Zažívá kdysi úspěšný Ford Ka labutí píseň?

Budoucnost Fordu Ka je hodně nejistá. Leccos naznačilo vyjádření Eleny Cortesiové, jedné z představitelek americké automobilky v Evropě. Podle jejích slov se v nové reklamní kampani na vozy Ford neobjeví.
Zažívá kdysi úspěšný Ford Ka labutí píseň?

„Pro Ford Ka už jsme nevytvořili hodně dlouho nový inzerát,“ řekl Cortesiová v rozhovoru pro Automotive News Europe. „Je považován za ´samostatný´ vůz.“

Celkem jasně tak naznačila, že Ka nestojí v centru pozornosti automobilky. Prodeje tohoto vozu v Evropě padají, stejně jako celého segmentu minivozů.

Podle JATO Dynamics klesl zájem o nejmenší vozy na starém kontinentu o 20 procent na 59 112 kusů. V dubnu spadly prodeje minivozů o 27 procent na 18 824 kusů.

Ford Ka byl představený v roce 2008 a jeho první generace byla velmi úspěšná. Nyní je Ka postaveno na podvozku Fiatu 500. Oba vozy jsou vyráběny v závodu Fiatu v polském Tychy.

Na rozdíl od Fiatu 500 ale Ford Ka nemá prémiovou cenu. V Německu například Ka začíná s cenou na 7990 eur, zatímco „pětistovka“ je za 11 600 eur. U nás je to obdobné: Ford Ka začíná s cenou na 191 150 korunách, Fiat 500 na 259 900 korunách (to je akční cena, jinak první cena retro Itala začíná na 292 900 korunách).   

Z tohoto důvodu nepřináší Ka americké automobilce žádný zisk. Britskému časopisu Autokar to přiznal šéf designu evropských vozů Martin Smith. Podle něj tkví problém toho vozu v tom, že neodpovídá fordovské globální filozofii. 

Loni spadly prodeje Fordu Ka v Evropě o 20 procent, v dubnu o 27 procent. U nás Fiat 500 zaznamenal za prvních pět měsíců 65 registrací, Ford Ka 24 registrací.
 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků