Zážitek roku: Těžkým terénem na zadním sedadle Range Roveru Hybrid

Nový Range Rover HEV slibuje dynamiku dieselového osmiválce při spotřebě nižší než u šestiválce. Terénními schopnostmi se přitom tento „ekologický“ off-road vyrovná svým sourozencům s konvenčním pohonem.
Seznam kapitol
  1. Úvod; Stejně rychlý jako TDV8
  2. V náročném terénu je to pravý Range Rover
  3. Ceny, video a obří fotogalerie

Cítím nutkavou potřebu se štípnout. Sedím v luxusním koženém křesle vpravo vzadu, sleduji obrazovku multimediálního systému zabudovanou do přední hlavové opěrky a oddávám se příjemnému tlaku vzduchových měchů v opěradle, které střídavým nafukováním a vyfukováním zdařile napodobují práci masérky.

Všude okolo je nejjemnější kůže, dřevo s vysokým leskem a chladivý luxus pravého kovu. Připadám si úplně stejně jako na zadním sedadle Mercedesu třídy S nebo sedmičkového BMW. S jedním drobným rozdílem. Za oknem nevidím ruch města nebo ubíhající krajinu okolo dálnice. Je tam voda. Žlutá, bahnitá voda sahající téměř až k oknům. Umí tohle váš hybrid?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kontrastní svět Range Roveru: luxus limuzíny, off-road schopnosti traktoru

Range Rover současné generace je na trhu jen chvíli a jeho menší příbuzný Range Rover Sport se vlastně teprve začal prodávat. Přesto britská automobilka rozšířila pro modelový rok 2014 nabídku motorizací o úplně nové ústrojí.

První hybridní modely v historii značky Land Rover jsou zajímavé hned v několika nesamozřejmých rovinách. Range Rover SDV6 HEV je dost možná první hybrid, který nejenže nevznikl primárně pro americký trh, ale ani se na něm nebude prodávat!

Dieselový hybrid pro Evropu

Jak znalejší čtenáři možná poznali už z obchodního označení motorizace, konstruktéři automobilky Jaguar Land Rover nešli obvyklou hybridní cestou, spočívající ve spojení zážehového motoru s elektromotorem. Range Rover HEV kombinuje elektromotor se šestiválcovým dieselem.

„Se zážehovým motorem bychom jednoduše nedosáhli takových parametrů,“ řekl nám David Tickle, vedoucí hybridního programu u Land Roveru. Samozřejmě nehovoří o výkonu nebo dynamice (k těm se dostaneme později), ale o hodnotách spotřeby paliva a emisí CO2. Range Rover HEV se pyšní emisemi 169 g/km a kombinovanou spotřebou jen 6,4 l/100 km.

Video | SUV | Premiéry | Technika | Ceny | Off-roady | Land Rover

Land Rover Discovery 2014 dostal motor z F-Type, ale ne pro nás

Nikdo, dokonce ani samotný výrobce, nepředstírá, že těchto hodnot bude hybridní Range Rover dosahovat i v běžném provozu. „Víme, že i některým zákazníkům Range Roveru záleží na spotřebě, zde jde však zejména o pořizovací cenu,“ říká Tickle.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Místo otáčkoměru má Range Rover HEV procentuální ukazatel využití výkonu 

Víceméně přiznává, že hybridní Range Rover je plodem nikoliv tržního či snad technického, ale legislativního vývoje. „V zemích, kde se silniční daň odvíjí od emisí CO2 nebo se na alternativní pohony vztahují různé úlevy, bude Hybrid levnější než srovnatelně rychlý vznětový osmiválec,“ vysvětlil.

Vskutku, parametry hnací soustavy motorizací 3.0 SDV6 HVE a 4.4 SDV8 jsou podobné až zarážejícím způsobem. Shodný je výkon (340 koní) i točivý moment (700 Nm), zrychlení 0-100 km/h trvá identických 6,9 s. Nejvyšší rychlost se liší o jediný kilometr v hodině ve prospěch hybridu (218 km/h).

Pokračujte na jízdní dojmy ze silnice i terénu:

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod; Stejně rychlý jako TDV8
  2. V náročném terénu je to pravý Range Rover
  3. Ceny, video a obří fotogalerie
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 6 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků