Zažívá kdysi úspěšný Ford Ka labutí píseň?

Budoucnost Fordu Ka je hodně nejistá. Leccos naznačilo vyjádření Eleny Cortesiové, jedné z představitelek americké automobilky v Evropě. Podle jejích slov se v nové reklamní kampani na vozy Ford neobjeví.
Zažívá kdysi úspěšný Ford Ka labutí píseň?

„Pro Ford Ka už jsme nevytvořili hodně dlouho nový inzerát,“ řekl Cortesiová v rozhovoru pro Automotive News Europe. „Je považován za ´samostatný´ vůz.“

Celkem jasně tak naznačila, že Ka nestojí v centru pozornosti automobilky. Prodeje tohoto vozu v Evropě padají, stejně jako celého segmentu minivozů.

Podle JATO Dynamics klesl zájem o nejmenší vozy na starém kontinentu o 20 procent na 59 112 kusů. V dubnu spadly prodeje minivozů o 27 procent na 18 824 kusů.

Ford Ka byl představený v roce 2008 a jeho první generace byla velmi úspěšná. Nyní je Ka postaveno na podvozku Fiatu 500. Oba vozy jsou vyráběny v závodu Fiatu v polském Tychy.

Na rozdíl od Fiatu 500 ale Ford Ka nemá prémiovou cenu. V Německu například Ka začíná s cenou na 7990 eur, zatímco „pětistovka“ je za 11 600 eur. U nás je to obdobné: Ford Ka začíná s cenou na 191 150 korunách, Fiat 500 na 259 900 korunách (to je akční cena, jinak první cena retro Itala začíná na 292 900 korunách).   

Z tohoto důvodu nepřináší Ka americké automobilce žádný zisk. Britskému časopisu Autokar to přiznal šéf designu evropských vozů Martin Smith. Podle něj tkví problém toho vozu v tom, že neodpovídá fordovské globální filozofii. 

Loni spadly prodeje Fordu Ka v Evropě o 20 procent, v dubnu o 27 procent. U nás Fiat 500 zaznamenal za prvních pět měsíců 65 registrací, Ford Ka 24 registrací.
 

Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

včera | Petr Schnagl | 60 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 50 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků