Závody DTM v Brně výhradně s palivem Shell V-Power Racing

Autodrom v Brně hostí ve dnech 17.-19. září závody prestižní série německé DTM (Deutsche Tourenwagen Masters). Při této příležitosti se divákům v Brně představí i palivo mistrů světa Shell V-Power Racing v plné síle při skutečných závodech.

Příznivci motoristického sportu už měli možnost Shell V-Power Racing vidět v akci, když toto palivo představil se svým Ferrari Rubens Barrichello v Praze. Teď ale budou mít jedinečnou příležitost uvidět co toto unikátní palivo dokáže s nadupanou smečkou cestovních vozů seriálu prestižních závodů DTM. Stooktanový Shell V-Power Racing je letos palivem pro závody motoristického sportu v Německu a jediným oficiálně povoleným palivem v důležitých německých závodních sériích.

Shell V-Power Racing (v Německu prodávaným pod názvem Shell V-Power 100) je jediné oficiálně povolené palivo pro závody DTM a jeho rámcové série, série Breitensport BERU Top 10 a nejdůležitější německé série závodů motokár, jako je např. ADAC Kart Cup. Shell V-Power Racing je tak jediné závodní palivo, které poskytuje maximální výkon jak na závodních tratích, tak na normálních silnicích. Shell V-Power Racing je totiž k dispozici ve všech více než 2300 čerpacích stanicích firmy Shell v Německu. Naši motoristé mohou Shell V-Power Racing načerpat na vybraných čerpacích stanicích Shell v ČR.

Ať už jde o cestovní vozy o síle 470 koňských sil značek Mercedes, Opel nebo Audi v závodech DTM, nebo o Euro Series Formule 3, či sportovní vozy v poháru Porsche Carrera Cup nebo závodní vozidla značkových pohárů Renault Clio Cup, Ford Fiesta ST Cup, SEAT Leon Supercopa – nebo hbité motokáry v závodních sériích ADAC, DMV a DMSB: všechny jezdí výhradně na Shell V-Power Racing. Shell V-Power Racing bude letos prokazovat svou kvalitu a výkon ve více než 100 různých závodech.

Je totiž jedno, o kterou závodní sérii jde, protože v motoristickém sportu je vždy důležitý výkon. Právě proto, aby dostal z motoru maximum, byl společně s firmou Ferrari vyvinut Shell V-Power Racing, který stanoví nová měřítka výkonu, zrychlení a ochrany motoru. Jeho garantovaných 100 oktanů, jedinečné složení a speciální aditiva umožňují optimální spalování a zřetelné zlepšení zrychlení už od prvního tankování. „Oktanové číslo umožňuje pozitivně ovlivňovat zrychlení, reakci a elasticitu motoru. Potenciál motoru je tak lépe využíván a energie se více přeměňuje v hybnou sílu“, vysvětluje Richard Karlstetter, který má na starosti motoristický sport ve výzkumném středisku Shell v Hamburku. Shell V-Power Racing – bez obsahu síry a odzkoušený pro všechny benzínové motory – odstraňuje existující sedimenty v motoru a brání jejich novému vytváření.

Pro sedminásobného mistra světa formule 1 Michaela Schumachera je Shell V-Power Racing „to nejlepší palivo, s jakým jsem kdy jezdil“. Není divu: jeho benzín Shell V-Power F1ULG58 pro formuli 1 je z 99% založen na běžně dostupném Shell V-Power Racing, který si můžete koupit u každé pumpy. Pouze 1% přizpůsobuje čtyřicetičlenný vývojový tým kolem Richarda Karlstettera požadavkům vysoce výkonných motorů Ferrari. Odborník na paliva Karlstetter  ví své: „Kdo tankuje Shell V-Power Racing, tankuje benzín vyzkoušený v závodním sportu. Nic lepšího nemůžete svému motoru dát.“

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků