Zažívá kdysi úspěšný Ford Ka labutí píseň?

Budoucnost Fordu Ka je hodně nejistá. Leccos naznačilo vyjádření Eleny Cortesiové, jedné z představitelek americké automobilky v Evropě. Podle jejích slov se v nové reklamní kampani na vozy Ford neobjeví.
Zažívá kdysi úspěšný Ford Ka labutí píseň?

„Pro Ford Ka už jsme nevytvořili hodně dlouho nový inzerát,“ řekl Cortesiová v rozhovoru pro Automotive News Europe. „Je považován za ´samostatný´ vůz.“

Celkem jasně tak naznačila, že Ka nestojí v centru pozornosti automobilky. Prodeje tohoto vozu v Evropě padají, stejně jako celého segmentu minivozů.

Podle JATO Dynamics klesl zájem o nejmenší vozy na starém kontinentu o 20 procent na 59 112 kusů. V dubnu spadly prodeje minivozů o 27 procent na 18 824 kusů.

Ford Ka byl představený v roce 2008 a jeho první generace byla velmi úspěšná. Nyní je Ka postaveno na podvozku Fiatu 500. Oba vozy jsou vyráběny v závodu Fiatu v polském Tychy.

Na rozdíl od Fiatu 500 ale Ford Ka nemá prémiovou cenu. V Německu například Ka začíná s cenou na 7990 eur, zatímco „pětistovka“ je za 11 600 eur. U nás je to obdobné: Ford Ka začíná s cenou na 191 150 korunách, Fiat 500 na 259 900 korunách (to je akční cena, jinak první cena retro Itala začíná na 292 900 korunách).   

Z tohoto důvodu nepřináší Ka americké automobilce žádný zisk. Britskému časopisu Autokar to přiznal šéf designu evropských vozů Martin Smith. Podle něj tkví problém toho vozu v tom, že neodpovídá fordovské globální filozofii. 

Loni spadly prodeje Fordu Ka v Evropě o 20 procent, v dubnu o 27 procent. U nás Fiat 500 zaznamenal za prvních pět měsíců 65 registrací, Ford Ka 24 registrací.
 

TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 30 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 152 příspěvků
Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Hyundai i20 vs. Hyundai i30

Řekněme, že chcete nové auto a stanovíte si limit 300 tisíc korun. Český Hyundai má pro vás hned dvě lákavé nabídky.

1.  12.  2019 | Vladimír Kadera | 85 příspěvků