zijeme v dobe ked klamanie vsetkym moznym sa stava uplne samozrejme. BMW klame oznacemim motora, tuna zase niekto chce tromfnut druheho tym ze bude mat neviem kolko rychlosti (asi sa rata s tym, ze v ramci setrenia materialu sa nejake tie kvalty do...., no ale co, ved ich mame este kopu zbytocnych navyse, nic sa nedeje). Na jednej strane roztahovanie priebehu tociveho momentu do x-1000 pasma otacok, na druhej pomaly 10 kvaltov v skrini. Logika mi tu akosi unika...
Mělo by se přejít na značení jako u procesorů - třeba se nechá 5 kvaltů, ale nazve se to 9+, jako že je to rovnocené 9 převodům díky nové konstrukci zubů, dvouválec se označí jako PR8, že má díky turbu a čerstvému vzduchu vlastnosti osmiválce a BMW přijde s novým E800, které díky elektronice a elektromotoru předčí výkonem Veyrona.
hm... 9 kvaltů, a 150HP motor ve voze střední třídy bude dávat 0-100 km/h za skvělých patnáct vteřin - na vytočenou šestku, včetně pěti přeřazení.s laboratorní spotřebou 4.276l/100km, 78g/CO2 na km...... a k tomu dodávám, to bude požitek to den co den odkvedlávat s přesnou italskou nebo francouzskou převodovkou...
Já mám nekonečněstupňovou převodovku ;-) ...
Jo jo, CVT - ale proč řešit volbu optimálního převodu jednoduše, když to jde složitě 2-spojkovými monstry? Markeťáci nás holt zase zpracují, tak jako nedávno ve válce megapixelů ... postačí staré "cím vic próuzek, tym vic Adidas" zmodifikovat na "cím vic kfalt, tým vic DSG" ;-)
On nebude ani tak problem v marketingu jako ve spolehlivosti CVT.
Na rovinu, sám CVT neprovozuju - ale ani nevíš kolikrát jsem sejčkování na téma životnosti slyšel od "zlatých českých ručiček", než jsem si kdysi koupil prvního automata s HDM - a od té doby beru podobné "odborná odhady" s hodně velkou rezervou...
pokud je v tom Fiat (i skryte) a v roce 2010 se ohlasuje, ze automat bude mit 9kvaltu, tak to vidim zhruba takto:2010-2012 - "fiat" prinasi jednu informaci za druhou jake to bude uzasne (wolf proziva prvni orgasmus a popisuje vsem na forech, jak to funguje a ze VW je zaostaly)2013 - konurence ohlasuje, ze take vyviji automat co bude mit 9 stupnu (wolf proziva druhy orgasmus a smeje se vsem, ze ostatni to ohlasili az 3 roky po fiatu)2014 - "fait" ohlasuje, ze uz brzy se to objevi ve vozech koncernu (treti wolfum orgasmus a informace, ze jakmile to bude na trhu, okamzite si to kupuje)2015 - prvni konkuent prinasi 9ti stupnovy automat (wolf je zdeptan, ale smeje se konkurenci, ze jejich reseni je k nicemu, nefunguje tak dobre, jak pred peti lety ohlaseny autoamat fiatu)2016 - dalsi 4 konkurenci prinasi 9ti stupnovy automat a fiat hlasa, ze uz za mesic v zeneve prestavi prvni modely s timto automatem (wolf opet nabyva na sile a vsem ukazuje, ze fiat nekecal a ze bude mit ten nejlepsi automat)2017 - fiat nasadi 9stupnovy automat jako posledni v dobe, kdy jini uz prinasi stupnu 10
:-D Ja bych to upravil nasledovne:2017 - fiat oznamuje zmenu strategie s tim, ze nova 9st predovovka bude vyhrazena pro nastupce Alfy 166, ktery uz 10 let klepe na dvere. Timto tahem Marcione ziska extra 5-10 let na dalsi vyvoj. Soucasne fiat oznami plany na dalsi roky - 15 novych modelu v pristich 3 letech a jedenactistupnova prevodovka pro novou Alfu 199, ktera bude velkolepym navratem do luxusni tridy.
Fiat vsadil vše na jednu kartu. Je v dluzích. Oddělil od aut průmyslovou divizi a musí ji prodat. Potřebuje peníze pro věřitele. A ti začínají bušit na dveře. Další peníze musí přinést zákazníci a těm se musí vymastit mozek růžovou budoucností. Tam patří i toto prohlášení o devítistupňové převodovce.Já mám na kole například přehazku na deset převodů. A závodní simson 50cm3 jich měl dvacet. Takže marčione má co dohánět.
hodně převodových stupňů svědčí o omezených možnostech motoru :-)
jestli to není spíš snaha o minimalizaci spotřeby a emisí za každou cenu aby se zavděčili "ekologům"
Ano, v mém případě to platí na 100%. Můj výkon je ccca 200W a převodů je celkem 30.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.