Závody DTM v Brně vyhrál Švéd Ekström

Po vybojované sobotní Pole Position v nedělním závodě zvítězil Mattias Ekström před Kristensenem a Paffettem. Jarek Janiš startoval z 17. místa, závod kvůli poruše nedokončil. Doplněno o fotografie
Závody DTM v Brně vyhrál Švéd Ekström
Seznam kapitol
  1. Stručný přehled závodu, výsledky a komentáře jezdců
  2. Fotogalerie, snímky ze závodu i z boxů

V sobotní kvalifikaci si nejlépe vedl Mattias Ekström (Audi Sport Team Abt-Audi A4) a s časem 1´53.003 si vyjel Pole Positon pro nedělní závod. Druhý byl Christian Albers (Vodafone / DC Bank-AMG-Mercedes ), třetí dojel Martin Tomczyk (Audi Sport Team Abt-Audi A4). Náš jezdec, Jarek Janiš, se oproti pátečním časům zlepšil a v cíli mu patřila 17. příčka.

Do nedělního závodu nejlépe odstartoval z Pole Position Švéd Ekström. Velkou smůlu měl Jarek Janiš, který se hned po startu kolidoval v první zatáčce a se značně poškozeným vozem byl přinucen odstoupit.

Ekströmovi největší soupeři v boji o prvenství nedojeli, Nizozemec Albers si vlastní chybou poškodil spoiler a po následné penalizaci ze závodu odstoupil. Tomczyk kolidoval v 8. kole a cíl poté také neviděl.

Závěr závodu už Ekström šetřil vůz a jízdou "na jistotu" si dojel pro vítězství na brněnském Masarykově okruhu. Druhý dojel Tom Kristensen z Dánska na stupních vítězů je doplnil Brit Paffett. Nedělní prvenství stačilo Ekströmovi na celkové vítězství v šampionátu cestovních vozů DTM.

Výsledky závodu DTM na Masarykově okruhu

Pořadí Jezdec Auto Výsledný čas
1. Ekström Audi 59´26.498
2. Kristensen Audi ´+ 2.313
3. Paffett Mercedes ´+ 5.407
4. Fässler Opel ´+ 9.804
5. Pirro Audi ´+ 33.220
6. Frentzen Opel ´+ 38.270
     
Nekl. Janiš    

Celkové pořadí v šampionátu DTM

Pořadí Jezdec Počet bodů
1. Ekström 71
2. Paffett 51
3. Albers 48
4. Kristensen 38
5. Tomczyk 31

Komentáře jezdců:

Jarek Janiš: "Start nebyl takový, jaký bych si představoval. Ještě před první zatáčkou dostal vůz ránu zezadu, já ztratil orientaci a pak přišla ještě rána do přední části. V boxech zjistili, že je poškozený zadní závěs a s tímto problémem se nedá dále závodit."

Mattias Ekström: "V pátečním tréninku jsem měl potíže najít optimální nastavení vozu, ale pracovali jsme s týmem na autě celou noc a výsledky se dostavily hned v sobotní kvalifikaci, kde jsem si vyjel Pole Position. Dnes, během celého závodu, se vůz choval spolehlivě. Jsem maximálně spokojen, skrytě jsem doufal, že bych mohl na titul dosáhnout už tento víkend a podařilo se to."

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Stručný přehled závodu, výsledky a komentáře jezdců
  2. Fotogalerie, snímky ze závodu i z boxů
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků