Závody Formule 1 se vrátí do ulic měst

Doby, kdy se závody Formule 1 běžně jezdily ve městech, jsou dávno pryč. V podstatě jediný klasický městský okruhu v kalendáři Formule 1 je v současnosti Monte Carlo. Toto se ovšem má v brzké době změnit a městské okruhy se vrátí v hojném počtu.

Již od příští sezóny se začne jezdit ve Španělské Valencii na městském okruhu. Tomuto závodu dává vedení Formule 1 zelenou a to přesto, že ve Valencii je i klasický závodní okruh.

Od roku 2009 by pak měl přibýt další městský okruh a to ve Spojených arabských emirátech v Abú Zabí. V budoucnu by se měl v kalendáři objevit i další městský okruhu v Singapuru.

Vedení Formule 1 si od nasazení podobných závodů slibuje zvýšený zájem veřejnosti. Přeci jenom závody v zastavěné aglomeraci mají své kouzlo. Na druhou stranu městské okruhy nepřejí příliš atraktivitě vlastních závodů. Místa na předjíždění téměř nejsou, a tak většinou platí, že kdo lépe odstartuje a má bezporuchový vůz, tak i zvítězí.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků