Závody Formule 1 se vrátí do ulic měst

Doby, kdy se závody Formule 1 běžně jezdily ve městech, jsou dávno pryč. V podstatě jediný klasický městský okruhu v kalendáři Formule 1 je v současnosti Monte Carlo. Toto se ovšem má v brzké době změnit a městské okruhy se vrátí v hojném počtu.

Již od příští sezóny se začne jezdit ve Španělské Valencii na městském okruhu. Tomuto závodu dává vedení Formule 1 zelenou a to přesto, že ve Valencii je i klasický závodní okruh.

Od roku 2009 by pak měl přibýt další městský okruh a to ve Spojených arabských emirátech v Abú Zabí. V budoucnu by se měl v kalendáři objevit i další městský okruhu v Singapuru.

Vedení Formule 1 si od nasazení podobných závodů slibuje zvýšený zájem veřejnosti. Přeci jenom závody v zastavěné aglomeraci mají své kouzlo. Na druhou stranu městské okruhy nepřejí příliš atraktivitě vlastních závodů. Místa na předjíždění téměř nejsou, a tak většinou platí, že kdo lépe odstartuje a má bezporuchový vůz, tak i zvítězí.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků