Záznam o dopravní nehodě: Kdy jej vyplnit a kdy raději hned volat policii?

Honza  |  04. 03. 2019 11:01

Upřímně po zkušenosti, kdy do mě nacouval pan na Letné je pro mě výsledek bohužel volat Policii vždy.
Auto vypadalo na první pohled ok, až při bližším zkoumání to tak nebylo, což potvrdila i návštěva servisu - oprava za 60000,-
Navíc z pro mě nepochopitelného důvodu, vyník zaslal dopis své pojišťovně, že to vlastně tak nebylo - přestože jsme v dobré víře sepsali euroformulář, nikdo na nikoho nenaléhal - a aniž by mě kontaktovali, tak pojišťovna z jeho povinného ručení zaplatila pouze polovinu. Důvod co pán psal, byl více než komický - nefungovaly mu couvací senzory... ;)
Takže abych to shrnul, auto bylo cca 4 měsíce v servisu - kvůli pojišťovně, po této době pojišťovna zaplatila polovinu. Poté, po pár urgencích to doplatili.
Ale výsledek je pro mě bohužel jak jsem psal volat vždy. U nás se bohužel nedomluvíte ani s na první pohled s normálním člověkem...

Odpovědět  |   | 
Kenny  |  04. 03. 2019 11:56

Policii volat VZDY. Pojistovny jsou totiz mooooc velci darebaci, co chteji aby jste platili o 106. Nejlip za uplne vsechno. Jakmile nedjboze dojde na nejaky problem, vzdkycky million duvodu a podminek proc to pro Vas vlastne neplati a jine. A nejaky sepsany papir, ale pche. Nekoho fiktivne sejmu sam, sepisu papir za oba a budu se domahat skody. Policie se vola a volat bude. Idealni je mit i zaznam z palubni kamery. Dalsi prasarna je jejich predstava o amortizaci. Zaplati cast s tim, ze dostanete na auto nove dily. Jenze jakykoliv zasah do karoserie ktera byla dobra je uz zasah, vcetne prelakovani a jine. Takze clovek je poskozeny vzdycky, nehlede k tomu ze jsou s tim opletacky. Druha vec je, ze cast lidi neumi a nechce umet jezdit. Neni nad to do vas na eskalatoru alespon strcit ramenem, na silnici pak stejny pristup.

Odpovědět  |   | 
Tomáš  |  04. 03. 2019 12:45

Super napísaný článok... proste - zo života..

Odpovědět  |   | 
kodl  |  04. 03. 2019 15:28

Mobilní telefonista mi narazil do zadku. Policie odhadla škodu na 30 tis., pojišťovák na 50 tis. a faktura byla na 92 tis.
A jindy zase mobilní telefonista s mobilem u ucha mi nedal přednost. Přivolaná policie mu sdělila, že tím přišel o plný počet bodů a dostal pokutu. Bez policie by byl čistej jak lilium.
Jak by se to řešilo, kdyby viník jeden den podepsal protokol o nehodě a druhý den se rozpomněl, že byl nepříčetný, případně pod vlivem (to dnes advokáti vydávají za polehčující okolnost)?

Odpovědět  |   | 
Aleš  |  05. 03. 2019 09:50

No, vždy je všechno otázka dokazování. Já bych určitě volal policii VŽDY. Pokud jsem poškozený, má to zřejmý význam z hlediska mé právní jistoty. Provedou dech. zkoušku a dokumentaci místa DN, čímž zadokumentují (a mohu i já) polohu vozidel a situaci, což je z pohledu pozdějšího dokazování to nejlepší. Pokud jsem viník, jde o to, aby mě potom vykutálený poškozený donekonečna neotravoval s další a další škodou (doplacením, že ještě zjistil tohle a tohle) či dokonce s následným zraněním. Jsem pojištěný a když se jezdí, tak se bourá. To je život. Je lepší podle mého názoru zaplatit nějakou pokutu, vše uhradí pojišťovna, včetně ušlých zisků poškozeného a já mám klid. Kolikrát za život nabouráte, resp. zaviníte DN? Podle mě to takhle korektní, slušné a na úrovni. DN se zraněním či usmrcením - to je jiná kapitola.

Odpovědět  |   | 
Lord Owl  |  08. 03. 2019 07:30

až na ty pohádky ovčí babičky o bodech, kdy body na silnici policie nesčítá (jelikož ani ze zákona nemůže), dobré jako instruktážní text pro nevyježděné teenagery v autoškole....

Odpovědět  |   | 
Standem  |  05. 03. 2019 00:06

Bylo by velice dobré, kdyby autor článku citoval novelizaci zákona č. 361/2000 Sb. k 1.1.2018..., zejména paragraf 47 - dopravní nehoda.

... odborník se divy a lajk žasne...

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  05. 03. 2019 03:51

Určitě volat policii při dopravní nehodě protože u luxusního vozu může blbej nárazník s reflektorem stát přes 100 tisíc korun protože se jedná o auta za víc jak 1.5 milionů korun a to je potom masakr a že jih jezdí na silnici

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  05. 03. 2019 09:11

Autor nemá tak úplně pravdu. Např. pokud nabourám do plotu a majitel plotu zde bude přítomen, tak DN lze řešit na euroformulář. To samé pokud např. zezadu nabourám do druhé vozidla a toto odhodím na další vozidlo tak věc mohu řešit dvěma formuláři. Dále to co mají sjednané leasingové společnosti ve smlouvě není nad zákon o dopravě, tedy i střet leasingových vozidel pokud jsou splněny další podmínky by se měl řešit na euroformulář a ne se nutně dožadovat Policie.

Odpovědět  |   | 
Aleš  |  05. 03. 2019 09:40

Pane Mirku, z dikce ust. § 47 odst. 5 písm. a) zákona č. 361/2000 Sb., o silničním provozu, ve znění pozdějších předpisů, jasně vyplývá, cituji: "Povinnost podle odstavce 4 platí i v případě, kdy při dopravní nehodě a) dojde ke hmotné škodě na majetku třetí osoby, s výjimkou škody na vozidle, jehož řidič má účast na dopravní nehodě nebo škody na věci přepravované v tomto vozidle". Takže je to vždy "hlásná" DN policistovi se splnění povinností podle odstavce 4 (§ 47), kdy cituji: "Dojde-li při dopravní nehodě k usmrcení nebo zranění osoby nebo k hmotné škodě převyšující zřejmě na některém ze zúčastněných vozidel včetně přepravovaných věcí částku 100 000 Kč, jsou účastníci dopravní nehody povinni
a) neprodleně ohlásit dopravní nehodu policistovi,
b) zdržet se jednání, které by bylo na újmu řádného vyšetření dopravní nehody, zejména přemístění vozidel; musí-li se však situace vzniklá dopravní nehodou změnit, zejména je-li to nutné k vyproštění nebo ošetření zraněné osoby nebo k obnovení provozu na pozemních komunikacích, především provozu vozidel hromadné dopravy osob, vyznačit situaci a stopy,
c) setrvat na místě dopravní nehody až do příchodu policisty nebo se na toto místo neprodleně vrátit po poskytnutí nebo přivolání pomoci nebo ohlášení dopravní nehody."
- je zřejmé, že i na parkovišti, pokud nabouráte zaparkované vozidlo a není v něm řidič, je to hlásná DN vždy;
- nákupním košíkem širším než 600 mm (čímž již nejste chodec , ale řidič nemotorého vozidla) na parkovišti odřete zaparkované vozidlo, je to hlásná DN;
- když nabouráte s vozidlem do plotu nebo čehokoliv jiného - s výjimkou škody na vozidle, jehož řidič má účast na dopravní nehodě nebo škody na věci přepravované v tomto vozidle, je to vždy hlásná DN, bez ohledu na výši škody!
- sepsat Záznam o DN potom tedy nemá smysl, není to v souladu se zákonem, DN musí šetřit PČR - viz § 47 odst. 3 písm. g) téhož zákona, cituji: "Účastníci DN jsou povinni: V případech, kdy nevznikne povinnost oznámit nehodu policii, sepsat společný záznam o dopravní nehodě, který podepíší a neprodleně předají pojistiteli; tento záznam musí obsahovat identifikaci místa a času dopravní nehody, jejích účastníků a vozidel, její příčiny, průběhu a následků."
- zde se zaměřte na ...kdy nevznikne povinnost oznámit nehodu policii...
Myslím, že podmínky jsou zřejmé a jasné.

Odpovědět  |   | 
Aleš  |  05. 03. 2019 09:56

Pane Mirku, co se týče smluvní povinnosti hlásit DN policistovi (zaměstnavatel, leasing), tak ji musíte splnit. Máte pravdu v tom, že smluvní ujednání není nad zákon. Nicméně v daném případě o tohle vůbec nejde. Hlásit NEMUSÍTE DN, při které podle § 47/4 zákona č. 361/2000 Sb., nedojde ke zranění či usmrcení osoby nebo ke škodě na některém ze zúčastněných vozidel zřejmě převyšující 100 tis. Kč. Ale MŮŽETE. A pokud po Vás např. zaměstnavatel, leasing. společnost či půjčovna smluvně požaduje, abyste každou hlásil policistovi, tak prostě musíte (viz hlásit MŮŽETE), jelikož jste se k tomu smluvně zavázal. A není to v rozporu se zákonem. Jen to již není Vaše rozhodnutí, ale vlastně rozhodnutí vlastníka vozidla, který Vám jej svěřil.

Odpovědět  |   | 
msigx610  |  05. 03. 2019 18:51

Autor clanku ma vazne poradnej mindrak z MP. Fakt jsem se zasmal :))))

Odpovědět  |   | 
Marťas  |  08. 03. 2019 08:00

Vole

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

včera | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 21 příspěvků
TEST Hyundai i30 N Fastback: Obří stádo koní v těsném výběhu

Hyundai i30 N Fastback

Vstup do světa ostrých aut se značce Hyundai povedl na výbornou již před dvěma lety. Nyní se modelová řada rozšiřuje. Bolístky zůstávají, jedna přibyla.

15.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 151 příspěvků

Nejčtenější články

Současná Octavia naposledy změní vzhled. Obětovala tomu silné motory

Současná Octavia naposledy změní vzhled. Ob…

Nová generace Škody Octavia je za dveřmi. Ta současná se ale ještě nevzdává a v rámci modelové péče naposledy změní vzhled.

2.  5.  2019 | | 97 N/A
Škoda 1500 V mohla Československo vynést na vrchol. Skončila v troskách

Škoda 1500 V mohla Československo vynést na…

Dvanáctsettrojka byla zastaralá už v době, kdy vyjela na silnice. O tom není sporu. Počátkem 70. let však vznikl pozoruhodný nástupce, který mohl Československo vynést ke špičce segmentu osobních užitkových aut a dodávek. Ani projektu Š 778 ale nebyl souzen úspěch.

28.  4.  2019 | | 93 N/A
Nová Škoda Superb ukázala revoluční světla. Vzadu předvede pořádnou show

Nová Škoda Superb ukázala revoluční světla.…

Majitelé prémiových vozů už si zvykli, že se s nimi jejich auta loučí animací. Nyní to čeká i majitele Superbů.

14.  5.  2019 | | 71 N/A
Už žádné nudné vozy Hyundai. Design bude vzrušující, prý může i vyděsit

Už žádné nudné vozy Hyundai. Design bude vz…

Že se něco děje, jste si mohli všimnout podle nedávných premiér této značky. Každý vůz Hyundai je totiž zcela jiný. Další na řadě je Tucson.

26.  4.  2019 | | 47 N/A
Martin Macík Jr. má nový stroj. Jmenuje se Karel, má 1100 koní a 4500 N.m!

Martin Macík Jr. má nový stroj. Jmenuje se …

Náš redakční pes se také jmenuje Karel. Na rozdíl od tohoto ale neváží osm a půl tuny.

14.  5.  2019 | | 15 N/A