Zažijte pocity řidiče 105 let starého závodního vozu

Zažijte pocity řidiče 105 let starého závodního vozu

Úzká kola, vysoký nepohodlný posez, složité řazení… přesto úžasný zážitek. Nabídl ho otevřený dvoumístný závodní vůz z roku 1906 Darracq s čtyřválcem (14.25 l !!) a třístupňovou převodovkou. Měl hmotnost 1000 kilogramů, motor vpředu a pohon zadních kol.

Jeho řidič s ním absolvoval několik kol na australském závodním okruhu Phillip Island, jehož délka činí 4448 metrů, má sedm levých a pět pravých zatáček, startovní rovinka měří rovných 900 metrů.

Tento závodní Darracq zažil svoji premiéru na francouzské Grand Prix v Le Mans v roce 1906, zúčastnil se i kdysi hodně slavného Vanderbiltova poháru na Long Islandu v New Yorku a vyhrál ho. Mezi známými jezdci, kteří s vozy Darracq závodili, byli i Louis Chevrolet, Victor Hémery, Louis Wagner a Vincenzo Florio.

 

TEST Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD AT: Umíněná kráska

Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD

Být originální za každou cenu, když se všichni podřizují přísným emisním limitům, může být známkou punku ale i hlouposti. Skončí Mazda ve slepé uličce nebo objevila svou vlastní cestu na výsluní?

dnes | Miro Mihálik | 45 příspěvků
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků