Závody DTM v Brně vyhrál Švéd Ekström

Po vybojované sobotní Pole Position v nedělním závodě zvítězil Mattias Ekström před Kristensenem a Paffettem. Jarek Janiš startoval z 17. místa, závod kvůli poruše nedokončil. Doplněno o fotografie
Závody DTM v Brně vyhrál Švéd Ekström
Seznam kapitol
  1. Stručný přehled závodu, výsledky a komentáře jezdců
  2. Fotogalerie, snímky ze závodu i z boxů

V sobotní kvalifikaci si nejlépe vedl Mattias Ekström (Audi Sport Team Abt-Audi A4) a s časem 1´53.003 si vyjel Pole Positon pro nedělní závod. Druhý byl Christian Albers (Vodafone / DC Bank-AMG-Mercedes ), třetí dojel Martin Tomczyk (Audi Sport Team Abt-Audi A4). Náš jezdec, Jarek Janiš, se oproti pátečním časům zlepšil a v cíli mu patřila 17. příčka.

Do nedělního závodu nejlépe odstartoval z Pole Position Švéd Ekström. Velkou smůlu měl Jarek Janiš, který se hned po startu kolidoval v první zatáčce a se značně poškozeným vozem byl přinucen odstoupit.

Ekströmovi největší soupeři v boji o prvenství nedojeli, Nizozemec Albers si vlastní chybou poškodil spoiler a po následné penalizaci ze závodu odstoupil. Tomczyk kolidoval v 8. kole a cíl poté také neviděl.

Závěr závodu už Ekström šetřil vůz a jízdou "na jistotu" si dojel pro vítězství na brněnském Masarykově okruhu. Druhý dojel Tom Kristensen z Dánska na stupních vítězů je doplnil Brit Paffett. Nedělní prvenství stačilo Ekströmovi na celkové vítězství v šampionátu cestovních vozů DTM.

Výsledky závodu DTM na Masarykově okruhu

Pořadí Jezdec Auto Výsledný čas
1. Ekström Audi 59´26.498
2. Kristensen Audi ´+ 2.313
3. Paffett Mercedes ´+ 5.407
4. Fässler Opel ´+ 9.804
5. Pirro Audi ´+ 33.220
6. Frentzen Opel ´+ 38.270
     
Nekl. Janiš    

Celkové pořadí v šampionátu DTM

Pořadí Jezdec Počet bodů
1. Ekström 71
2. Paffett 51
3. Albers 48
4. Kristensen 38
5. Tomczyk 31

Komentáře jezdců:

Jarek Janiš: "Start nebyl takový, jaký bych si představoval. Ještě před první zatáčkou dostal vůz ránu zezadu, já ztratil orientaci a pak přišla ještě rána do přední části. V boxech zjistili, že je poškozený zadní závěs a s tímto problémem se nedá dále závodit."

Mattias Ekström: "V pátečním tréninku jsem měl potíže najít optimální nastavení vozu, ale pracovali jsme s týmem na autě celou noc a výsledky se dostavily hned v sobotní kvalifikaci, kde jsem si vyjel Pole Position. Dnes, během celého závodu, se vůz choval spolehlivě. Jsem maximálně spokojen, skrytě jsem doufal, že bych mohl na titul dosáhnout už tento víkend a podařilo se to."

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Stručný přehled závodu, výsledky a komentáře jezdců
  2. Fotogalerie, snímky ze závodu i z boxů

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi A4 2
Rok výroby: 2009
Stav: 167 580 km
Cena: 215 000 Kč
Audi A4 3
Rok výroby: 2008
Stav: 137 146 km
Cena: 281 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 340 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 103 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků