Závody DTM v Brně vyhrál Švéd Ekström

Po vybojované sobotní Pole Position v nedělním závodě zvítězil Mattias Ekström před Kristensenem a Paffettem. Jarek Janiš startoval z 17. místa, závod kvůli poruše nedokončil. Doplněno o fotografie
Závody DTM v Brně vyhrál Švéd Ekström
Seznam kapitol
  1. Stručný přehled závodu, výsledky a komentáře jezdců
  2. Fotogalerie, snímky ze závodu i z boxů

V sobotní kvalifikaci si nejlépe vedl Mattias Ekström (Audi Sport Team Abt-Audi A4) a s časem 1´53.003 si vyjel Pole Positon pro nedělní závod. Druhý byl Christian Albers (Vodafone / DC Bank-AMG-Mercedes ), třetí dojel Martin Tomczyk (Audi Sport Team Abt-Audi A4). Náš jezdec, Jarek Janiš, se oproti pátečním časům zlepšil a v cíli mu patřila 17. příčka.

Do nedělního závodu nejlépe odstartoval z Pole Position Švéd Ekström. Velkou smůlu měl Jarek Janiš, který se hned po startu kolidoval v první zatáčce a se značně poškozeným vozem byl přinucen odstoupit.

Ekströmovi největší soupeři v boji o prvenství nedojeli, Nizozemec Albers si vlastní chybou poškodil spoiler a po následné penalizaci ze závodu odstoupil. Tomczyk kolidoval v 8. kole a cíl poté také neviděl.

Závěr závodu už Ekström šetřil vůz a jízdou "na jistotu" si dojel pro vítězství na brněnském Masarykově okruhu. Druhý dojel Tom Kristensen z Dánska na stupních vítězů je doplnil Brit Paffett. Nedělní prvenství stačilo Ekströmovi na celkové vítězství v šampionátu cestovních vozů DTM.

Výsledky závodu DTM na Masarykově okruhu

Pořadí Jezdec Auto Výsledný čas
1. Ekström Audi 59´26.498
2. Kristensen Audi ´+ 2.313
3. Paffett Mercedes ´+ 5.407
4. Fässler Opel ´+ 9.804
5. Pirro Audi ´+ 33.220
6. Frentzen Opel ´+ 38.270
     
Nekl. Janiš    

Celkové pořadí v šampionátu DTM

Pořadí Jezdec Počet bodů
1. Ekström 71
2. Paffett 51
3. Albers 48
4. Kristensen 38
5. Tomczyk 31

Komentáře jezdců:

Jarek Janiš: "Start nebyl takový, jaký bych si představoval. Ještě před první zatáčkou dostal vůz ránu zezadu, já ztratil orientaci a pak přišla ještě rána do přední části. V boxech zjistili, že je poškozený zadní závěs a s tímto problémem se nedá dále závodit."

Mattias Ekström: "V pátečním tréninku jsem měl potíže najít optimální nastavení vozu, ale pracovali jsme s týmem na autě celou noc a výsledky se dostavily hned v sobotní kvalifikaci, kde jsem si vyjel Pole Position. Dnes, během celého závodu, se vůz choval spolehlivě. Jsem maximálně spokojen, skrytě jsem doufal, že bych mohl na titul dosáhnout už tento víkend a podařilo se to."

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Stručný přehled závodu, výsledky a komentáře jezdců
  2. Fotogalerie, snímky ze závodu i z boxů
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků