 koní). Na místě zůstává i sedmistupňová dvouspojková převodovka PDK.

Porsche potvrzuje konec naftových motorů. Další kroky nikoho nepřekvapí

Porsche potvrzuje konec naftových motorů. Další kroky nikoho nepřekvapí

Mnoho detailů na vnějšku i uvnitř vozu odkazuje na další slavné závodní vozy Porsche. Zadní LED svítilny na krajních plochách zadního spoileru jsou inspirovány LMP1 prototypem 919 Hybrid, vnější zrcátka pochází ze současného závoďáku 911 RSR a třeba viditelné koncovky výfuku napodobují Porsche 908 z roku 1968.

Původní kabina GT2 RS prošla klasickou závodní proměnou. Ovládací prvky byly řádně zjednodušeny, displej infotainmentu zde nenajdete a volant z uhlíkového kompozitu a za ním umístěný barevný displej je přezvat ze závodního 911 GT3 R. Nechybí zde ochranný rám a vůz je standardně dodáván pouze se skořepinovou sedačkou řidiče. Sedadlo spolujezdce vám ale Porsche na přání vrátí.

Rallyové Porsche Cayman GT4 se oficiálně ukázalo v akci. Jezdí mu to skvěle

Rallyové Porsche Cayman GT4 se oficiálně ukázalo v akci. Jezdí mu to skvěle

Díky ještě rozsáhlejšímu použití karbonových dílů a absenci komfortní výbavy pak nová 935 zhubla přibližně 90 kg z původního hmotnosti GT2 RS (1470 kg). Auto dále používá závodní šestipístkové jednodílné hliníkové brzdové třmeny v kombinaci s ocelovými drážkovanými kotouči s vnitřním chlazením a průměrem 380 mm. Zadní náprava je vybavena čtyřpístkovými třmeny a kotouči o průměru 355 mm. Stabilizační systémy jako PSM nebo ABS jsou stále k dispozici, řidič je ale může jednoduše zcela vypnout spínačem na středové konzoli.

Moderní Porsche 935 není homologováno pro využití na silnici, ani není pravověrným závodním strojem pro některý ze současných okruhových šampionátů. Míří hlavně na sběratele a nadšence do limitovaných okruhových hraček. Porsche modelu vyrobí jen 77 kusů. Cena už je stanovena: 701 948 euro bez DPH (asi 18 milionů korun).

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků