Záznam o dopravní nehodě: Kdy jej vyplnit a kdy raději hned volat policii?

Honza  |  04. 03. 2019 11:01

Upřímně po zkušenosti, kdy do mě nacouval pan na Letné je pro mě výsledek bohužel volat Policii vždy.
Auto vypadalo na první pohled ok, až při bližším zkoumání to tak nebylo, což potvrdila i návštěva servisu - oprava za 60000,-
Navíc z pro mě nepochopitelného důvodu, vyník zaslal dopis své pojišťovně, že to vlastně tak nebylo - přestože jsme v dobré víře sepsali euroformulář, nikdo na nikoho nenaléhal - a aniž by mě kontaktovali, tak pojišťovna z jeho povinného ručení zaplatila pouze polovinu. Důvod co pán psal, byl více než komický - nefungovaly mu couvací senzory... ;)
Takže abych to shrnul, auto bylo cca 4 měsíce v servisu - kvůli pojišťovně, po této době pojišťovna zaplatila polovinu. Poté, po pár urgencích to doplatili.
Ale výsledek je pro mě bohužel jak jsem psal volat vždy. U nás se bohužel nedomluvíte ani s na první pohled s normálním člověkem...

Odpovědět  |   | 
Kenny  |  04. 03. 2019 11:56

Policii volat VZDY. Pojistovny jsou totiz mooooc velci darebaci, co chteji aby jste platili o 106. Nejlip za uplne vsechno. Jakmile nedjboze dojde na nejaky problem, vzdkycky million duvodu a podminek proc to pro Vas vlastne neplati a jine. A nejaky sepsany papir, ale pche. Nekoho fiktivne sejmu sam, sepisu papir za oba a budu se domahat skody. Policie se vola a volat bude. Idealni je mit i zaznam z palubni kamery. Dalsi prasarna je jejich predstava o amortizaci. Zaplati cast s tim, ze dostanete na auto nove dily. Jenze jakykoliv zasah do karoserie ktera byla dobra je uz zasah, vcetne prelakovani a jine. Takze clovek je poskozeny vzdycky, nehlede k tomu ze jsou s tim opletacky. Druha vec je, ze cast lidi neumi a nechce umet jezdit. Neni nad to do vas na eskalatoru alespon strcit ramenem, na silnici pak stejny pristup.

Odpovědět  |   | 
Tomáš  |  04. 03. 2019 12:45

Super napísaný článok... proste - zo života..

Odpovědět  |   | 
kodl  |  04. 03. 2019 15:28

Mobilní telefonista mi narazil do zadku. Policie odhadla škodu na 30 tis., pojišťovák na 50 tis. a faktura byla na 92 tis.
A jindy zase mobilní telefonista s mobilem u ucha mi nedal přednost. Přivolaná policie mu sdělila, že tím přišel o plný počet bodů a dostal pokutu. Bez policie by byl čistej jak lilium.
Jak by se to řešilo, kdyby viník jeden den podepsal protokol o nehodě a druhý den se rozpomněl, že byl nepříčetný, případně pod vlivem (to dnes advokáti vydávají za polehčující okolnost)?

Odpovědět  |   | 
Aleš  |  05. 03. 2019 09:50

No, vždy je všechno otázka dokazování. Já bych určitě volal policii VŽDY. Pokud jsem poškozený, má to zřejmý význam z hlediska mé právní jistoty. Provedou dech. zkoušku a dokumentaci místa DN, čímž zadokumentují (a mohu i já) polohu vozidel a situaci, což je z pohledu pozdějšího dokazování to nejlepší. Pokud jsem viník, jde o to, aby mě potom vykutálený poškozený donekonečna neotravoval s další a další škodou (doplacením, že ještě zjistil tohle a tohle) či dokonce s následným zraněním. Jsem pojištěný a když se jezdí, tak se bourá. To je život. Je lepší podle mého názoru zaplatit nějakou pokutu, vše uhradí pojišťovna, včetně ušlých zisků poškozeného a já mám klid. Kolikrát za život nabouráte, resp. zaviníte DN? Podle mě to takhle korektní, slušné a na úrovni. DN se zraněním či usmrcením - to je jiná kapitola.

Odpovědět  |   | 
Lord Owl  |  08. 03. 2019 07:30

až na ty pohádky ovčí babičky o bodech, kdy body na silnici policie nesčítá (jelikož ani ze zákona nemůže), dobré jako instruktážní text pro nevyježděné teenagery v autoškole....

Odpovědět  |   | 
Standem  |  05. 03. 2019 00:06

Bylo by velice dobré, kdyby autor článku citoval novelizaci zákona č. 361/2000 Sb. k 1.1.2018..., zejména paragraf 47 - dopravní nehoda.

... odborník se divy a lajk žasne...

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  05. 03. 2019 03:51

Určitě volat policii při dopravní nehodě protože u luxusního vozu může blbej nárazník s reflektorem stát přes 100 tisíc korun protože se jedná o auta za víc jak 1.5 milionů korun a to je potom masakr a že jih jezdí na silnici

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  05. 03. 2019 09:11

Autor nemá tak úplně pravdu. Např. pokud nabourám do plotu a majitel plotu zde bude přítomen, tak DN lze řešit na euroformulář. To samé pokud např. zezadu nabourám do druhé vozidla a toto odhodím na další vozidlo tak věc mohu řešit dvěma formuláři. Dále to co mají sjednané leasingové společnosti ve smlouvě není nad zákon o dopravě, tedy i střet leasingových vozidel pokud jsou splněny další podmínky by se měl řešit na euroformulář a ne se nutně dožadovat Policie.

Odpovědět  |   | 
Aleš  |  05. 03. 2019 09:40

Pane Mirku, z dikce ust. § 47 odst. 5 písm. a) zákona č. 361/2000 Sb., o silničním provozu, ve znění pozdějších předpisů, jasně vyplývá, cituji: "Povinnost podle odstavce 4 platí i v případě, kdy při dopravní nehodě a) dojde ke hmotné škodě na majetku třetí osoby, s výjimkou škody na vozidle, jehož řidič má účast na dopravní nehodě nebo škody na věci přepravované v tomto vozidle". Takže je to vždy "hlásná" DN policistovi se splnění povinností podle odstavce 4 (§ 47), kdy cituji: "Dojde-li při dopravní nehodě k usmrcení nebo zranění osoby nebo k hmotné škodě převyšující zřejmě na některém ze zúčastněných vozidel včetně přepravovaných věcí částku 100 000 Kč, jsou účastníci dopravní nehody povinni
a) neprodleně ohlásit dopravní nehodu policistovi,
b) zdržet se jednání, které by bylo na újmu řádného vyšetření dopravní nehody, zejména přemístění vozidel; musí-li se však situace vzniklá dopravní nehodou změnit, zejména je-li to nutné k vyproštění nebo ošetření zraněné osoby nebo k obnovení provozu na pozemních komunikacích, především provozu vozidel hromadné dopravy osob, vyznačit situaci a stopy,
c) setrvat na místě dopravní nehody až do příchodu policisty nebo se na toto místo neprodleně vrátit po poskytnutí nebo přivolání pomoci nebo ohlášení dopravní nehody."
- je zřejmé, že i na parkovišti, pokud nabouráte zaparkované vozidlo a není v něm řidič, je to hlásná DN vždy;
- nákupním košíkem širším než 600 mm (čímž již nejste chodec , ale řidič nemotorého vozidla) na parkovišti odřete zaparkované vozidlo, je to hlásná DN;
- když nabouráte s vozidlem do plotu nebo čehokoliv jiného - s výjimkou škody na vozidle, jehož řidič má účast na dopravní nehodě nebo škody na věci přepravované v tomto vozidle, je to vždy hlásná DN, bez ohledu na výši škody!
- sepsat Záznam o DN potom tedy nemá smysl, není to v souladu se zákonem, DN musí šetřit PČR - viz § 47 odst. 3 písm. g) téhož zákona, cituji: "Účastníci DN jsou povinni: V případech, kdy nevznikne povinnost oznámit nehodu policii, sepsat společný záznam o dopravní nehodě, který podepíší a neprodleně předají pojistiteli; tento záznam musí obsahovat identifikaci místa a času dopravní nehody, jejích účastníků a vozidel, její příčiny, průběhu a následků."
- zde se zaměřte na ...kdy nevznikne povinnost oznámit nehodu policii...
Myslím, že podmínky jsou zřejmé a jasné.

Odpovědět  |   | 
Aleš  |  05. 03. 2019 09:56

Pane Mirku, co se týče smluvní povinnosti hlásit DN policistovi (zaměstnavatel, leasing), tak ji musíte splnit. Máte pravdu v tom, že smluvní ujednání není nad zákon. Nicméně v daném případě o tohle vůbec nejde. Hlásit NEMUSÍTE DN, při které podle § 47/4 zákona č. 361/2000 Sb., nedojde ke zranění či usmrcení osoby nebo ke škodě na některém ze zúčastněných vozidel zřejmě převyšující 100 tis. Kč. Ale MŮŽETE. A pokud po Vás např. zaměstnavatel, leasing. společnost či půjčovna smluvně požaduje, abyste každou hlásil policistovi, tak prostě musíte (viz hlásit MŮŽETE), jelikož jste se k tomu smluvně zavázal. A není to v rozporu se zákonem. Jen to již není Vaše rozhodnutí, ale vlastně rozhodnutí vlastníka vozidla, který Vám jej svěřil.

Odpovědět  |   | 
msigx610  |  05. 03. 2019 18:51

Autor clanku ma vazne poradnej mindrak z MP. Fakt jsem se zasmal :))))

Odpovědět  |   | 
Marťas  |  08. 03. 2019 08:00

Vole

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

včera | Petr Schnagl | 34 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků

Nejčtenější články

Škoda Octavia byla na odpis. Ve Stalinově bunkru z ní udělali nové auto

Škoda Octavia byla na odpis. Ve Stalinově b…

Rusko si většinou spojujete s legračními kompilacemi z tamních cest, které se objevují na různých video serverech. Oni ty auta umějí ale i řádně opravit, jak dokazuje i tento případ.

22.  2.  2019 | | 20 N/A
Z nabídky Škody Fabia už moc nezbylo. Nejsilnější TSI s manuálem končí

Z nabídky Škody Fabia už moc nezbylo. Nejsi…

Nejdříve na Slovensku, nyní už i v Česku. Škoda omezila nabídku modelu Fabia a motor 1.0 TSI s výkonem 81 kW je už možné kombinovat pouze s převodovkou DSG. To se odráží na základní ceně.

2.  3.  2019 | | 223 N/A
Maximálka 250 km/h už v roce 1979. Přesto okřídlená Škoda pohořela

Maximálka 250 km/h už v roce 1979. Přesto o…

Soutěžní prototyp 130 RS A5 dostal ve své finální verzi pozoruhodnou pohonnou jednotku 1.6 DOHC s výkonem 186 koní při 8500 otáčkách za minutu, přesto se mu zazářit nepodařilo.

24.  2.  2019 | | 21 N/A
Nový Hyundai Sonata je krásný a určený pro celý svět. Zatopí Passatu a Superbu?

Nový Hyundai Sonata je krásný a určený pro …

V Ženevě se Hyundai neukázal, to ovšem neznamená, že neměl pro svět přichystanou nějakou novinku. Poprvé tak odhaluje podobu nové generace modelu Sonata.

7.  3.  2019 | | 142 N/A
Policie opět nasadila do akce šmírovací autobusy. Natáčela přestupky řidičů

Policie opět nasadila do akce šmírovací aut…

Policie opět vytáhla do akce autobusy, ze kterých v rámci speciální akce natáčela přestupky řidičů.

20.  3.  2019 | | 84 N/A