Závody DTM v Brně vyhrál Švéd Ekström

Po vybojované sobotní Pole Position v nedělním závodě zvítězil Mattias Ekström před Kristensenem a Paffettem. Jarek Janiš startoval z 17. místa, závod kvůli poruše nedokončil. Doplněno o fotografie
Závody DTM v Brně vyhrál Švéd Ekström
Seznam kapitol
  1. Stručný přehled závodu, výsledky a komentáře jezdců
  2. Fotogalerie, snímky ze závodu i z boxů

V sobotní kvalifikaci si nejlépe vedl Mattias Ekström (Audi Sport Team Abt-Audi A4) a s časem 1´53.003 si vyjel Pole Positon pro nedělní závod. Druhý byl Christian Albers (Vodafone / DC Bank-AMG-Mercedes ), třetí dojel Martin Tomczyk (Audi Sport Team Abt-Audi A4). Náš jezdec, Jarek Janiš, se oproti pátečním časům zlepšil a v cíli mu patřila 17. příčka.

Do nedělního závodu nejlépe odstartoval z Pole Position Švéd Ekström. Velkou smůlu měl Jarek Janiš, který se hned po startu kolidoval v první zatáčce a se značně poškozeným vozem byl přinucen odstoupit.

Ekströmovi největší soupeři v boji o prvenství nedojeli, Nizozemec Albers si vlastní chybou poškodil spoiler a po následné penalizaci ze závodu odstoupil. Tomczyk kolidoval v 8. kole a cíl poté také neviděl.

Závěr závodu už Ekström šetřil vůz a jízdou "na jistotu" si dojel pro vítězství na brněnském Masarykově okruhu. Druhý dojel Tom Kristensen z Dánska na stupních vítězů je doplnil Brit Paffett. Nedělní prvenství stačilo Ekströmovi na celkové vítězství v šampionátu cestovních vozů DTM.

Výsledky závodu DTM na Masarykově okruhu

Pořadí Jezdec Auto Výsledný čas
1. Ekström Audi 59´26.498
2. Kristensen Audi ´+ 2.313
3. Paffett Mercedes ´+ 5.407
4. Fässler Opel ´+ 9.804
5. Pirro Audi ´+ 33.220
6. Frentzen Opel ´+ 38.270
     
Nekl. Janiš    

Celkové pořadí v šampionátu DTM

Pořadí Jezdec Počet bodů
1. Ekström 71
2. Paffett 51
3. Albers 48
4. Kristensen 38
5. Tomczyk 31

Komentáře jezdců:

Jarek Janiš: "Start nebyl takový, jaký bych si představoval. Ještě před první zatáčkou dostal vůz ránu zezadu, já ztratil orientaci a pak přišla ještě rána do přední části. V boxech zjistili, že je poškozený zadní závěs a s tímto problémem se nedá dále závodit."

Mattias Ekström: "V pátečním tréninku jsem měl potíže najít optimální nastavení vozu, ale pracovali jsme s týmem na autě celou noc a výsledky se dostavily hned v sobotní kvalifikaci, kde jsem si vyjel Pole Position. Dnes, během celého závodu, se vůz choval spolehlivě. Jsem maximálně spokojen, skrytě jsem doufal, že bych mohl na titul dosáhnout už tento víkend a podařilo se to."

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Stručný přehled závodu, výsledky a komentáře jezdců
  2. Fotogalerie, snímky ze závodu i z boxů
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 35 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků
Jak jezdí nový Hyundai Ioniq Electric? Ukázal nám to v ráji elektroaut a konopí

Hyundai Ioniq Electric 2019 (první svezení)

Z nabídky modelu Ioniq si vybere každý, koho lákají vozy na alternativní pohon. Elektromobil nedávno prošel faceliftem, aby mohl lépe držet krok s konkurencí. Povedlo se mu to?

31.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 50 příspěvků