Závody Gumball 3000 povedou přes Česko

Trasa dalšího ročníku závodu Gumball 3000, který se koná už tuto sobotu 14. května, letos povede i přes Českou republiku. Začíná se v Londýně a končí se v italském Palermu, závodníci ji musí stihnout za osm dní. Cesta vede přes Brussel, Prahu, Vídeň, Budapešť a Dubrovník, část trasy stráví řidiči na palubě trajektu, který je přepraví z Dubrovníku do italského Bari. Pokud máte zájem se na závod a zúčastněná auta podívat, budete mít možnost. Organizátoři soutěže vyjednali vyhrazené parkoviště pro účastníky – to bude na Senovážném náměstí a závodníci tam dorazí v neděli 15. května. Závodů se účastní velmi zajímavé vozy (Carrera GT, Enzo, Zonda...), takže bude na co koukat.

Poznámka: V USA se jezdí podobné závody pod názvem Cannonball, a to už od roku 1971; snahou je dostat se co nejrychleji z jednoho poběřeží na druhé.

Zápisné do soutěže činilo v přepočtu zhruba čtyři sta padesát tisíc korun (deset tisíc liber), stačilo se přihlásit na webu organizátorů. Závody Gumball 3000 jsou pověstné tím, že účastníci ve snaze dojet včas často překračují rychlost, případně ohrožují ostatní účastníky provozu. Některým byla v průběhu závodu naměřena i rychlost 250 km/h, nejsou výjimkou případy, kdy někteří řidiči zaplatili za celý závod pokuty v řádech sta tisíc korun. Účastníci před startem soutěže musí podepsat prohlášení, že nebudou porušovat dopravní předpisy zemí, kterými budou projíždět. Zda je ale skutečně budou dodržovat, už je jejich věc.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků