Zážitek roku: Těžkým terénem na zadním sedadle Range Roveru Hybrid

Nový Range Rover HEV slibuje dynamiku dieselového osmiválce při spotřebě nižší než u šestiválce. Terénními schopnostmi se přitom tento „ekologický“ off-road vyrovná svým sourozencům s konvenčním pohonem.
Seznam kapitol
  1. Úvod; Stejně rychlý jako TDV8
  2. V náročném terénu je to pravý Range Rover
  3. Ceny, video a obří fotogalerie

Cítím nutkavou potřebu se štípnout. Sedím v luxusním koženém křesle vpravo vzadu, sleduji obrazovku multimediálního systému zabudovanou do přední hlavové opěrky a oddávám se příjemnému tlaku vzduchových měchů v opěradle, které střídavým nafukováním a vyfukováním zdařile napodobují práci masérky.

Všude okolo je nejjemnější kůže, dřevo s vysokým leskem a chladivý luxus pravého kovu. Připadám si úplně stejně jako na zadním sedadle Mercedesu třídy S nebo sedmičkového BMW. S jedním drobným rozdílem. Za oknem nevidím ruch města nebo ubíhající krajinu okolo dálnice. Je tam voda. Žlutá, bahnitá voda sahající téměř až k oknům. Umí tohle váš hybrid?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kontrastní svět Range Roveru: luxus limuzíny, off-road schopnosti traktoru

Range Rover současné generace je na trhu jen chvíli a jeho menší příbuzný Range Rover Sport se vlastně teprve začal prodávat. Přesto britská automobilka rozšířila pro modelový rok 2014 nabídku motorizací o úplně nové ústrojí.

První hybridní modely v historii značky Land Rover jsou zajímavé hned v několika nesamozřejmých rovinách. Range Rover SDV6 HEV je dost možná první hybrid, který nejenže nevznikl primárně pro americký trh, ale ani se na něm nebude prodávat!

Dieselový hybrid pro Evropu

Jak znalejší čtenáři možná poznali už z obchodního označení motorizace, konstruktéři automobilky Jaguar Land Rover nešli obvyklou hybridní cestou, spočívající ve spojení zážehového motoru s elektromotorem. Range Rover HEV kombinuje elektromotor se šestiválcovým dieselem.

„Se zážehovým motorem bychom jednoduše nedosáhli takových parametrů,“ řekl nám David Tickle, vedoucí hybridního programu u Land Roveru. Samozřejmě nehovoří o výkonu nebo dynamice (k těm se dostaneme později), ale o hodnotách spotřeby paliva a emisí CO2. Range Rover HEV se pyšní emisemi 169 g/km a kombinovanou spotřebou jen 6,4 l/100 km.

Land Rover Discovery 2014 dostal motor z F-Type, ale ne pro nás

Land Rover Discovery 2014 dostal motor z F-Type, ale ne pro nás

Nikdo, dokonce ani samotný výrobce, nepředstírá, že těchto hodnot bude hybridní Range Rover dosahovat i v běžném provozu. „Víme, že i některým zákazníkům Range Roveru záleží na spotřebě, zde jde však zejména o pořizovací cenu,“ říká Tickle.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Místo otáčkoměru má Range Rover HEV procentuální ukazatel využití výkonu 

Víceméně přiznává, že hybridní Range Rover je plodem nikoliv tržního či snad technického, ale legislativního vývoje. „V zemích, kde se silniční daň odvíjí od emisí CO2 nebo se na alternativní pohony vztahují různé úlevy, bude Hybrid levnější než srovnatelně rychlý vznětový osmiválec,“ vysvětlil.

Vskutku, parametry hnací soustavy motorizací 3.0 SDV6 HVE a 4.4 SDV8 jsou podobné až zarážejícím způsobem. Shodný je výkon (340 koní) i točivý moment (700 Nm), zrychlení 0-100 km/h trvá identických 6,9 s. Nejvyšší rychlost se liší o jediný kilometr v hodině ve prospěch hybridu (218 km/h).

Pokračujte na jízdní dojmy ze silnice i terénu:

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod; Stejně rychlý jako TDV8
  2. V náročném terénu je to pravý Range Rover
  3. Ceny, video a obří fotogalerie
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků